• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 19:17:07 följande:
    Åh vad kämpigt!

Nej jag har inte det egentligen, ska nog göra det om det fortsätter. Kolla upp om det kan bero på några obalanser eller så, vad man kan göra själv på naturlig väg för att komma till rätta.
    Ja, det kan nog vara en bra idé så du inte går och dras med det mer. :( Det drar ju ner livskvalitén en hel del när man mår så illa och inte kan äta normalt.

Vilda barn ja! Älskade också bloggen, men glad att hon har insta iaf jag med. :) Var du också med i forumet hon startade upp?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jensan88 skrev 2020-07-26 19:29:04 följande:

Idag är det sista dagen av den fertila perioden och jag önskar sååå att det fanns en liten kamera eller något så man kunde följa all aktivitet som sker efter äl. :)

Jaaa, men eller hur! En kamera och så kunna dirigera vad som händer.. ;P
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 20:24:05 följande:

För er som vill följas åt lite längre än bara över bim och kanske komma varandra lite mer in på djupet och kunna följas åt genom livet har jag startat en tråd som heter "fertilitetsvänner<3" :)

Men vi kan hoppa över dit efter denna bim för er som vill från denna tråden <3

Bra initiativ! <3
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-26 22:10:25 följande:

Ja, det kan nog vara en bra idé så du inte går och dras med det mer. :( Det drar ju ner livskvalitén en hel del när man mår så illa och inte kan äta normalt.

Vilda barn ja! Älskade också bloggen, men glad att hon har insta iaf jag med. :) Var du också med i forumet hon startade upp?

Ja det var jag =) var inte super aktiv men någorlunda aktiv. Hängde mest på sjalbarn. Men det forumet hon var me och startade upp var fint och ett bra komplement tyckte jag =)
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 22:18:57 följande:
    Ja det var jag =) var inte super aktiv men någorlunda aktiv. Hängde mest på sjalbarn. Men det forumet hon var me och startade upp var fint och ett bra komplement tyckte jag =)
    Lite som jag då, smög mest runt i bakgrunden och läste, ffa för att jag inte hade några barn. Men stämningen var himla fin där tyckte jag, lite som här! Solig
  • Amidina

Fy attans vilken ägglossningsvärk det blev den här gången då, hållit i sig ett par timmar nu. :/ Varje gång jag tagit letrozol så blir det alltid så himla aggressivt känns det som, men antar att det är positivt med en kraftfull ÄL.. Drömmer

• odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-26 22:28:05 följande:

Fy attans vilken ägglossningsvärk det blev den här gången då, hållit i sig ett par timmar nu. :/ Varje gång jag tagit letrozol så blir det alltid så himla aggressivt känns det som, men antar att det är positivt med en kraftfull ÄL.. 

Jobbigt att det är så smärtsamt! Håller tummarna att det ger utdelning denna månad <3
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-26 22:28:05 följande:

Fy attans vilken ägglossningsvärk det blev den här gången då, hållit i sig ett par timmar nu. :/ Varje gång jag tagit letrozol så blir det alltid så himla aggressivt känns det som, men antar att det är positivt med en kraftfull ÄL.. 

Jobbigt att det är så smärtsamt! Håller tummarna att det ger utdelning denna månad <3
  • Anonym (Rebecka)

Hej,

Tänker jag hoppar in här! Väntar mens den 11/8, vilken jag hoppas inte kommer. Använt ägglossningstest denna månad, och undrar om dagens test är positivt, om någon vill hjälpa mig att tyda!

Lycka till alla andra här inne!

• Mamma91a
    odlarmamman skrev 2020-07-26 20:32:46 följande:

Herre gud, nu blir jag så less på mig själv. Först så tänkte jag att mina 10 äl-test nog skulle kunna räcka två cykler. Men jag har testat upp 10 st på 4 dagar.... Herre gud! Det har aldrig hänt....

Och så hade jag bestämt att inte testa gravtest före försenad mens nåt mer, slöseri med pengar och jobbigt att bli besviken. Men nu när min äl kom tidigare och min bim blir 7/8 (äl+13) så tänker jag att om det vore en lyckosam månad så vore det ju fint med ett plus på födelsedagen som är på äl+12 6/8. Så nu kom jag på mig själv här med att beställa hem nya tester. Fast jag egentligen lovat mig själv att inte ha tester hemma utan att köpa det när en eventuell mens blir sen =P min man kommer sucka så mycket. Han skrattade och suckade lite när han såg alla tester jag tagit nu under äl.

Jag är likadan, testar lite för ofta haha. Det är på något sett svårt att inte görs det ????
Svar på tråden BIM Augusti 2020