odlarmamman skrev 2020-07-24 11:19:12 följande:
Spännande =) men lutealfas en borde inte påverkas av det va? Hoppas inte den blir kortare bara. Har alltid haft 13 dagar. Eller jag får mens 14 dagar efter positivt äl-test alltid. Jag är på dag 12. Det luriga nu när äl ser ut att bli tidigare är att jag kanske får svårt ändå att hålla mig från att testa före försenad mens. Jag fyller år den 6 augusti och borde ha mens sent på kvällen den 7e. Jag får försöka stålsätta mig och inte testa före försenad mens oavsett när det blir. Men hade varit en din present med ett positivt test. Men blir ju också en besvikelse för varje negativt test med.
Åh hoppas verkligen att augusti blir en bra månad för så många av som det bara går!
Nej, lutealfasen är betydligt svårare att påverka, ta det från en som kämpade ett år för att förlänga sin med några dagar. ;P Men om du är på dag 12 idag så borde äl komma på dag 13, senast 14, och 13 dagar på det sen.. så ja, (utebliven) mens sent 7e eller den 8e.
Förstår helt med den där känslan, har själv inte kunnat hålla mig inför både min och andras födelsedagar, jul, nyår, osv. Sen har jag ju aldrig fått ett plus, men det är ju den ultimata presenten liksom.
Hoppas, hoppas att du får en fantastisk födelsedagspresent den här gången! <3