Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Intressant artikel som indikerar det väl många misstänkt sedan länge - att alla inte är mottagliga för smittan.
https://www.svd.se/en-tredjedel-kan-redan-vara-immuna-mot-viruset
Funkar sällan med SR-länkar på Familjeliv, åtminstone inte så att alla kan ta del av dem (därför jag själv komprimerar dem via tinyurl) men jag antar att det varit trängsel någonstans.
Nu syftade jag inte på att det är maskerade som ligger bakom all trängsel, aatt de far fram som täta kluster på badstränderna, därtill är de alltför få - och jag har inte sett några maskerade vid någon ab de badständer vi har varit på i sommar, utom en kvinna som hade förirrat sig dit i burka eller något liknande, men den hade hon förmodligen mer av religiösa skäl.
Hursomhelst, så är maskerade generellt dåliga på att hålla avstånd men även på att följa de rekommendationer du postade igår, kan vara så att många tagit fasta på din illustration över hur man inte ska uppträda om man är maskerad.
FHM:
"Det vetenskapliga underlaget är svagt när det gäller hur effektivt munskydd är mot smittspridning..."
Okej.
"Folkhälsomyndigheten avstår från att rekommendera allmänheten munskydd då ett munskydd som kliar och åker ner under näsan bidrar till att händerna ofta rör mun, ögon och näsa vilket kan öka risken för smittspridning."
Ah. Så det betyder att det finns ett starkt vetenskapligt underlag för det!
Var?
...vore dessutom intressant att se det starka vetenskapliga underlaget för "fask trygghet" - mantrat.
FHM:
"Det vetenskapliga underlaget är svagt när det gäller hur effektivt munskydd är mot smittspridning..."
Okej.
"Folkhälsomyndigheten avstår från att rekommendera allmänheten munskydd då ett munskydd som kliar och åker ner under näsan bidrar till att händerna ofta rör mun, ögon och näsa vilket kan öka risken för smittspridning."
Ah. Så det betyder att det finns ett starkt vetenskapligt underlag för det!
Var?