Inlägg från: Anonym (Hållertummarna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hållertummarna)

BIM Augusti 2020

Hade väl aldrig trott att jag skulle hamna på familjeliv igen, men kände ett behov av att kunna vara anonym och ventilera. Bim 3/8. Har känt pirr/vibrerande/burr i livmodern, lite mol. Men vad vet jag. Jag bruka inte känna efter veckan innan mens :) imorse tog jag ett clearblue testa tidigt bara för att man kan, negativt. Idag mår jag dock så illa och känns som kräket sitter i halsen men kommer liksom ingen reflex för att kräkas.. hänger gärna med i tråden :)

Entusiastisk skrev 2020-07-30 15:33:43 följande:

Var dessutom och hälsade på en bebis idag och fick höra "blir ni inte bebissugna?" så jag svarade bara "jo det har vi varit länge.." ibland svarar jag att "vi hade redan haft en bebis om vi kunnat beställa" och sen väckte dottern mig idag med att fråga när vi får en bebis(har en extremt bebiskär 2 åring). Idag är det bara tungt..

Har en 6-åring som vill att vi skaffar en bebis med, ont i hjärtat av det..

idag sa han att tänk om du inte är sjuk mamma utan har en bebis. Ja vad jag hoppas på det..

började må illa igår, bim på måndag.

Tänker att när man längtar så är det jobbigt mellanår..
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 15:30:51 följande:
    Tack för ditt svar! Jag höll mig 4h och tog nyss två nya test. Så ingen tvekan nu! Hoppas bara att det lilla pyret håller sig kvar.

Håller tummarna för er andra!
    Grattis!!!

Bim på måndag, mått illa o supertrött sen i onsdags (men haft svårt att somna, legat och tänkt...) och barnet vaknar tidigt.. testade negativt idag men ingen mens än men känns som den är på ingång. Fast jag har mått illa har jag kunnat äta o behållt maten. Jag känner inte er i tråden så mkt men skönt att skriva av sig, det som gör mig mest ledsen ikväll är en kompis som inte ville att jag kom på dens grillkväll ikväll. Den tyckte att jag var ju sjuk. Jag ville inte säga att vi försöker för denna är en sådan som kan säga det till andra utan att tänka sig för..

Kanske tur att nästa ÄL och bim är när man börjat jobba så man har annat att tänka på och inte tid till att bli skengravid..

Kul att läsa om era liv. Vi bor i Sthlm innerstad så lite skillnad... drömmen vore ju ett sommarställe.. bim imorn o mensvärk men ingen mens.. brukar inte ha mensvärk innan mensen. Allt är så märkligt när man börjar känna efter ????

Beställt hem bisolvon o tänkte ta om jag får mens, ngn som har testat det?

annikandy skrev 2020-08-02 22:10:36 följande:

Åh spännande jag har oxå bim imorron. Haft lite mensvärk idag. Kommer vara mest orolig imorron bitti.

Tänkte imorse att jag hoppar att testa då det kändes som mens på väg.. nä ingen mens.. höll mig i 4h och testade nu på eftermiddagen, negativt.. För egen del känns det som det är psykiskt, läst om alla tidiga graviditetssymptom och sen fått dom.. När jag var gravid med sonen hade jag inga symptom, sen mens fick mig att testa då. Vill bara ha mensen nu så man känner att det börjar om, men psyket får den säkert att inte komma.. idag har jag googlat på "sent plus efter bim" och läst massor :D

Hur har det gått för dig?

Månadens bim är räknat på 29 dagar, känns som cykelns längd har varierar lite.. skulle min bil kunna vara 5/8? Jag har fyllt i den slaviskt sen 2014

Fick fast gubbe på cb 20/7 (det förutspådde appen med) dagarna innan hade det varit blinkande gubbe.. Antar att det bara är att vänta, men man kan ju inte låta bli att googla o bli lite knäpp haha ????

NiMi12 skrev 2020-08-03 19:18:24 följande:
    När har du BIM? Det är ju 14 dagar sen ;)
    Idag om man ska gå på appen, men ingen mens och negativt test... Såååå segt att vänta :) 
    annikandy skrev 2020-08-03 22:37:07 följande:
    Åh känner igen mig, gjorde likadant förra månaden läste igenom hela fl för att hitta folk som plussat sent osv. Tog ett test och blev galet deppig när det var negativt. Hur har det gått för dig, mens i sikte? Google e verkligen på gott och ont.

Hur gammal är sonen? :)

Här har ingen mens kommit ännu och jag har inte testat än. Om ingen mens dyker upp imorgon ska jag köpa ett test. Känns som man håller andan varje gång man går på toa.
    Anonym (Hållertummarna) skrev 2020-08-03 16:52:00 följande:

Tänkte imorse att jag hoppar att testa då det kändes som mens på väg.. nä ingen mens.. höll mig i 4h och testade nu på eftermiddagen, negativt.. För egen del känns det som det är psykiskt, läst om alla tidiga graviditetssymptom och sen fått dom.. När jag var gravid med sonen hade jag inga symptom, sen mens fick mig att testa då. Vill bara ha mensen nu så man känner att det börjar om, men psyket får den säkert att inte komma.. idag har jag googlat på "sent plus efter bim" och läst massor :D

Hur har det gått för dig?

Åh som jag känner igen mig. Förra månaden hade jag alla symtom man kan ha, lusläste hela fl vad det gällde symtom. Ändå har jag vart gravid fyra gånger innan. Men så deppig jag blev när testet blev negativt trots alla symtom. Fl och Google finns verkligen på både ont och gott.

Har du fått någon mens? Hur gammal är sonen?

Här har ingen mens dykt upp. Har den inte dykt upp imorron så köper jag ett test tänker jag. :)
    Känns som hjärnan spelar kroppen ett spratt! Fortf ingen mens.. fortf negativt gravtest... fortfarande illamående på morgonen (sen förra onsdagen). Funderar på när man ska söka läkare för illamående snart en vecka känns inte heller rimligt..men hade gärna velat få mens först.. 

Nu googlas det på "plussat sent, hur långt efter bim har du plussat, varför illamående" :) Jag måste sluta googla :) 

Sonen är 6 och vill verkligen att vi ska skaffa en bebis :) Själv fyller jag 40 snart så inser ju att åldern kan göra det svårare.. 

Grattis till plus Vinter!

Här kom mensen så bara upp i sadeln igen ??

Hänger väl kvar här för tidsfördriv då o då, hoppas vi inte ses i BIM september tråden ??

Svar på tråden BIM Augusti 2020