• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 09:49:33 följande:

Det kan vara så att jag har en liten gul badanka bakom en bokhylla. Kanske till o med två. Så nu vet ni det.

Jag hade en gul badanka en gång. Tyvärr miste den livet. Den drunknade. Ironiskt nog.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-13 09:52:45 följande:
    Då vill vi genast veta hur badankorna har hamnat bakom bokhyllan
    Ett ord: junior. Han har i julklapp fått ett åttapack av förutnämnda ankor. Nyligen har han kommit på att han tycker om att kasta saker rakt upp i luften, idag var det ankornas tur, eller otur då beroende på hur man ser det. Jag har efter detta äventyr endast återfunnit sex ankor, två befinner sig således ännu på okänd plats. Efter att en anka hamnade på en mycket lägre bokhylla precis bredvid, och jag vet att han också kastat fler i samma område, misstänker jag starkt att det kan finnas en eller två i ett hörn där vi har bokhyllor. Jag kommer inte åt att se efter så måste man dra ut minst en hylla för att kunna se efter, och det slipper jag helst.

Edit: Medan jag skrev fick jag för mig att leta lite till och hittade en av de förlupna små badvännerna i ett närliggande rum. Återstår en vilsegången anka att hitta med andra ord.
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 09:53:24 följande:
    Jag hade en gul badanka en gång. Tyvärr miste den livet. Den drunknade. Ironiskt nog.
    Tragiskt. Läste om en fisk som drunknade en gång. Kan ha varit ett skämt, men som vi vet är ju allt på internet sant så då var det nog så. Blev det en känslosam begravning eller en snabb tur till de sällare jaktmarkerna av soptunnans botten?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 10:10:15 följande:
    Ett ord: junior. Han har i julklapp fått ett åttapack av förutnämnda ankor. Nyligen har han kommit på att han tycker om att kasta saker rakt upp i luften, idag var det ankornas tur, eller otur då beroende på hur man ser det. Jag har efter detta äventyr endast återfunnit sex ankor, två befinner sig således ännu på okänd plats. Efter att en anka hamnade på en mycket lägre bokhylla precis bredvid, och jag vet att han också kastat fler i samma område, misstänker jag starkt att det kan finnas en eller två i ett hörn där vi har bokhyllor. Jag kommer inte åt att se efter så måste man dra ut minst en hylla för att kunna se efter, och det slipper jag helst.

Edit: Medan jag skrev fick jag för mig att leta lite till och hittade en av de förlupna små badvännerna i ett närliggande rum. Återstår en vilsegången anka att hitta med andra ord.
    Men det blir ju jättekul den dag ni ska flytta; då hittar ni en badanka på något oväntat ställe
    Min gnager på saker, han är värre än en häst (eller ett marsvin). 

Du är inte sugen på att ge dig in i mattråden från igår igen, förresten?
  • Mortiscia80

Jodå, så snart man hittar en sak så försvinner en annan... Förutom en badanka saknas nu också en körsbärstomat. Har letat i makens skor. Där verkar den inte vara. Och jag tror inte han har ätit upp den heller för jag såg när han stoppade in tre andra tomater på en och samma gång så jag betvivlar att även den fjärde fick plats samtidigt.

Det här kan bli en lång dag av sporadiskt letande.

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 10:24:25 följande:

Jodå, så snart man hittar en sak så försvinner en annan... Förutom en badanka saknas nu också en körsbärstomat. Har letat i makens skor. Där verkar den inte vara. Och jag tror inte han har ätit upp den heller för jag såg när han stoppade in tre andra tomater på en och samma gång så jag betvivlar att även den fjärde fick plats samtidigt.

Det här kan bli en lång dag av sporadiskt letande.

Förlåt, men jag håller på att garva ihjäl mig Skrattande
    Tre tomater på en gång - har din son drag av hamster, mån tro?
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-13 10:18:28 följande:
    Men det blir ju jättekul den dag ni ska flytta; då hittar ni en badanka på något oväntat ställe
    Min gnager på saker, han är värre än en häst (eller ett marsvin). 

Du är inte sugen på att ge dig in i mattråden från igår igen, förresten?
    Mjorå, om sisådär 30 år då. Jag kan inte ha en badanka gnagandes i mitt bakhuvud så länge, det kommer bli som en novell av Poe innan vi är klara. Så förr eller senare kommer bokhyllan att tas fram, om inte annat för min sinnesros skull.

Att gnaga på saker för övrigt kan ju vara väldigt ohälsosamt, om det är kablar t ex. Det funkar inte att ge en sådan där bitring?

Mat..? Link me up, plz :)
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-13 10:27:29 följande:
    Förlåt, men jag håller på att garva ihjäl mig Skrattande
    Tre tomater på en gång - har din son drag av hamster, mån tro?
    Ja han brås på sin far som kan klämma i sig en handfull vindruvor åt gången, maken tar då en och en i stor hast tills det är fullt och tuggar samtidigt så det får egentligen plats ännu fler. Ja vilket liv man lever...

Han pular alltså hellre in tre körsbärstomater på en gång än att ge dem till mamma för "safe keeping" tills de kommer tillbaka från sin åktur. Maken tror att han kan ha fått in alla fyra, så vi får hoppas på det så man inte kliver på den när man minst anar det :s
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 10:31:00 följande:
    Mjorå, om sisådär 30 år då. Jag kan inte ha en badanka gnagandes i mitt bakhuvud så länge, det kommer bli som en novell av Poe innan vi är klara. Så förr eller senare kommer bokhyllan att tas fram, om inte annat för min sinnesros skull.

Att gnaga på saker för övrigt kan ju vara väldigt ohälsosamt, om det är kablar t ex. Det funkar inte att ge en sådan där bitring?

Mat..? Link me up, plz :)
    "Mysteriet med den försvunna badankan", det skulle vara någonting det

Han har bitringar, mjukdjur, bitvänliga badböcker, mjukdjur med bitgrejer på (en groda t ex) och en massa annat, men han gnager på sängen i alla fall. Den har blivit förstörd nu, så vi får måla om den innan den ska säljas (det hade vi ändå fått göra, för gubben har kletat hårfärg på en av spjälorna).
    Han får såklart inte gnaga på farliga saker, typ kablar och glas och sådant.

Hon med 11-åring som väljer bort alltmer mat.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-13 10:38:35 följande:
    "Mysteriet med den försvunna badankan", det skulle vara någonting det

Han har bitringar, mjukdjur, bitvänliga badböcker, mjukdjur med bitgrejer på (en groda t ex) och en massa annat, men han gnager på sängen i alla fall. Den har blivit förstörd nu, så vi får måla om den innan den ska säljas (det hade vi ändå fått göra, för gubben har kletat hårfärg på en av spjälorna).
    Han får såklart inte gnaga på farliga saker, typ kablar och glas och sådant.

Hon med 11-åring som väljer bort alltmer mat.
    Haha jaa :D Nåt i stil med det skvallrande hjärtat kanske.

Jag undrar om det finns något av samma slags material som han kan få bita på, eller om det är bekvämlighet att det är just på den platsen han biter.

Aha! Joo men jag skrev nog ett par svar i den tråden, barnet hade adhd tror jag? Efter att ha läst de andras svar är jag mer kluven till frågan, det finns ju alltid kloka ingångar att tänka på och det som kan vara rätt för en är fel för en annan.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 10:53:47 följande:
    Haha jaa :D Nåt i stil med det skvallrande hjärtat kanske.

Jag undrar om det finns något av samma slags material som han kan få bita på, eller om det är bekvämlighet att det är just på den platsen han biter.

Aha! Joo men jag skrev nog ett par svar i den tråden, barnet hade adhd tror jag? Efter att ha läst de andras svar är jag mer kluven till frågan, det finns ju alltid kloka ingångar att tänka på och det som kan vara rätt för en är fel för en annan.
    Så heter den ja, hade titeln i bakhuvudet

Det är nog snarare åldern - varje gång jag beklagar mig för föräldrar fnissar de och säger att det är helt normalt; allting ska smakas på, en del saker ska gnagas på (sängen, kläder, mjukdjur, tågräls, hans egna tallrikar, etc).

Jo, det började ju lugnt och sansat, sedan dök några av forumets krösamajor upp
    Grejen är att jag för min del har funderat på det här och landat i teori - vill du höra?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.