Anonym (bastu) skrev 2020-06-24 12:14:11 följande:
Kan du vara något annat än arrogant?
Du verkar också ha lite svårt för att förstå hur saker och ting hänger samman, sånt som inte står i klartext.
Påståenden som inkompetenta experter, naiv regering, ren slakt av människor - det är arrogant. Ska jag citera arrogansen i tråden...
Att förstå vad andra menar med underförstådda betydelser är inte så svårt, men att på en rak fråga få dem att svara ärligt på vad de faktiskt har för premisser, det är tydligen inte lätt.
Anonym (bastu) skrev 2020-06-21 22:39:32 följande:
Skillnaden är att vi har i
nkompetenta experter som verkar gissa sig fram och en n
aiv regering som gör allt för att stödja en strategi som har 10 gånger fler döda än alla våra nordiska grannländer tillsammans.
Anonym (bastu) skrev 2020-06-21 22:49:45 följande:
Det lät som det, och det var en fråga. Missförstånd kommer ofta från att man inte orkat läsa genom alla inlägg nån skrivit och fått reda på allt.
Då är du alltså helt emot FHM och regerings agerande då det mesta de gjort
är gissningar och struntprat hit och dit. Det enda rätta de sagt är tvätta händerna, nys i armvecket, håll avstånd och tusentals kommer dö (Löfven var mitt i prick där, hur kunde han veta det tro...?).
Anonym (bastu) skrev 2020-06-24 12:05:28 följande:
Det är olika beroende på hur bl a demografin ser ut i ett land. USAs större städer är mer tätbefolkat än i Sverige, skulle jag tro. Vi bör jämföra med våra grannländer som har liknande demografi. Man ska inte jämföra äpplen med päron som vår statsminister sa.
Vad det handlar om är också hur världen ser på Sveriges agerande och hur bilden av Sverige kommer bli av detta. Och då jämför man med de som har liknande samhälle som vi har. Då ser man om det var lyckad eller misslyckad strategi och om det handlar om att man brytt sig om sina svaga i samhället, om man hanterat det hela ansvarslöst och korkat eller om det är
en ren slakt av människor till förmån för att andra ska få en bättre ekonomi.
Det är mycket fåtöljforskning som presenteras i inläggen utan underlag annat än det som inte skrivs ut i klartext