Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Ja, socialdistansering gäller även minkar, annars får det bli munskydd på minkarna.
Blekinge kommer slakta 80%, och sen kan man ta nya beslut efter den tidpunkten och om det är nödvändigt att slakta resten.
Detta skriver WHO
https://www.who.int/csr/don/06-november-2020-mink-associated-sars-cov2-denmark/en/
Hmm, inte så välgenomtänkt av mig att skriva så, "Cluster 5" påstås åtminstone vara något nytt, att jag betvivlar att det är så saknar relevans i sammanhanget vad jag tror, åtminstone tills man hittar exakt samma mutation hos människor där minkar inte är ursprunget.
De vaccin som kommer nästa år innebär inte att man blir immun mot viruset, bara att symptomen blir lindrigare. Bland de som vaccinerats kommer det att uppstå mutationer där viruset blir mindre påverkat av vaccinet. I värsta fall kan det komma att innebära att vi som varit sjuka lättare smittas en andra gång.
Styrud menar att andra vågen är här. Han har kanske inte nåtts av FHMs syn på saken.
www.dn.se/sthlm/var-femte-stockholmare-som-testas-ar-covidsmittad/
Hur kan du missat vad FHM säger?
Och ja, vi vet att smittan tar fart, då detta var förutspått skulle ske på "influensa säsongen".
Dock vet jag inte vad du vill ha lyft med artikeln, och om det är bara det du skrev här så blir det till ett jaha, då detta är väntat.
Vi har ju bara sagt detta i ett halvår eller mer, så kan knappast vara förvånande för någon.
Bra fråga, undra om du får svar.
Och ja, vi vet att smittan tar fart, då detta var förutspått skulle ske på "influensa säsongen".
Dock vet jag inte vad du vill ha lyft med artikeln, och om det är bara det du skrev här så blir det till ett jaha, då detta är väntat.
Vi har ju bara sagt detta i ett halvår eller mer, så kan knappast vara förvånande för någon.
Frågan är vad du vill sagt med länken och FHM...?, så nu får ingen reda på detta vad du vill ha sagt om denna och om COVID-19.
Vad är det vi ska diskutera?