• schulia1

BIM Augusti 2020

Hoppar in här jag med :)

Har BIM 10/8 och beräknas ägglossning 27/7. Inne på andra försöket för att få ett syskon till våran 2åring. Är 30 år :)

• schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-07-22 22:50:00 följande:

Välkommen:)

Nästan samma som jag :)

BIM 11/8 och beräknad äl 27/7. Är dock inne på 10 månaden vi försöker men egentligen kanske 2a riktiga försöket då amningen ställt till det för mig de andra månaderna.. Vår dotter är nu 2 år och 3 månader :) är 31 år!

Ska bli kul att följas åt:)

Jaa men gud vad roligt att följas åt när vi både har barn i samma ålder och har BIM nästan precis samtidigt. Antar att din dotter är född i april -18? Min son är född i maj -18 :)
  • schulia1
    saraama skrev 2020-07-23 07:56:15 följande:
    Välkommen! Är också 30 år (om några dagar), har bim 10/8 och har en 2 åring född juni-18 :) Fick upp notis om att jag är i fertila perioden nu enligt Natural Cycles. Kul att följas åt och hoppas på plus :)
    Åh vad roligt men ytterligare en som har barn i samma ålder och BIM samtidigt :) hur länge har ni försökt? :) När infaller din ÄL? Glad 
  • schulia1

behöver lite råd av er kloka här inne Glad

Min ÄL infaller runt 27/7 (kör med ÄL-stickor). Vi kör nu varannan dag och kommer försöka mysa till det 26/7, 27/7, 28/7, 29/7 (om allt går som planerat och sambon inte väljer att protestera Oskyldig). 

Har vi säkrat upp denna månaden tro? hehe.

• schulia1
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 12:02:32 följande:

Upd idag är att brösten fortfarande gör ont. Jag är på äggl+8 idag. Tänkte att jag nog kommer börja testa med gravtest på sönd när det är dag äggl+10. Men det är väl troligen för tidigt att se något kanske.. har inga superkänsliga graviditetstest då dom är så sinnessjukt dyra, dom jag har står det att man kan testa först på BIM. Men man vet ju aldrig

Förmodligen kommer det inte ge utslag så tidigt misstänker jag om du inte har sånna testa tidigt-test. 
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-07-24 12:25:19 följande:
    Tycker det låter rätt så bra uppsäkrat ;) vi kör varannan dag from cd10 sen fram till typ positivt Äl test eller när jag börjar se stegring liksom och sen typ 3 på raken eller något.. Hehe!

Med dottern hade vi två månader med var och varannan dag 2 veckor runt äl men det tog sig månaden när vi endast hade en enda gång runt äl(pga husbilsemester med svåger o svägerska) xD
    Vad sjukt! Det var likadant sist men vår son också. Månaderna innan körde vi på som två tokar och den månaden sonen blev till hade vi enbart sex dagen efter positivt ÄL-test och vips ett + på stickan. Flört
  • schulia1

Såhär ser dagens ÄL-test ut på CD13. Bör bli fullt utslag imorgon (CD14) eller senast på tisdag (CD15). Vad tror ni? :)
  • schulia1

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?
  • schulia1
    Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...

Skickar en stor kram <3 Vissa dagar är bra SKIT och man vill bara hem, lägga sig, gråta och vakna till en ny förhoppningsvis bättre dag. Känns som det vissa perioder bara haglar in grav-besked till höger och vänster. Livet är inte alltid enkelt eller rättvist :/ Vår tid kommer!! <3
  • schulia1
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 18:17:04 följande:

Kunde inte hålla mig så tog det digitala nu ikväll, känns lite mer verkligt nu (a)

Stort grattis till plusset <3 är du på BIM idag? :) Vad hare du för symptom innan plusset är jag nyfiken på.
  • schulia1
    Mylilla86 skrev 2020-07-31 11:00:17 följande:

Hejhej allihopa! tänkte också hoppa in här. Försöker med barn nr 2 (fick första i dec 2018).

Vart gravid i april men tyvärr hade jag ett MA i juni, skulle precis gå in i vecka 12... (men det ska ha avstannat redan i v 8 enligt de VUL som gjordes då). Så nu är det nya tag. Har hunnit haft en mens, och nu är det ÄL på g här hehe så vi kör hårt! Om jag känner min cykel rätt borde BIM vara typ 13/8 ungefär.

Sen vill jag tipsa alla om inositol! Samma månad som jag började med det 2018 blev jag gravid med sonen och sen när vi skulle börja försöka nu igen började jag med dom igen. Blev gravid på första försöket. Nu blev det ju förvisso MA av det men det är ju en annan historia. Vet inte om det är slump men har läst mycket om inositol på utländska forum bland annat.

Tog detta ÄL test nu hihi så det är väl bara att köra :P

Legat igår kväll och i förrgår men blir väl idag igen och imorrn för att försäkra sig om att inte missa ägget xD

Spännande med inositol. Berätta mer hur man tar det? :)
  • schulia1

Fan... måste få skriva av mig. Känner mig SÅ nere. Negativt test på BIM-2. Fast jag någonstans förstod att det inte tagit sig denna månad heller så blir jag ändå så ledsen trots få försök. Fan, fan, fan.

(förlåt för negativt inlägg..)

• schulia1
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-08 06:34:28 följande:

Du ser rätt! Jag ser oxå ett svagt streck! :)

Åhhh!! Herregud. Måste ta ett digitalt. Kan jag ta det idag tror du?
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 06:58:52 följande:

Visst är där ett streck!!! GRATTIS!!! <3 <3 såå roligt!!

Åh men jag känner mig så osäker. Vågar knappt säga tack <3

Behöver din hjälp, kan jag ta ett digitalt idag om jag håller mig mer än 4tim?
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 08:46:39 följande:

Asså jag hade nog vågat chansat..Ser man strecket på FL så känns det rätt säkert, tycker jag!:p När har du BIM? <3 Så spännande!!

BIM på måndag 10/8. Håller dig uppdaterad <3
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 09:18:45 följande:

Åh ja!! Väntar med spänning <3

Har du liksom känt något spec? Tempar du?

Tempar inte. Kolla mitt senaste inlägg i tråden, det är helt klart ett + med CB <33 Jag har denna vecka haft väldigt svag molvärk, lite ömma bröst och tjocka flytningar. That?s it. Men nu när jag skriver det så inser jag att allt detta är symptom, haha.
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 15:17:35 följande:

Wow jag såg.. Supertydligt! Stort stort grattis <3

Haha okej, ja då faller bitarna på plats nu!

Tusen tack!!! <3 JAG HÅLLER ALLA TUMMARNA JAG KAN FÖR DIN SKULL NU OCH FRAMÅT <3
  • schulia1
    jowald skrev 2020-08-11 18:41:31 följande:

Hur tidigt har ni fått positivt på clearblue digital som visar veckor? Någon som fått positivt innan BIM?

Jag plussade med CB digital på BIM-1. Visade gravid 1-2 veckor :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020