Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Tillägg, vill du att jag ska förklara något?
Personen envisas kalla dropssmitta för luftburen smitta, och är vag om vad personen menar.
Det roliga är att de inte formulerar om sig på ett sätt att de inte har fel eller är vaga.
Jag anar en agenda pga denna envishet att säga fel, kan vara trolleri också inte för det gör någon skillnad för mig.
Jag tror inte personen har ett intresse att särskilja det, men vi är rätt frågande varför man slänger in luftburen smittor när COVID-19 inte ens identifierad som en luftburen smitta.
Och det du skriver där är inte ens närheten av att säga barn inte smittar.
Men ja, det är flera studier som berättar att skolbarn inte sprider smittan speciellt mycket, varför det är så vet jag inte bara att en del forskning säger detta.
De droppar som transporterar smittämnen vid luftburen smitta är mindre än vid droppsmitta och kan bli kvar längre i luften. Sådana droppar kan uppstå när smittbärande personer andas ut eller när de droppar som uppstått när någon hostat eller nyst har torkat in till mindre volym. Finns det tillräckligt många små droppar i luften kan den som andas in dem bli smittad. Detta kallas att smittan är luftburen
Att prata om luftburna patogener är rätt menlöst när COVID-19 inte ens är klassad som en luftburen smitta.
Och vad poängen ska vara lägga in ett ord som inte beskriver hur patogenen smittar är jag mycket frågande till vad man inbillar sig säga med detta.
För de som säger droppburen smitta är luftburen smitta, de är bara okunniga och inte har en susning vad de pratar om ens.
Så man ställer sig frågande till varför du upprepar att lyfta luftsmitta och när COVID-19 inte ens är en luftburen smitta.
Vad är det som triggar en att säga fel om och om igen, prestige eller intellektuella problem.
Semantik kommer aldrig ändra skillnaderna mellan droppburen och luftburen patogen smittar.
Och det viktigaste av allt för dig, COVID-19 är en droppsmitta.
De droppar som transporterar smittämnen vid luftburen smitta är mindre än vid droppsmitta och kan bli kvar längre i luften. Sådana droppar kan uppstå när smittbärande personer andas ut eller när de droppar som uppstått när någon hostat eller nyst har torkat in till mindre volym. Finns det tillräckligt många små droppar i luften kan den som andas in dem bli smittad. Detta kallas att smittan är luftburen
Ja, varför pratar du om luftburen patogener när COVID-19 är en patogen som smittar genom droppar?(aerosol är ingår här som droppar)
Kanske du inte vet om att COVID-19 är klassad som en droppsmitta?
Vet inte var jag lärt mig om aerosoler, men troligtvis skolan.
Annars är jag vetgirig, och lärt mig själv under åren.
Man kan titta på vilka patogener som man klassar som luftburna patogener och sen se patogener man klassar som droppsmitta.
Man ser i den listan att det är få patogener som hamnar i luftburna listan, då de har speciella egenskaper som gör de smittar på annat sätt.
Och det är denna distinktion man har när man pratar om luftburen/droppsmittor, och går aldrig lösas upp med semantik.
Och nu pratar jag om att definiera viruset och hur man särskiljer olika patogeners sätt att spridas.
Och här är det en klar skillnad mellan luftburna/droppburna patogener.
Jag har varit frågande sedan sekund ett varför man vill så gärna blanda in luftburen och när COVID-19 är klassad som droppburen.
Dock vore det ett intressant test och se vad som sker om man sätter munskydd på folk.
Så får vi se vad testet ger för resultat, men falsk trygghet och handhavande fel så tror jag nog att smittspridningen ökar för de som ger sig ut och tror de är nu skyddande med ett munskydd som kanske inte ens stoppar viruset pga för låg klassning.
Enda gången jag ser munskydd som kanske nått bra, det är i situationer som är omöjliga att hålla avstånd.
Men hur många kommer klara av att sköta munskyddet rätt, om det är som det övriga samhället och vad man ser i varje inslag idag och där man ser hur en del inte klarar av att använda munskydd.
Jag antar man för förutspå en ökad smittspårning som en potentiell utfall av munskyddstvång.
Och det står och faller helt på om folk klarar av att använda skydden, min erfarenhet säger att nej det klarar inte folk av.
Det verkar som att ha ett munskydd på, det är som att äta en krämbulle utan slicka sig om munnen, få klarar av detta initialt ens, vissa aldrig.