Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Att gasa förbi, det blir det som med Portugal, där man har en rasande ökning på smittade och döda, och nu endast 7 IVA-platser kvar i hela Portugal av 850st.
Det beskriver att man är inne i ett aggressivt förlopp, kanske du borde ha lite empati för de stackars Portugiserna istället?
Vari ligger det oklara i att munskydd inte skyddat befolkningen i peru?Ja, Peru har en rad adra svåra omständigheter som troligen ingen strateg i hela världen kunde ha rått på i fråga om att minska smittspridningen. Vari ligger det oklara i 'handen' med att Sverige hade en omfattande smitta som inte kom med alpresenärerna som skiljer sig från den hand som Finland enligt Mika Salminen säger att ett av skälen till att Finland klarde sig bättre var att Sverige, det att Finland fick in smitta fler veckor tidigare än Sverige och hade möjlighet att agera kraftfullare och i ett skede då deras smittspridning inte ar så omfattande som i Sverige då smittan blev känd. Menar du att dessa två saker jag skriver här inte är med verkligheten överenssämmande?
Jag uppfattar att de ursprungliga och flesta jämförelserna kommer från kritikerna som anser att det är Tegnells fel att vi har större smittspridning och höger dödstal än grannländerna. Och att dessa jämförelser är de enda rätta då vi är så lika vpåra grannländer - men i vilket avseende Sveruge är lika grannländerna förutom kanske geografiskt läge (och kanske medellängd som verkar vara viktigt i tråden ) kan ingen reda ut.
Finner Peru lite komiskt, då det bara handlar om en osäker forskning, och varken mer eller mindre.
Och att det inte finsn en entydig het i den, nu vet jag var skon klämmer och det är att man inte längre klara av att säga munskydd är en sköld, som vi sett en hel del i tråden innan.(Ej exakta ord, men en tilltro till munskydd som skulle berätta att använder vi bara munskydd, så ska ni se hur bra det blir, INTE I PERU!)