• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • pyssel
    Pope Joan II skrev 2020-11-14 15:01:16 följande:

Ungefär som när jag fick höra något om "Hallgren" (vem det nu är) och fastighetsskötare (kanske Hallgren som är det?) när jag återgav vad som sades från FHMs sida angående ventilation. Helt fel person att rikta sig till. Udda.

En kan inte annat än att bli perplex. Eller van, kanske. Om det nu går att vänja sig vid slikt
    #inteensamaldrigglömd
  • klyban
    Ungefär som när jag fick höra något om "Hallgren" (vem det nu är) och fastighetsskötare (kanske Hallgren som är det?) när jag återgav vad som sades från FHMs sida angående ventilation. Helt fel person att rikta sig till. Udda.

Regeringens jobb är inte enskilda inrättningars ventilation.
    Och om det är en fråga så är denna för de som har fastigheten och så får m,an kolla på upp om det är nått fel.
    Men varför man blandar i regeringen i och Hallberg är en gåta som är helt olöslig, för det tyder på man inte vill prata sak genom dra in någon som inte ens har med saken att göra.

Och ska det föras upp på regeringsnivå, så får det vara lite mer än inget som nu.
    Så du får återkomma om denna ventilation, när den adresserad på rätt nivå först.
    Man ställer sig frågande till om man förstår hur Sverige fungerar som land när man läser såna här saker.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-14 15:02:11 följande:
    @de som är kritiska mot Sveriges handhavande av pandemin
    Oj, oj, snabbare än en oljad blixt, precis som väntat. Fakta, helst sänd till rätt adress, om man får "cherrypicka" i prioriteringsordningen, låter dock vänta på sig.

Munskyddsforskningen är som den är, varför en del får konfirmationsbias om munskyddsforskningen är en gåta för oss alla.

• pyssel

Nu har han tydligen inte koll på vad Tegnell sagt om vissa könssjukdomars smittspårning heller. Ändå ger han sig in i den debatten, utan att ha koll.
    #inteensamaldrigglömd
  • klyban
    pyssel skrev 2020-11-14 15:04:11 följande:
    En kan inte annat än att bli perplex. Eller van, kanske. Om det nu går att vänja sig vid slikt smile1.gif

Är du perplex att ventilationen inte ligger på regeringen Förvånad
    DU får fråga en vän som kan lite om vårt land, och förklara för dig att man detaljstyr inte ett land på detta sättet då det är inte uppbuggt på det viset.

Du får ta dessa frågor med KD om du tex bor i Stockholm.
    Bor du annanstans får du ta frågan där.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-14 15:07:23 följande:
    Nu har han tydligen inte koll på vad Tegnell sagt om vissa könssjukdomars smittspårning heller. Ändå ger han sig in i den debatten, utan att ha koll.

COVID-19 smittskyddsspårning sköts av patient och vårdgivare i en symbios.
    Personal för denna omfattande smittspårning existerar inte ens i Sverige.

Verkar som munskyddens forskning inte är intressant längre, vet det blir alltid så då forskningen är som den är och INTE entydig.

• pyssel

@ovetande om Tegnells felaktiga påstående om att smittspåra själv vid Covid-19, för det "går bra vid könssjukdomar".

Tegnell hade fel. Det är vården som har smittspårningsansvar, vilket inte kan delegeras till den enskilde.

#get your facts straight
  • klyban
    pyssel skrev 2020-11-14 15:11:33 följande:
    @ovetande om Tegnells felaktiga påstående om att smittspåra själv vid Covid-19, för det "går bra vid könssjukdomar".

Tegnell hade fel. Det är vården som har smittspårningsansvar, vilket inte kan delegeras till den enskilde.

På okända smittor är det vanlgit ha fel, frågan är om du anser dig alltid ha rätt och med tanke på att du vägrar accfeptera viss fakta.

Munskyddsforskningen är som en solfjäder, och det är därför FHM berättar om socialdistansering.
    Och varför man berättar om den sociala distanseringen där för det funkar.
    DU ska inte gå ut med munskydd och som smittad, och inte heller hindrar det dig att ta på ett munskydd.
    Så har du?
    Nått säger mig att så inte är fallet.

Den som förstår smittspårning vet redan att patienten är en del i denna, vet inte varför du vill låtsas om att så inte är fallet.
    Vi alla ställer oss frågande till varför detta svartvita upplägg om smittspårningen läggs upp.
    Men för all del, vill du ska smittspårning ska skötas av myndigheter, så får du väl ställa upp med din kompetens och se till man får personal för det efterfrågande.

Så vad väntar du på?

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-14 15:17:44 följande:
    Nu blir jag visst ställd till svars om ventilation och är även strängt hänvisad till Stockholm och KD *asg* Undrar vad som kommer härnäst! Det är nästan bud på att hänvisa vederbörande till en proktolog av ren och skär omsorg.

JA, om man bor i Stockholm är det dessa du ska ta detta med, inte regeringen

Som du förstår så sköter fastighetsägare/skötare/förvaltare detta med ventilationen och om det är en sak för COVID-19.(döda celler är INTE.)
    Hur är det oklart menar du?
    Är det nått du kan utveckla, eller är det nu dax att prata om nått annat som saknar betydelse för COVID-19?

• FuckGoggleAskMe
    pyssel skrev 2020-11-14 15:04:11 följande:
    En kan inte annat än att bli perplex. Eller van, kanske. Om det nu går att vänja sig vid slikt
    Det lustiga är att jag har glömt bort att jag har redan efterfrågat ett antal gånger, länkar till någon studie i solfjädern som indikerar att munskydd inte hjälper, eller t.o.m. är skadligt. Vi alla konstaterar då att vi hittills inte sett någon länk.

Fast eftersom detta är ett maratonlopp och inte ett sprinterlopp, måste jag nog sluta att vara perplex, höja blicken och inse att någon faktadriven länk, med röd tråd för att nå consensus, antagligen inte kommer, luftburen eller ej.

Men en flockimmunitet mot Press Konferenser kommer antagligen snart, i något scenario av den hand vi fick oss tilldelade tidigt. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin