• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FDFMGA
    AndreaBD skrev 2020-12-02 10:57:28 följande:
    Jag tyckte inte att det var något ovanligt med honom. Han kan väl också vara lite trött/utarbetad, de måste ju ha mycket att göra. Dessutom blir det ju mer tråkig rutin med presskonferenserna. 
    Ja, det verkar rimligt. Vill man ha ett leende kan man ju lämpligen titta sig i spegeln i stället för att titta på Tegnell.
  • Anonym (man)
    Tow2Mater skrev 2020-12-02 14:03:54 följande:

WHO idag (ref. Aftonbladet): "Munskydd bör bäras på arbetsplatser, i skolor och affärer som saknar lämplig ventilation. Det uppmanar Världshälsoorganisationen WHO när den på onsdagen skärper riktlinjerna för användning av skydd.

Riktlinjerna gäller de områden där coronapandemin visar smittspridning"

Håller Tegnell med, eller vad säger han?
    Tegnell håller aldrig med någon annan än sig själv och regeringen håller med Tegnell... det är dessutom inte bara WHO som säger att man ska bära munskydd i miljöer där det inte går att undvika trängsel.. vår egen Smittskyddsmyndighet säger att ansiktsmask rekommenderas i skolor för lärare och i gymnasiet för både lärare och elever.

Jag undrar hur länge FHM ska få leka allsmäktig i strid med vad andra myndigheter, who och forskning säger? FHM verkar ju snart vara ganska ensam om sina slutsatser både inom och utanför Sverige. Vore trevligt om regeringen kunde odla en ryggrad och börja ställa lite krav på FHM att bevisa sina teser istället för att bara blint gå efter allt de säger.  
  • Dr Nail

Har man lärt sig nånting av pandemin och alla jävla kartor, så är det att Sveriges nationalfärg är rött.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-12-02 13:32:38 följande:
    Jaha, jag ser att "låt folk dö så vi kan rädda ekonomin" argumentet är på tapeten igen... ny våg, samma gamla argument Drömmer

Men.... våra grannar verkar ha klarat att rädda både liv och ekonomi... hmmm

Nope, utan det är strategin vi har i Sverige, och där man tar hänsyn till hela samhället, och inte bra de liv med virus.

Frågande till varför andras liv inte skulle ha betydelse och bara de med virus i en pandemi.
    Som du förstårrr så är strategin samma som i våras, så varför skulle det ha ändrat sig menar du.
    Är det något du klarar av att utveckla.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-02 14:03:54 följande:

WHO idag (ref. Aftonbladet): "Munskydd bör bäras på arbetsplatser, i skolor och affärer som saknar lämplig ventilation. Det uppmanar Världshälsoorganisationen WHO när den på onsdagen skärper riktlinjerna för användning av skydd.

Riktlinjerna gäller de områden där coronapandemin visar smittspridning"

Håller Tegnell med, eller vad säger han?

Har solfjädern ändrats, eller är den samma som innan om forskningen kring munskydd, handhavande osv...osv...

Man får glömma en viktig sak som du utelämnade, och om inte avstånd kan hållas.
    Så precis inget har ändrats på den punkten sen sist.

Men det hindrar inte dig att använda munskydd, då det inte är olagligt för dig att använda munskydd.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-12-02 15:01:36 följande:
    Har man lärt sig nånting av pandemin och alla jävla kartor, så är det att Sveriges nationalfärg är rött.
    Denna säger precis ingenting, har du källa bakom?
  • Anonym (S bygger ett tryggare Sverige)

Imorgon passerar vi 7000 avlidna av COVID-19.

Bara att tacka regeringen och FHM för ett bra arbete

• klyban
    Anonym (S bygger ett tryggare Sverige) skrev 2020-12-02 15:16:21 följande:
    Imorgon passerar vi 7000 avlidna av COVID-19.
    Bara att tacka regeringen och FHM för ett bra arbete

Nu ligger en hel del ansvar på kommuner och regioners partier, glöm inte av detta annars blir det rätt fel när man analyserar frågan.
    Så tacka regeringen vad det ska hjälpa där vet vi inte, vet du?

De sköter ju inte ens arbetet i regionerna och kommunerna då vi INTE har ministerstyre, utan de gör de valda partierna av senaste kommunvalen, regionsvalen och landstingsvalen.
    Nu vet du!

FHM har annars i åratal berättat om ett pandemiberedskap behövdes införas, för döva öron inför ALLA partier.
    Som tur är inte SD vid makten, då de tyckte det var viktigare att åka till Turkiet och dela ut flygblad än att delta i krisövningen i Riksdagen.

• Tow2Mater
    klyban skrev 2020-12-02 15:10:24 följande:

Har solfjädern ändrats, eller är den samma som innan om forskningen kring munskydd, handhavande osv...osv...

Man får glömma en viktig sak som du utelämnade, och om inte avstånd kan hållas.

Så precis inget har ändrats på den punkten sen sist.

Men det hindrar inte dig att använda munskydd, då det inte är olagligt för dig att använda munskydd.

Svara på min fråga om du ska säga nåt är du snäll. Jag bryr mig inte om dina fjädrar.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-02 15:35:15 följande:
    Svara på min fråga om du ska säga nåt är du snäll. Jag bryr mig inte om dina fjädrar.

Du glömde en viktig punkt avstånd.

Och nej, forskningen ger inget entydigt svar på munskydd.
    Detta är Tegnells svar, och tills det ändrar sig, så är det bara upprepa, upprepa och upprepa samma svar som varit sedan starten.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin