• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl

Hej där! Hoppas det är bra med alla i tråden! Själv gosar jag med katten och lyssnar på en skön blandad hiphop-lista på Spotify. Har tränat i ensamhet och sen duschat. Skönt.

• Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-04-13 15:32:42 följande:

Hej där! Hoppas det är bra med alla i tråden! Själv gosar jag med katten och lyssnar på en skön blandad hiphop-lista på Spotify. Har tränat i ensamhet och sen duschat. Skönt.

Tja! Jodå, det är bra här. Mysigt att gosa med en lurvig. .

Just nu kollar jag på Berättelsen om Narnia. Älskar den filmen. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 15:35:38 följande:

Tja! Jodå, det är bra här. Mysigt att gosa med en lurvig. .

Just nu kollar jag på Berättelsen om Narnia. Älskar den filmen. .

Mmm...väldigt mysigt gosa med en liten kisse.

Har läst några av Narnia-böckerna och tyckte om dom men tyvärr inte sett filmen.
  • Disa35
    flygrl skrev 2020-04-13 15:32:42 följande:

Jodå, här är det tvåfrontskrig som vanligt

Men nu får fronterna klara sig utan mig ett tag, för nu ska vi ut med sonen
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-04-13 15:42:53 följande:
    Mmm...väldigt mysigt gosa med en liten kisse.

Har läst några av Narnia-böckerna och tyckte om dom men tyvärr inte sett filmen.
    Spinner den mycket? .

Det här är tredje filmen i filmserien. Caspian och skeppet Gryning. Gillar de andra två delarna lite bättre, men den här är också bra. .
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 15:01:17 följande:
    Det behöver du inte be om ursäkt för. Här är vi alla vänner. .

Som liten fick jag höra att jag bara var ännu en stökig unge och fick inget stöd, varken av skola eller föräldrar. På senare tid har läkarna dock funnit att jag har både det ena och det andra och det säger jag inte för att skryta. Jag kan hålla med om att föräldrar ofta är snabba på att diagnosticera sina barn, men jag känner att de barnen som verkligen "lider", av någonting, för att uttryck mig lite klantigt, faktiskt får den hjälpen de behöver och inte bara stämplas som ännu en jobbig unge.

Hur tänker ni där?
    Klart barn med behov ska ha hjälp! Men det måste utredas först så det inte bara är normal utveckling, lite så som Disa35 beskriver i sin tillhörande kommentar.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 16:07:59 följande:
    Klart barn med behov ska ha hjälp! Men det måste utredas först så det inte bara är normal utveckling, lite så som Disa35 beskriver i sin tillhörande kommentar.
    Jo, det håller jag med om, men hur vet man t.ex som förälder om det är vanlig utveckling eller något annat?
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-04-13 15:20:36 följande:
    Du får förlåta mig och min nostalgi, men jag vill gärna tro att Bosse faktiskt flög iväg till Landet i fjärran

Bemötande är nog av stor betydelse, ja - det är så vansinnigt lätt att man bestämmer sig för att såhär är det, och sedan agerar man därefter. Klart att ungen svarar på det.
    Jag läste en rätt rolig tråd häromdagen, där TS oroade sig för sitt barns språkutveckling (om jag inte minns fel misstänktes det lite diagnoser där också). Ungen slog sig på soffbordet och TS frågade var hon slog sig, varpå ungen pekade på soffbordet - och det var ju helt rätt!
    Lyckligtvis fick TS råd om att fråga var det gjorde ont istället, så det löser sig nog
    När vi då talar om trollen hittade jag detta ;)
    https://www.oppetarkiv.se/video/1751004/sagostunden-avsnitt-1-av-10

Haha jaa ungen har ju helt rätt :D Och enligt min erfarenhet är det exakt så ett barn skulle kunna svara i normala fall. Som man frågar får man svar ;)
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-04-13 16:10:12 följande:
    Jo, det håller jag med om, men hur vet man t.ex som förälder om det är vanlig utveckling eller något annat?
    Det är just det som är frågan, särskilt om man är förstagångsförälder och kanske inte har många släktingar att diskutera saken med, eller vänner för den delen. Man kan höra sig för med bvc i så fall eller läsa sig till information online, och så finns det ju en uppsjö av litteratur, även om den sällan är så specifik som just ens eget fall. Själv är Google min största källa till kunskap men man måste ibland läsa många olika källor för att få en bild av vad som är normalt eller avvikande.
  • LukeStairwalker

Här har vi varit på pokemon-promenad, fikat på cafe och nu ska vi slappa i soffan en stund sen drar jag till gymmet. Mina barn är så stora att de klarar sig hemma några timmar när jag tränar och handlar. Väldigt skönt att småbarnsåren är förbi. 

Svar på tråden Här är vi alla vänner.