Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Nope, strategin är att låta sjukvården klarar av de fall som kommer.
Självklart kommer flockimmunitet uppstå i andra änden och om ett par år, om man nu inte inbillar sig att COVID-19 ska magiskt försvinna.
Men om flockimmuniteten var målet med strategin, så är detta tidernas sämsta genomförda strategi, synd bara att strategin inte var flockimmunitet, så hade man i alla fall kunnat ha en poäng.
Dock ej nu.
Du får vackert lyfta blicken, att cherrypicka ut en detalj och sen tro man har rätt, så fungerar det bara i en visst segment i politiken som inte klarar av diskussion om sakfrågor som COVID-19.
Om man tror cherrypicka forskningen om munskydd, så kan det aldrig bli ett svar om man inbillar sig annat om forskningen.
Munskyddsforskningen är delad och ger ej ett entydigt svar p, dess effektivitet.
En rolig anekdot, och om det paret som bara mannen hade munskydd, nu såg jag dom igår igen och då hade bägge munskydd
Så kanske dom själva fatta hur tokigt det såg ut :p
Hur är det en mina när vi redan vet att regering och Hallberg inte kommer sköta frågor om ventilation initialt läge.
Och ja, könssjukdomar deltar patient med smittspårningen.
Har du frågor på detta?
Undrar du du upprepar samma sak om och om igen, och missat att vi inte har personal till att göra det du vill.
Frågan är vad gör du åt saken och nu när du är så engagerad, inget????
Felinformation som vanligt.
I vilket sammanhang sade Tegnell det? Säkert inte generellt.
Och jag tror inte heller att Tegnell har sagt, att det räcker att varje smittat själv ringer sina kontakter. Om jag minns rätt tjatade journalister på honom att säga något om det - trots att det är de enskilda regionerna som avgör själva hur de smittspårar, så det är dem de borde ha frågat! Jag har nåt svagt minne att de la nåt i munnen på honom där, dvs. övertolkade. Men som sagt - det är regionerna som avgör själva.
Olika länder har olika sätt. Svenska förskolor har även egna säkerhetsrutiner. Jag tror inte föräldrarna får ens komma in nuförtiden.
Och Finlands sätt behöver inte vara det enda tänkbara korrekta.
Vi valde begränsa som strategi och inte flockimmunitet, redan glömt?
Finland hade också tagit andra beslut än de nu gjort och om de hade haft samma initiala smitta som oss.
Det är intressant att man lyfter den fallerade strategin flockimmunitet som en strategi.
Det tyder på man har en agenda, och frågan är vad den agendan är.
Vi valde begränsa som strategi och inte flockimmunitet, redan glömt?
Finland hade också tagit andra beslut än de nu gjort och om de hade haft samma initiala smitta som oss.
Det är intressant att man lyfter den fallerade strategin flockimmunitet som en strategi.
Det tyder på man har en agenda, och frågan är vad den agendan är.
Jag tycker någon borde upplysa dem om att Tegnell har sagt att de har fel information.
https://vardgivarguiden.se/kunskapsstod/Smittskydd/Amnesomraden/Smittsparning/
Behandlande läkare eller annan hälso-och sjukvårdspersonal med kompetens för uppgiften, ansvarar för att smittspårningen utförs.