• Knaslil96

BIM Augusti 2020

Jag försöker nu bli gravid. Av nån anledning har jag inget hopp. Tog ut kopparspiralen 2 veckor sedan, har Ägglossning 8 augusti och hoppas på att få till det. Men jag är överviktig och vet inte om det kommer gå. Har 2 tidigare aborter och då har det alltid varit samma, inga fosterrörelser så barnmorska har misstänkt missfall.. känns som man inte vågar hoppas denna gång heller.

• Knaslil96

Jag har äl om ca 10 dagar. Är det värt att börja ha sex redan? Sen en dum fråga. Spelar det nån roll

Vilken tid man har sex på dagen ? Hur brukar ni göra?

• Knaslil96
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 09:03:05 följande:

Finns inga dumma frågor :)

Ni kan ju alltid börja mysa för att öka lusten inför äl såklart men spermier överlever bara mellan 3-5 dygn och ägget i max 24h vilket betyder att man egentligen bara är fertil i max 6 dygn per cykel så för att det ska bli barn är det inom det fönstret som man behöver ha sex. Däremot om man inte riktigt har koll på symptom för sin äl eller vet exakt när det infaller så är det bra att ha regelbundet sex (varannan till var tredje dag) veckorna runt äl och kanske varannan när man misstänker sig ha äl tex dagarna man har fertilt sekret(motorvägen för spermierna för att komma in).

Vi myser till det när som helst på dagen som det passar och/eller lusten som faller på. Rent teoretiskt skulle man ju kunna missa precis när ägget dör en viss tidpunkt på dagen men eftersom spermierna lever längre och man kanske då haft sex dagen innan så har man ändå säkrat upp så jag skulle ändå svara nej, att det inte spelar någon roll vilken tid på dagen.. Utan huvudsaken är ju att ni har sex och att det passar er, så ligg när lusten faller på helt enkelt :)

Tusen tack för svar! Jag tog ut kopparspiral några veckor sedan och hade mens i 5 dagar som tog slut för 2 dagar sedan. Är liiiite osäker på äl endå, går bara efter vad som står i appen men har köpt clearblue ägglossningstester. Funderar på att börjar ta dom men är osäker på vilken tid på dagen man ska testa?
  • Knaslil96
    Amidina skrev 2020-07-28 09:51:50 följande:

Lh står normalt som högst under eftermiddagen, därför många rekommenderar att man testar då, precis som HCG är högst på morgonen. :)

Åh okej, runt vilken tid på eftermiddagen? Det är sånna cb med glad gubbe jag har.
  • Knaslil96
    Jenzia skrev 2020-07-28 10:18:51 följande:

Om det är CB Advanced (som kan hitta upp till 4 fertila dagar per månad) ska de tas på morgonen med dagens första urin, för de mäter också östrogen, som är som högst på morgonen (står det iaf i bruksanvisningen).

Oj inte så säker på om det är advance, tror inte det är det. Läste lite på nätet och på deras hemsida står det vilken tid som helst under dagen. Ska läsa mer på bruksanvisningen sen.
  • Knaslil96

Hur ofta har ni sex under äl? Har hört att man bör ha sex varje dag men är det verkligen det bästa ?

• Knaslil96
    Anonym (Tilly) skrev 2020-08-12 08:04:21 följande:

Jag tror precis att jag plussat? Eller?

Har fått spökstreck på dessa innan men nu kom strecket verkligen direkt och tycker att det är ljusblått för en gångs skull. Snälla hjälp mig tyda :*

Ser dessvärre negativt ut :/
Svar på tråden BIM Augusti 2020