• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-24 10:23:33 följande:

Visst är detta positivt för äl? Ska nog ta ett till i eftermiddag med. Typiskt nog så är mannen inte hemma nu. Även om vi ses ikväll. Myste igår dock. Utefter senaste cykler borde jag fått utslag på söndag och äl på måndag. Kan det vara rosenrot och/maca som kickat igång äl tidigare?

Det skulle jag ta som positivt ja! :)

Om ni fick till det igår så blir det nog rätt perfekt ikväll igen, äl borde ju komma inom 24-48h nu så rätt lagom.

Och utifrån egen erfarenhet så kom min äl också lite tidigare med rosenrot och maca när jag tog det. ;)

Vilken cykeldag är du på?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-24 11:06:41 följande:

Det skulle jag ta som positivt ja! :)

Om ni fick till det igår så blir det nog rätt perfekt ikväll igen, äl borde ju komma inom 24-48h nu så rätt lagom.

Och utifrån egen erfarenhet så kom min äl också lite tidigare med rosenrot och maca när jag tog det. ;)

Vilken cykeldag är du på?

Spännande =) men lutealfas en borde inte påverkas av det va? Hoppas inte den blir kortare bara. Har alltid haft 13 dagar. Eller jag får mens 14 dagar efter positivt äl-test alltid. Jag är på dag 12. Det luriga nu när äl ser ut att bli tidigare är att jag kanske får svårt ändå att hålla mig från att testa före försenad mens. Jag fyller år den 6 augusti och borde ha mens sent på kvällen den 7e. Jag får försöka stålsätta mig och inte testa före försenad mens oavsett när det blir. Men hade varit en din present med ett positivt test. Men blir ju också en besvikelse för varje negativt test med.

Åh hoppas verkligen att augusti blir en bra månad för så många av som det bara går!
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-24 11:19:12 följande:

Spännande =) men lutealfas en borde inte påverkas av det va? Hoppas inte den blir kortare bara. Har alltid haft 13 dagar. Eller jag får mens 14 dagar efter positivt äl-test alltid. Jag är på dag 12. Det luriga nu när äl ser ut att bli tidigare är att jag kanske får svårt ändå att hålla mig från att testa före försenad mens. Jag fyller år den 6 augusti och borde ha mens sent på kvällen den 7e. Jag får försöka stålsätta mig och inte testa före försenad mens oavsett när det blir. Men hade varit en din present med ett positivt test. Men blir ju också en besvikelse för varje negativt test med.

Åh hoppas verkligen att augusti blir en bra månad för så många av som det bara går!

Nej, lutealfasen är betydligt svårare att påverka, ta det från en som kämpade ett år för att förlänga sin med några dagar. ;P Men om du är på dag 12 idag så borde äl komma på dag 13, senast 14, och 13 dagar på det sen.. så ja, (utebliven) mens sent 7e eller den 8e.

Förstår helt med den där känslan, har själv inte kunnat hålla mig inför både min och andras födelsedagar, jul, nyår, osv. Sen har jag ju aldrig fått ett plus, men det är ju den ultimata presenten liksom.

Hoppas, hoppas att du får en fantastisk födelsedagspresent den här gången! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • odlarmamman
    Amidina skrev 2020-07-24 11:32:36 följande:

Nej, lutealfasen är betydligt svårare att påverka, ta det från en som kämpade ett år för att förlänga sin med några dagar. ;P Men om du är på dag 12 idag så borde äl komma på dag 13, senast 14, och 13 dagar på det sen.. så ja, (utebliven) mens sent 7e eller den 8e.

Förstår helt med den där känslan, har själv inte kunnat hålla mig inför både min och andras födelsedagar, jul, nyår, osv. Sen har jag ju aldrig fått ett plus, men det är ju den ultimata presenten liksom.

Hoppas, hoppas att du får en fantastisk födelsedagspresent den här gången! <3

Ja usch jag förstår, inte lätt att påverka den förstås nej. Inte roligt när den är alldeles för kort. Min syster hade 8-9 dagar bara men med örter och akupunktur så kom hon upp i 14 dagar till slut och kunde äntligen bli gravid =)

Ja jag hoppas det, kanske testar ändå på födelsedagen. Min man kommer sucka =P

Jag som lovat både honom och mig själv att inte testa fler försök före mensen är sen. De gånger jag varit gravid (både inför barnen och missfall) har jag inte testat före mensen varit sen några dagar. Men nu känner jag mig så otålig. Likaså inför första barnet var jag så otålig och testade hela tiden men sen när det väl tog sig så hade jag väntat istället med att testa.

Håller tummar och tår att det äntligen tar sig för dig snart <3
  • schulia1
    saraama skrev 2020-07-23 07:56:15 följande:
    Välkommen! Är också 30 år (om några dagar), har bim 10/8 och har en 2 åring född juni-18 :) Fick upp notis om att jag är i fertila perioden nu enligt Natural Cycles. Kul att följas åt och hoppas på plus :)
    Åh vad roligt men ytterligare en som har barn i samma ålder och BIM samtidigt :) hur länge har ni försökt? :) När infaller din ÄL? Glad 
  • schulia1

behöver lite råd av er kloka här inne Glad

Min ÄL infaller runt 27/7 (kör med ÄL-stickor). Vi kör nu varannan dag och kommer försöka mysa till det 26/7, 27/7, 28/7, 29/7 (om allt går som planerat och sambon inte väljer att protestera Oskyldig). 

Har vi säkrat upp denna månaden tro? hehe.

• Anonym (Kinder)
    Trean2021 skrev 2020-07-24 08:10:30 följande:

Nej vi är iväg på landet där det inte är så nära till någonting så det blir lite väl stort projekt att ta sig i väg. Denna månad får kanske bli lite som den blir och så får vi satsa lite mer nästa månad!

Aha jag förstår, då får ni bara köra på. Det här med testning är ju en högst modern grej, det funkar ju ändå ;)
  • Anonym (Kinder)

Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig

• schulia1
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 12:02:32 följande:

Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig

Förmodligen kommer det inte ge utslag så tidigt misstänker jag om du inte har sånna testa tidigt-test. 
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-07-24 11:57:31 följande:

behöver lite råd av er kloka här inne 

Min ÄL infaller runt 27/7 (kör med ÄL-stickor). Vi kör nu varannan dag och kommer försöka mysa till det 26/7, 27/7, 28/7, 29/7 (om allt går som planerat och sambon inte väljer att protestera ). 

Har vi säkrat upp denna månaden tro? hehe.

Tycker det låter rätt så bra uppsäkrat ;) vi kör varannan dag from cd10 sen fram till typ positivt Äl test eller när jag börjar se stegring liksom och sen typ 3 på raken eller något.. Hehe!

Med dottern hade vi två månader med var och varannan dag 2 veckor runt äl men det tog sig månaden när vi endast hade en enda gång runt äl(pga husbilsemester med svåger o svägerska) xD
Svar på tråden BIM Augusti 2020