Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Fråga: I flera regioner rekommenderar man ökade användning av munskydd, hur ser du på det?
Den kan öka medvetenheten om att vi befinner oss i en pandemin, men det är inte den effektmässigt viktigaste åtgärden, säger Tegnell.
Ok, så munskydd används i Sverige för att öka medvetenheten om pandemin (om nu någon skulle ha missat det de senaste månaderna), men inte för att minska smittspridningen. Det är ju annorlunda mot hur alla andra länder betraktar munskyddsanvändningen.
Så vitt jag vet är alla länder eniga om att hålla avstånd är det viktigaste, samt naturligtvis inte vandra omkring smittad. Efter dessa självklara regler, anser andra länder att munskydd spelar den största rollen. Anders anser att munskydd används i PR syfte. Intressant ...
Idag fick min förälder, strax 100 år, sin första vaccinering.
Ingen som vill prata om faktiskt kritik och lösningar har jag märkt.
Och det du skriver där stämmer inte för dessa användare, verkar som du har helt missat allt som vi med saklig kritik menar.
Udda!
Fråga: I flera regioner rekommenderar man ökade användning av munskydd, hur ser du på det?
Den kan öka medvetenheten om att vi befinner oss i en pandemin, men det är inte den effektmässigt viktigaste åtgärden, säger Tegnell.
Ok, så munskydd används i Sverige för att öka medvetenheten om pandemin (om nu någon skulle ha missat det de senaste månaderna), men inte för att minska smittspridningen. Det är ju annorlunda mot hur alla andra länder betraktar munskyddsanvändningen.
Så vitt jag vet är alla länder eniga om att hålla avstånd är det viktigaste, samt naturligtvis inte vandra omkring smittad. Efter dessa självklara regler, anser andra länder att munskydd spelar den största rollen. Anders anser att munskydd används i PR syfte. Intressant ...
Munskyddets problematik är fortfarande kvar.
Dock så förstår jag det används för tysta kritiker som sen inte använder munskydd ändå eller följer andra rekommendationer har vi lärt oss.
Och kanske du skulle kollat vidare på den PK.
Tyvärr helt fel tråd att posta i, den här har tagits över av de som är nöjda och mer än nöjda med Sveriges strategi och Folkhälsomyndighetens beslut, rekommendationer, råd och analyser.
Nästa vecka får vi se hur stor följsamheten gällande Folkhälsomyndighetens rekommendation för stockholmarna att resa till fjällen är.
Jönköping fick visst ingen förstärkning av personal, istället flyttar man svårt sjuka covid-19 patienter igen.
? Den kan öka medvetenheten om att vi befinner oss i en pandemin, men det är inte den effektmässigt viktigaste åtgärden, säger Tegnell.