Anonym (ABC) skrev 2021-02-01 19:07:22 följande:
Det verkar vara lite oklart vilken strategi man egentligen har haft, och om den har ändrats eller inte. Vilken av följande två anser du att Sverige har haft hela tiden?
Det övergripande målet med regeringens arbete är att minska takten på smittspridningen, det vill säga att platta till kurvan så att inte väldigt många blir sjuka samtidigt.
Det övergripande målet med regeringens arbete är att minska smittspridningen i samhället.
www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/orden-.../
Åtgärderna har ju ändrats radikalt i alla fall. Stängda gränser t.ex. var ju både oacceptabelt och ineffektivt för ett halvt år sedan, men inte nu längre.
Även det du säger är sant, så vet vi redan att någon flockimmunitetsstrategi har aldrig funnits, och det är finns ens tor upprördhet över att man berättar vi ingen sådan har.
Ingen vet varför.
Sen vet jag att desto längre ifrån själva viruset man kommer, så blir det svårare och svårare att påvisa exakt vad effekten är och när vi får svar, så har det säkerligen gått 2-5år.
Strategin handlar om mer än bara de som har virus, och hålla nere smittan att sjukvården hinner med och där har man varit ~100% framgångsrik.
Men det är bara en del.
pyssel skrev 2021-02-01 18:53:01 följande:
Varför stalkar du mig? Jag vidhåller, hade du betett dig så här på en arbetsplats, som du gör mot flera kvinnliga medlemmar, hade du blivit lagförd för och ett stort bekymmer för HR, om du ens har ett riktigt jobb. . Varför är du så obehaglig?
Jag citerar tio inlägg i taget av dig, och undrar vad det har med COVID-19 och göra, då det finns inget om COVID-19.
Hade du varit på mitt jobb och aldrig gjort nått som med jobbet och göra, så hade HR avskedat dig.
Frågan är vad du gör i tråden nu när jag har citerat 20st inlägg på raken och inget om trådens ämne.
FDFMGA skrev 2021-02-01 18:43:39 följande:
Men du är medveten om att det är Donald Trumps sten du vill vända på, vanligtvis brukar det krypa fram gråsuggor, tvestjärtar och annat ljusskyggt när man vänder på den sortens stenar.
Möjligheten att virusets ursprung är laboratoriet i Kina kan förstås inte uteslutas, liksom möjligheten att vaccinen kommer att visa sig vara verkningslösa eller i värsta fall till mer skada än nytta.
Men varför fokusera på det mest osannolika när sarscov2 bara är ett av en mängd virus som klarat övergången från djur till människa helt på egen hand.
Detsamma gäller vaccinet, det är helt sjukt att behöva läsa att hälften av vårdpersonalen på ett äldreboende vägrar vaccinera sig - och där spelar konspirationsteorierna med all säkerhet en stor roll.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo8rGR/trump-vir...Det finns mer än ett spår att följa rent vetenskapligt, och den om att det kan ha smitit ut ifrån labbet är en sten man får vända på.
Jag kan inte svara på nått, dock är konspirationen om att det ALDRIG kan vara att det smitit ut från ett labb, nått som man inte längre bara kan avvisa som en fantasi.
Jag tror inte vi kommer få ett exakt svar(oavsett om labbet inte är orsaken) och hur det gick till, men jag hoppas verkligen vi får.
Ja, det är sjukt om att vaccinet är utsatt för konspirationer och dessa fantasier kring vaccinet.