• Myran1234

BIM Augusti 2020

Dags för femte försöket nu till helgen. Den här gången har jag laddat upp med rosenrot och bidrottninggele. Hoppas det ger resultat ;) BIM 16/8..

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

• Myran1234
    Myran1234 skrev 2020-07-27 15:03:54 följande:

Dags för femte försöket nu till helgen. Den här gången har jag laddat upp med rosenrot och bidrottninggele. Hoppas det ger resultat ;) BIM 16/8..

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, 34år,första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

Glömde skriva ålder...34år.:)
  • Myran1234

Stort grattis till er som plussat! :) Det måste vara en helt underbar känsla!! :)

Jag känner mig väldigt låg just nu. Allt känns så hopplöst och det känns som att det är något fel på mig. Varför blir jag inte gravid? Jag försöker tänka positivt och fastän jag rent logiskt fattar att fyra misslyckade försök inte är något att prata om så är jag väldigt ledsen just nu. Jag kan inte sluta fundera på om det är något som inte står rätt till. Känns som att min ålder på 34 år också blir en utmaning även fast jag vet att det inte behöver vara så. Man googlar och googlar, försöker finna svar man sen sitter man här igen och det enda man kan göra är att vänta. :(

Förlåt tjejer om jag kommer in här med negativ energi, men behöver få skriva av mig. Det är så himla fint att se den fina ton och pepp som finns här i tråden. <3

BIM 16/8 och jag hoppas så, men är redan inställd på att mensen kommer enligt utsatt tid. :(

• Myran1234
    Msofie skrev 2020-08-09 10:29:17 följande:

Förstår vad du menar, även jag är sjukt låg idag! Vi är på vårt 5 försök nu med och känner igen väldigt mycket av de du beskriver. Jag var ledsen över detta redan på försök två, fast som du säger det kanske inte är logiskt för 4 försök inte är så mycket. Rätt säker på att jag hade ÄL igår, men inte lyckats få till det så mycket som hoppats pga sambon haha, så är redan inställd på att det är kört med.

Men varför skulle det inte hända oss denna månaden liksom! Försöker hålla modet uppe. Har BIM 23/8.

Ja, det är svårt när man vill något så starkt. Jag har på sätt och vis varit inställd på att det kan ta upp mot ett år, och det var också det argumentet jag hade till sambon som hade kunnat vänta lite till. Sen när man kommer in i det så vill man ju inget hellre än att få plussa.

Ledsamheten och skammen späs också på när jag kan känna mig ledsen efter att en vän just berättat att hon är gravid. Självklart är jag ju glad för hennes skull men det påminner mig än en gång om att jag inte kunnat bli gravid ännu. Missunnsamhet klär mig bara inte och jag blir ledsen av det också :(

Vi kämpar på, visst är det som du säger, varför skulle det inte hända oss denna månad? :)

Spännande med ÄL igår, även om ni inte fått till det så mycket som du kanske hoppats på så vet du ju att de små rackarna kan leva några dagar :) Håller verkligen tummarna för dig. <3
  • Myran1234
    ellie86 skrev 2020-08-09 10:45:05 följande:

Kram! <3 Fyra månader är ju fullt normalt, men det är ju verkligen en sjukt jobbig känsla när minuset eller mensen kommer varje gång. Det är tufft! Just nu är också en period (mellan ägglossning och mens) då hormonerna får en att känna sig lite mer dämpad och tenderar också att förstärka de här negativa känslorna. Sjukt taskigt, egentligen!

Du har kanske läst om att tempa och ta ägglossnings-tester här i tråden, vet inte om du kör på det? Dels underlättar det ju för att pricka in de mest fertila dagarna, dels upplever jag att man ändå får ett kvitto på att kroppen trots allt fungerar. Att se på stickorna att ett hormon i kroppen faktiskt höjs, och att sedan kunna se att ett annat hormon i kroppen gör att tempen blir högre några dagar senare är ganska häftigt ändå. Vet ju inte om du redan kör på det eller hur du "gör" haha :)

Sen brukar jag också lugna mig lite med att tänka på statistik kring IVF. Där plockas ett gäng ägg av god kvalitet ut och de träffar spermier som också ska vara av god kvalitet på exakt rätt tid under goda förutsättningar (istället för att irra runt i äggledaren och vänta in varandra) och det är ändå inte alla ägg som blir befruktade. Sedan har jag för mig att det är ca 40% av de embryo som sedan förs in som faktiskt fäster och blir till en graviditet. Kanske påverkas det lite av att vara utanför kroppen på det viset, men jag kan bara tänka mig att statistiken för att en graviditet blir till på ett gammalt hederligt samlag är ungefär likadan. Enligt den länken från Clearblue som var några inlägg ovan så är det ju ca 30% chans att bli gravid även om man prickar ägglossningsdagen exakt. 

Kanske inte är till någon direkt tröst att höra de oddsen, men tänker att man definitivt kan ta fokus från sig själv till att det är samma odds för alla! Sen kan man ju såklart försöka öka förutsättningarna genom att främja fertiliteten genom att ta hand om sin kropp och framförallt att försöka vara snäll mot sig själv! Även om det är lättare sagt än gjort...

Tack fina du. <3 Ja, det finns ju hormonella förklaringar också till dessa lite mer ledsamma dagar... :)

Jag kör med ÄL-test och har gjort det sedan vi började försöka. Jag kör dessutom med NC sedan ca ett år då jag slutade med p-piller pga att jag inte mådde bra av att äta de. Jag har en väldigt regelbunden cykel på 28 dagar och temperaturmätningen indikerar varje månad på att ÄL har skett, vilket jag också fått utslag på då jag gjort ÄL-testen. Så ägglossningen har vi prickat in varje månad men ändå utan något resultat. :( Däremot är min lutealfas på 11-12 dagar vilket oroar mig. Tänk om den är för kort?

Inför den här cykeln har jag ätit rosenrot och bidrottninggele så vi får väl se om det kan ge något... känns dock inte så. Jag kan inte sluta googla på allt möjligt man kan äta för att öka chansen. Hostmedicin och munkorgar står näst på tur, i kombination med rosenrot och bidrottningens samt lite andra vitaminer. Känns som att jag håller på bli lite galen och mixtrar med min kropp! ;) Sambon säger att jag ska slappna av och försöka tänka på annat så kommer det att ta sig snart, men det är inte så lätt.

Du är så klok. Tack för dina ord. Det hjälper. <3
  • Myran1234
    Myran1234 skrev 2020-08-09 11:16:25 följande:

Tack fina du. <3 Ja, det finns ju hormonella förklaringar också till dessa lite mer ledsamma dagar... :)

Jag kör med ÄL-test och har gjort det sedan vi började försöka. Jag kör dessutom med NC sedan ca ett år då jag slutade med p-piller pga att jag inte mådde bra av att äta de. Jag har en väldigt regelbunden cykel på 28 dagar och temperaturmätningen indikerar varje månad på att ÄL har skett, vilket jag också fått utslag på då jag gjort ÄL-testen. Så ägglossningen har vi prickat in varje månad men ändå utan något resultat. :( Däremot är min lutealfas på 11-12 dagar vilket oroar mig. Tänk om den är för kort?

Inför den här cykeln har jag ätit rosenrot och bidrottninggele så vi får väl se om det kan ge något... känns dock inte så. Jag kan inte sluta googla på allt möjligt man kan äta för att öka chansen. Hostmedicin och munkorgar står näst på tur, i kombination med rosenrot och bidrottningens samt lite andra vitaminer. Känns som att jag håller på bli lite galen och mixtrar med min kropp! ;) Sambon säger att jag ska slappna av och försöka tänka på annat så kommer det att ta sig snart, men det är inte så lätt.

Du är så klok. Tack för dina ord. Det hjälper. <3

Munkpeppar,inte Munkkorgar:)
  • Myran1234
    Fruffe skrev 2020-08-09 12:00:25 följande:

Åååh... testade imorse, BIM -1.... positivt!!!!

Kan tillägga att jag testade igår också (BIM -2) och det va negativt. Men nu såååå... ska köpa digitalt idag så tar jag det imorgon på BIM. Svårt att tro att det är sant.. men nu börjar ju nästa noja, fick MA senaste graviditeten. Bekräftat på första ultraljudet... nu vill man ju bara flyga fram till vecka 12. Vet ni om man har rätt till tidigare ultraljud om man varit med om MA?

Lycka till er andra, håller alla mina tummar!

Finns det något FB grupp för de som plussat?

Stort grattis!!! :)
  • Myran1234
    Emelie 01 skrev 2020-08-10 10:39:07 följande:

Jag som är testtokig tog så klart ett nu 4 dagar innan BIM och så klart var det negativt. Jag känner det liksom på mig varje gång, att det är negativt. Det kan ha varit för tidigt att testa och så tog jag ett digitalt vilket jag tidigare har fått utslag på senare än vanliga.. men det var de jag hade hemma. 

Det börjar bli frustrerande nu, vi har sex kring ÄL varje månad och flera dagar. Använder Clearblue fertilitetsmonitor så den indikerar varje gång.. mensen kommer prick 14 dagar efter att jag fått fullt utslag. Så det känns som vi är rätt på det. Känner hur det tårar sig i ögonen, 6 försöket är misslyckat,. 

Det är väl bara att ta nya tag men just nu känns det skit. 

Jag lider med dig. Vi är inne på femte försöket och även fast jag inte vet hur det gått ännu (BIM 16/8) så känner jag mig så sjukt hopplös och nere. Grät så mycket igår att jag går runt med svullna ögon även idag. ;)

Fyra dagar innan BIM kan dock vara lite tidigt att testa. Vänta lite och försök tänka på annat. Jag vet att det är svårt men förr eller senare får ni erat plus. Dagarna då jag tänker positivt brukar jag säga till min sambo hur lycklig jag är och att livet är så himla spännande just nu. Vi planerar för barn och vi vet inte när det händer. Men det kommer att hända! <3
  • Myran1234
    33villbligravid skrev 2020-08-27 20:13:20 följande:

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

Förstår att du blir besviken, men nästa gång kan bli er tur. <3 Vi kör på 6:e försöket nu.. Börjar nästan tappa hoppet. Men, dags att försöka igen. LH-stegringen kom idag.. Håller tummarna för dig i nästa cykel :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020