• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (Kinder)

Geaviditetstest som är extra känsligt kom med posten i morse , så jag tog ett sånt och ett vanligt rfsu sticka. Båda negativa. Men är ju på ägglissning+11 bara så det är ju tidigt. Men det känsliga tester borde kanske fångat upp något iaf, men men får avvakta mensen. Vi hade ju sex 2-3 dagar före ägglossning så vi prickade ju inte in max fertiliteten heller :)

• Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 12:41:02 följande:

Såg du hade haft gäster och så i helgen Jenzia!? Har det gått bra? Ja det har verkligen exploderat här inne.. xD är det vanligt för dig med Ömma bröst så efter äl eller känns det annorlunda?

Haha, ja! Jag har inte allt hunnit med att skriva något, knappt hunnit läsa

Så, tippar du på äl idag eller? Log stort åt ditt inlägg kl 5 imorse! Kanske först när tempen går upp som du får det bekräfta! Hur var tempen imorse?

Mjo, brukar ha stora och ibland ömma bröst efter äl. Sen varierar det om bröstvårtor är ömma eller inte. Denna cykel har har märkt av brösten mer än jag brukar, men kan vara att jag hemskt gärna vill ha NÅGOT symptom Brukar aldrig känna av något, förutom brösten, och sen kommer mensen, så då var det ju rätt att jag inte hade några symptom, för jag var ju inte gravid

Vad får du för symptom efter äl?
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-27 14:18:38 följande:

Geaviditetstest som är extra känsligt kom med posten i morse , så jag tog ett sånt och ett vanligt rfsu sticka. Båda negativa. Men är ju på ägglissning+11 bara så det är ju tidigt. Men det känsliga tester borde kanske fångat upp något iaf, men men får avvakta mensen. Vi hade ju sex 2-3 dagar före ägglossning så vi prickade ju inte in max fertiliteten heller :)

Hur är det med dina symptom då? Alla kvar?
  • odlarmamman

Håller tummarna ändå <3
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 13:55:21 följande:
    Inte lätt att komma ihåg allt..

Ja men det känns väl så :p

Tror inte jag skrev det med var roligt att ni träffades på Söderåsen, där är ju helt fantastiskt! <3

Nu tar jag en liten paus från FL och återkommer ikväll :) kram på er alla..
    Nä, så är det ju även om man försöker. :)

Hoppas du får en superfin dag! Kramkram!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Du kan ju vara en låghormonare, då tar det alltid extra tid. ;) Startar man på 1 och värdet fördubblas varannan eller var tredje dag efter implantation så tar det ju några dagar liksom, även med de känsliga testen. 
    Håller tummarna!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (Kinder)
    Amidina skrev 2020-07-27 14:47:27 följande:

Du kan ju vara en låghormonare, då tar det alltid extra tid. ;) Startar man på 1 och värdet fördubblas varannan eller var tredje dag efter implantation så tar det ju några dagar liksom, även med de känsliga testen. 

Håller tummarna!

Ja precis det kan man ju vara. Jag ska försöka hålla mig från att testa nått mer nu närmsta dagarna och bara invänta mensen. :)
    odlarmamman skrev 2020-07-27 14:30:18 följande:

Håller tummarna ändå <3

Tack, man vet aldrig
    Jenzia skrev 2020-07-27 14:24:18 följande:

Hur är det med dina symptom då? Alla kvar?

Ja jag har jätte ont i brösten. Tycker mig känna antydan till mensvärk, men är inte helt säker. Skulle säkert lika gärna vara symptom på graviditet, det är väl det som är så svårt. Att pms och graviditet liknar varandra.
  • Myran1234

Dags för femte försöket nu till helgen. Den här gången har jag laddat upp med rosenrot och bidrottninggele. Hoppas det ger resultat ;) BIM 16/8..

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

• Myran1234
    Myran1234 skrev 2020-07-27 15:03:54 följande:

Dags för femte försöket nu till helgen. Den här gången har jag laddat upp med rosenrot och bidrottninggele. Hoppas det ger resultat ;) BIM 16/8..

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, 34år,första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

Glömde skriva ålder...34år.:)
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-27 14:23:30 följande:

Haha, ja! Jag har inte allt hunnit med att skriva något, knappt hunnit läsa

Så, tippar du på äl idag eller? Log stort åt ditt inlägg kl 5 imorse! Kanske först när tempen går upp som du får det bekräfta! Hur var tempen imorse?

Mjo, brukar ha stora och ibland ömma bröst efter äl. Sen varierar det om bröstvårtor är ömma eller inte. Denna cykel har har märkt av brösten mer än jag brukar, men kan vara att jag hemskt gärna vill ha NÅGOT symptom Brukar aldrig känna av något, förutom brösten, och sen kommer mensen, så då var det ju rätt att jag inte hade några symptom, för jag var ju inte gravid

Vad får du för symptom efter äl?

Asså jag vet inte alls.. Rent fysiskt tippar jag på idag. Tycker allt pekar på det, ev imorgon..

Min temp ser ut såhär..

36.12 nu 2 dagar i rad. Tempar mellan kl. 4-5 därav mitt tidiga inlägg :p hehe..

Ff inte en tillstymmelse till positivt ältest. Så imorgon testar jag nog bara en gång(testade 3 idag xD). Så får dom vara det dom är.. Blir så långa timmar man inte får dricka på annars :p Så satsar jag på andra test nästa cykel isåfall.. ^^

Symtom efter äl brukar typ vara lite ömma bröst, lite hungrigare och mer sug efter onyttiga saker men det är typ dagarna innan mensen.. Annars inget super märkbart, märker nog av de ovanstående för att jag också känner efter :p

Håller tummarna att det är er månad nu <3
Svar på tråden BIM Augusti 2020