• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Padirac
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:17:54 följande:
    Ja, och Carlsson är väl egentligen redan i pensionsåldern? Man kan ju ha en del krämpor då och har inte lika mycket ork som en yngre person. Även om det förstås varierar mycket. 
    född 54, oktober 2019 förlängdes han uppdrag  som GD till slutet av mars 2021
  • Padirac
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:39:45 följande:
    Precis!! 

Däremot har jag precis märkt att alla byggmarknader har slut på dem. Grrr... Vi har ju ändå semester ett tag till, men jag tänkte skaffa. Man behöver väl inte jättemånga? Även engång-masker kan man väl återanvända, alla virus lär väl vara borta efter något dygn eller så. 
    Apotea har FFP2-masker i lager
  • Padirac
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:21:43 följande:
    Jag kollade lite hur bra olika masker är. Fördelen med maskerna från byggmarknader är ju att det står så exakt info. Och att Tyskland har gett så exakt info också om vad som gör nytta. De rekommenderar nämligen FFP2 eller FFP3. Och såna har bygg-max.  Av nån anledning verkar det vara mer ordning på byggmaskerna. 
    Det finns FFP3-masker i lager på olika platser på nätet vad jag kan se
  • Anonym (man)
    klyban skrev 2020-07-09 16:29:24 följande:
    Tegnell är bara personen som är den som berättar vad som sker.
    Precis FHM ansikte utåt, har jag sagt nåt annat?

Du blandar nog ihop det jag sagt med andras fantasier om vad jag sagt, läs om läs rätt, och läs vad som står inte vad du tror står.
  • Anonym (man)
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:36:05 följande:
    När aerosoler ändå går igenom masker?
    Och aerosoler är allt vi behöver skydda oss ifrån?
    Är det en slumt att WHO rekommenderat masker?

Intressant att aerosoler är totalt ointressanta när det gäller att smittspridning, men jätteviktigt för om man ska använda mask eller ej Flört
  • AndreaBD
    Padirac skrev 2020-07-09 16:41:47 följande:
    född 54, oktober 2019 förlängdes han uppdrag  som GD till slutet av mars 2021
    Men då ÄR han ju precis i pensionsåldern. 
  • AndreaBD
    Padirac skrev 2020-07-09 16:45:15 följande:
    Det finns FFP3-masker i lager på olika platser på nätet vad jag kan se
    Ja... jag hittade liksom inget företag som jag kände igen, men jag ska kolla närmare. 
  • AndreaBD
    Anonym (man) skrev 2020-07-09 16:48:37 följande:
    Och aerosoler är allt vi behöver skydda oss ifrån?
    Är det en slumt att WHO rekommenderat masker?

Intressant att aerosoler är totalt ointressanta när det gäller att smittspridning, men jätteviktigt för om man ska använda mask eller ej Flört
    De vill väl inte få skulden för att ha missat något, sedan. Kan också hända att det passar bra i u-länder, att folk inte fattar annars att det är allvar. 
  • Padirac
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:51:14 följande:
    Men då ÄR han ju precis i pensionsåldern. 
    En del är pigga och alerta i både kropp och huvud till 75 eller 85 medans andra är utslitna långt för det. Det finns fortfarande många yrken som är fysiskt tunga.  Jag tror att det i första hand är arbetsbelastningen som sliter på JC just nu.
  • Anonym (man)
    AndreaBD skrev 2020-07-09 16:55:58 följande:
    De vill väl inte få skulden för att ha missat något, sedan. Kan också hända att det passar bra i u-länder, att folk inte fattar annars att det är allvar. 
    Haha, nja, de hade annars en panel som noggrant granskade rapporter från olika delar av världen och tog beslut efter det. det hade du vetat om du öht brytt dig om att titta på deras presskonferens.

Men visst om man med alla medel bara måste få FHM att ha rätt till varje pris så kan jag absolut förstå att man hellre tar till egna konspirationsteorier om WHO. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin