• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Mamma91a
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-28 00:10:57 följande:

Om det är så att man är gravid då? Ändras sekretet efter ägglossning då eller behåller man sitt "ägglossningsekret", är det något man kan vara uppmärksam på?

Jag hade olika med barnen , med stora barnen hade jag mycket flytningar men med minsta inget alls.
  • Knaslil96

Hur ofta har ni sex under äl? Har hört att man bör ha sex varje dag men är det verkligen det bästa ?

• Amidina
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 10:55:07 följande:

Hur ofta har ni sex under äl? Har hört att man bör ha sex varje dag men är det verkligen det bästa ?

Vi brukar försöka få in varannan dag, men den här cykeln tog vi varje dag i 4 dagar, sen en välbehövlig paus, och så en gång på ÄL-dagen. :)
    De säger att man normalt ska sikta på varannan till var tredje dag för att få optimal kvalitet på spermierna, men det finns vissa rekommendationer utomlands att om man har lite få simmare eller lite sämre kvalitet som det är så är det bättre med varje dag under ÄL-veckan just för att maxa.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Hur har ni alla det idag? Någon som fått fint väder?

Här är det regn och rusk både ute och inne. :P Helt sjukt att man kan få såna biverkningar av en medicin flera veckor efter att man slutat ta den. Är deppig och har rejält med hjärnspöken idag, men hoppas att de bara är just det. Ni vet, en sån där dag när man tänker att alla ogillar en..

IAF! Inte meningen att deppa ner någon, så jag slänger in en bild på min tempkurva (mm) den här cykeln. ÄL+2 idag, CD18. 10/11 dagar kvar till BIM, och tiden går låååångsamt.

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-28 11:44:34 följande:

Hur har ni alla det idag? Någon som fått fint väder?

Här är det regn och rusk både ute och inne. :P Helt sjukt att man kan få såna biverkningar av en medicin flera veckor efter att man slutat ta den. Är deppig och har rejält med hjärnspöken idag, men hoppas att de bara är just det. Ni vet, en sån där dag när man tänker att alla ogillar en..

IAF! Inte meningen att deppa ner någon, så jag slänger in en bild på min tempkurva (mm) den här cykeln. ÄL+2 idag, CD18. 10/11 dagar kvar till BIM, och tiden går låååångsamt.

Då är man inte ensam om att vara lite deppig idag.. Kanske vädret också bidrar ^^

Här är dock uppehåll men mulet och regnat i morse..

Du har säkert sagt men är lite slow idag(2h sömn inatt:/). Vad är det för medicin och vad för biverkningar? :( låter tufft..

Vad säger dina hjärnspöken idag?

Mina säger att jag är värdelös på att läsa min kropp. Efter att sädesvätskan försvunnit nu så fick jag även jätte bra fertilt sekret igen, inte lika mycket men ändå så känner att kanske dethär är peakday? och min stackars man får höra "nu är jag som mest fertil.. Nej nu... Eller kanske nu.. Tempen har inte gått upp än det är nog idag..." så känner mig som både världens sämsta fru som vill mysa på extra nu men inte har koll.. Sämsta mamman som helst av allt bara vill bädda ner mig och se film typ... Så ja..

Hoppas vi mår bättre snart.. Får försöka vara extra snälla mot oss själva och göra sånt som gör oss glada.. Jag ska försöka få ut familjen på en promenad i skogen och bara lunka runt, en tidig kväll, en bra film när lillan somnat och kanske mys om vi orkar ^^ vill så gärna säkra upp liksom.. För sekretet idag skvallrar ju ändå om att jag ff är fertil ^^

Stor kram <3
  • Anonym (Kinder)
    saraama skrev 2020-07-28 07:50:15 följande:
    Jag hade inga flytningar när jag var gravid senast. Det är väldigt individuellt. Vanligt att ha vita/gulaktiga flytningar som gravid
    Aha okej , då är det inget man kan gå efter då. synd!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 11:53:19 följande:
    Då är man inte ensam om att vara lite deppig idag.. Kanske vädret också bidrar ^^

Här är dock uppehåll men mulet och regnat i morse..

Du har säkert sagt men är lite slow idag(2h sömn inatt:/). Vad är det för medicin och vad för biverkningar? :( låter tufft..

Vad säger dina hjärnspöken idag?

Mina säger att jag är värdelös på att läsa min kropp. Efter att sädesvätskan försvunnit nu så fick jag även jätte bra fertilt sekret igen, inte lika mycket men ändå så känner att kanske dethär är peakday? och min stackars man får höra "nu är jag som mest fertil.. Nej nu... Eller kanske nu.. Tempen har inte gått upp än det är nog idag..." så känner mig som både världens sämsta fru som vill mysa på extra nu men inte har koll.. Sämsta mamman som helst av allt bara vill bädda ner mig och se film typ... Så ja..

Hoppas vi mår bättre snart.. Får försöka vara extra snälla mot oss själva och göra sånt som gör oss glada.. Jag ska försöka få ut familjen på en promenad i skogen och bara lunka runt, en tidig kväll, en bra film när lillan somnat och kanske mys om vi orkar ^^ vill så gärna säkra upp liksom.. För sekretet idag skvallrar ju ändå om att jag ff är fertil ^^

Stor kram <3
    Det är inte omöjligt, även om jag kan gilla ruskväder väldigt mycket för då får jag sitta inne och mysa utan dåligt samvete. :P 

Usch, förstår att du är lite seg då. :( Har själv sovit sådär senaste tiden (valp) så det kan ju helt klart ha påverkat humöret det med. Letrozol, jag har tagit det i början av mina cykler senaste 2 månaderna för att boosta ÄL, och jag är superkänslig för hormonpåverkan. Det var likadant sist jag tog dem för ett par år sen, blev extremt deppig även efter ÄL när östrogenet typ försvunnit, det blir betydligt värre än annars.
    De säger att jag uppfattas säkert som en besserwisser och drygröv, och att ingen vill prata med mig (uppenbarligen inte sant, tack! <3). :P Jag har lite social ångest så jag är alltid skitnojig över hur folk uppfattar mig, men kan ju ha bättre och sämre dagar.

Känner igen det där med att inte riktigt förstå kroppen. :( Värdelös är du då rakt inte, du har ju koll på massor av symtom! Att det ibland luras lite är ju inte nödvändigtvis tolkningsfel, det kan ju vara hormonpåverkan som gör att det hattar lite fram och tillbaka. Och filmdagar får man alltid ta, vi är bara människor och ibland behöver man en paus, särskilt när vi inte lever som vi är skapta (i flock och nära relationer med andra som kan avlasta och hjälpa på alla sätt och vis). <3

Gör du så, och så hoppas jag verkligen att du mår bättre! Säkrat upp har ni ju gjort ändå, och dottern skvallrar ju om att ni kan få till det. ;) 
    Jag ska titta på lite standup och kanske sy nåt, och så äta lite gott.

Bamsekram på dig med! <3
  • ellie86

Jösses vad ni skriver, får försöka läsa ikapp! Men jag är himla förvirrad just nu...

Min temp har gjort en rätt klassisk ÄL-sväng med en liten dipp följt av hög temp. Även om det dippade lite igen så är det något förhöjt. En annan app loggade det som ÄL på CD18, NC väntar på mer data... Känns lite med symptom osv att det kan ha varit ÄL. Men till saken hör att mina LH-test varit negativa dag för dag.

Jag har tidigare fått utslag på samma slags test som jag tagit vid ungefär samma tid, så känns konstigt om jag plötsligt skulle ha missat det helt. Man kan ju bli tokig för mindre. Är tempen hög imorgon igen så får jag lita på den, antar jag?

• apan95

gick inte denna gången heller...

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 apan95, 24 år, första barnet

• Amidina
    ellie86 skrev 2020-07-28 13:41:03 följande:

Jösses vad ni skriver, får försöka läsa ikapp! Men jag är himla förvirrad just nu...

Min temp har gjort en rätt klassisk ÄL-sväng med en liten dipp följt av hög temp. Även om det dippade lite igen så är det något förhöjt. En annan app loggade det som ÄL på CD18, NC väntar på mer data... Känns lite med symptom osv att det kan ha varit ÄL. Men till saken hör att mina LH-test varit negativa dag för dag.

Jag har tidigare fått utslag på samma slags test som jag tagit vid ungefär samma tid, så känns konstigt om jag plötsligt skulle ha missat det helt. Man kan ju bli tokig för mindre. Är tempen hög imorgon igen så får jag lita på den, antar jag?

Ja, man blir alltid lite knäpp på när testerna inte visar nåt vettigt. :/ Jag brukar alltid gå på tempen när alla andra symtom förvirrar, för har du inte feber är det ÄL som har passerat om tempen går upp och håller sig där. Du kan kanske ha fått en sån cykel där LH-peaken var väldigt kort?
    Utifrån din kurva hade jag nog placerat ÄL på CD18, eller möjligtvis på natten mellan 18 och 19 som senast.. 
Svar på tråden BIM Augusti 2020