Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/februari/inbjudan-till-presstraff-om-covid-19-23-februari-2021/
53-54 minuter
?Det diffar på flera tusen. - - - 7100...? Sedan blev han avstängd mitt i en mening.
Det förblev också oklart om den italienska varianten kom åt att spridas i Sverige i våras eller inte. Tegnell kunde inte förklara varför FHMs egna rapporter inte verkar stämma överens med det som har sagts i media.
Nä nä. Det sades inget i den stilen. FHM genom Tegnell har samma syn på munskyddsanvändning nu som de haft hela tiden.
Regionernas egna smittskyddsläkare uppenbarligen begs to differ. De är väl också närmre personalen, och de senare kan ju inte orka med situationen över tid.
Vad är urdåligt med det?
Jag tror alla idag vet om solfjädern i forskningen och den problematik som munskydd har visat sig ha, och övertydligt i länder som Peru.
Nä nä. Det sades inget i den stilen. FHM genom Tegnell har samma syn på munskyddsanvändning nu som de haft hela tiden.
Regionernas egna smittskyddsläkare uppenbarligen begs to differ. De är väl också närmre personalen, och de senare kan ju inte orka med situationen över tid.
Jag tycker att det rakt igenom pandemiåret har saknats respekt för lärargärningens utmaningar. Lärarkollektivet har blivit väldigt nonchalant bemötta.
Vad är urdåligt med det?
Jag tror alla idag vet om solfjädern i forskningen och den problematik som munskydd har visat sig ha, och övertydligt i länder som Peru.
Orkade inte lyssna mycket på senaste dravlet. Jaha, så Anders står på sig.
Tur åtminstone att smittskyddsläkarna upptäckt att Sverige har ett smittsamt, dödligt virus som det skulle vara skönt att bli av med.
Såg nyligen en presskonferens här med ett par personer från regeringen. Pågick ungefär 40 minuter och alla möjliga frågor besvarades. Ingen sammanfattning om dagens läge i världen, olika delar av landet eller hela landet, för den infon tror dom att folk kan hitta själva. Ingen uppmaning om att tvätta händerna, hålla avstånd el.dyl., för det tror de att folk kommer ihåg från tidigare presskonferenser. Inget snack om att plana ut någon kurva och ha tillräckligt med IVA platser.
I stället diskussion tex om hur mycket olika åtgärder påverkar antalet smittade, anledning till åtgärder, när åtgärder ska ändras (info 1-2 veckor innan ändringar), hur det går med leverans av vaccination etc.