• FDFMGA

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (Ella.) skrev 2021-01-05 22:15:30 följande:
    Varför skulle jag vara det?
    Vinbarens vänner menar förmodligen att det är främlingsfientligt att påstå att det som kallas "migrationskatastrofen" i vinbarssammanhang inte enbart är sossarnas fel.

Själv anser jag nog att den riktiga katastrofen var den som t ex drabbade syrierna, men ur ett vinkorksperspektiv så var det Sverige som drabbades och då i synnerhet vinbarens vänner.
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-05 21:31:08 följande:
    Så länge sosseriet får fortsätta regera kommer inga problem att lösas. Det är därmed lönlöst att diskutera framtida lösningar. Fokuset måste vara att få bort sosseriet.

Vi har migrationskatastrofen. Hur har det gått? Åt helvete!

• FDFMGA
    Padirac skrev 2021-01-05 22:20:52 följande:
    Proctor, man, pyssel, FGAM, realist - det är en kvintet ..
    Vinbarens vänner har av naturliga skäl ett varierat medlemsantalSkrattande
  • FDFMGA
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-01-05 22:33:03 följande:
    Nu ligger Sverige på plats 15 i Europa för dödlighet i förhållande till folkmängd (om man räknar bort plutteländer som San Mariano, Andorra och Liechtenstein). Inte hedrande! Då har jag inte krånglat till det med Schengen, EU etc.
    Det går alltså bättre i Rumänien, Luxemburg, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Portugal, Österrike, Nederländerna, Danmark, Cypern, Finland, Malta, Grekland, Slovakien, Irland, Tyskland, Albanien, Serbien, Island, Norge. 
    Ja, vi ligger lite bättre till än snittet för EU/UK sett till dödlighet i covid-19 - eller mer korrekt lite mindre illa till.

I
  • FDFMGA
    pyssel skrev 2021-01-05 22:41:36 följande:
    Här i obygden har vi inte så fashionabla ställen, men jag slår vad om att det istället bränns hemma ute på gårdarna, och gjorts sedan varje bonde, nu SDare, var en hängiven centerpartist. Men det får tas för en gissning och inte fullt som "fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus."
    Skånska bönder är möjligen inte särskilt ofta förekommande på vinbaren, men en del av dem av säkert en hel del gemensamt med vinbarens vänner sett till människosyn.

Själv håller jag mig gärna norrut om jag lämnar Stockholm, föredrar "för läskedrycker av alla de slag - de kan vi göra själva" framför bönder i Skåne som ger order till säsongsarbetarna att bereda lite hembränt".

Tacka vet jag Norrland!

• FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-01-05 22:53:40 följande:
    Du är ju tyst trots att du väl sett hur jag blivit behandlad de senaste dagarna? Du kan väl knappast ha missat att FDFMGA som tyckt, kommenterat och menat samma saker och som anfört exakt samma kritik mot samma personers ageranden som jag helt undgått den förföljelse som jag hela tiden utsätts för? Men det genererar ingen kräksmiley från ditt håll trots att jag flera gånger berättat för dig och alla aktiva här att det är vad jag måste stå ut med i alla trådar min mobbare deltar i och detta dessutom under en räcka av ÅR.
    Ja - det gav mig lite perspektiv på saker och ting.
  • FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-05 22:52:47 följande:
    Eftersom jag till skillnad från statsministern följer restriktionerna kom jag hem tidigt från vinbaren ikväll.
    Jag ser inte "vinbaren" som en fysisk plats.

Så jag betvivlar att du någonsin kommer därifrån.
  • FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-05 22:51:38 följande:
    345 skjutningar i trygga Sverige bara under 2020. Ring offrens föräldrar och förklara att detta svinn får man räkna efter 100 år av sosseri.

Vad som avhandlades i vinbaren var hur nöjda syrierna är över att Sverige agerat som bas för IS-krigare och försörjt dem med bidrag.
    Ja, jag är väl medveten om att man i vinbaren anser att alla syrier som kommit hit blir försörjda och att alla är IS-anhängare.
  • FDFMGA
    Anonym (Proctor) skrev 2021-01-05 23:09:22 följande:
    Dont worry. Du har en stående inbjudan. Kan vara uppfriskande för dig att se och höra med egna ögon vad som försigår. Du skulle lära dig mycket i sak.

Det är inget vidare trevligt av dig att sätta dig över andra människors verklighet.
    Nej tack!

Jag tycker man kan vara kritisk mot det mesta, inklusive hur sossarna med gängse saktfärdighet hanterat invandringsrelaterade problem - men till vinbarens kvalmiga inskränkthet kommer jag aldrig att förirra mig.
  • FDFMGA
    Anonym (Jodå) skrev 2021-01-06 01:51:33 följande:

Helt ärligt så fattar jag inte att ni inte skäms öronen av er. På riktigt. 

Finland har minskat sina smittade med över hälften sedan man gick ut med rekommendation om munskydd. Och då hade vi inte så många smittade till att börja med. 

Finland: " Ok myndigheterna säger så här, bäst vi följer rekommendationerna. 
    Sverige: "Ok, men det är bara en rekommendation, jag kan alltså göra som jag vill. 

Det vore mig främmande att skämmas för att jag inte är finländare.

Men vi har en hund som är mycket duktig på att härma finska nationalister - säger man skäms till hen så sätter hen tassarna för bägge ögonen, så ett kort ögonblick blir hen lika blind för omvärlden som en finsk nationalist.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2021-01-06 10:44:44 följande:
    Det vore mig främmande att skämmas för att jag inte är finländare.

Men vi har en hund som är mycket duktig på att härma finska nationalister - säger man skäms till hen så sätter hen tassarna för bägge ögonen, så ett kort ögonblick blir hen lika blind för omvärlden som en finsk nationalist.
    För tydlighetens skull. Det handlar alltså om ett inlärt beteende som är kopplat till belöning.

Men det förekommer ju även hos människor att beteenden den agerande inte förstår innebörden av förstärks av andras positiva respons.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin