Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Tja alla!
Haha! Samma här!
Tja alla!
Tja alla!
" My sister has a kid who's special". Haha så klockrent!
Wiggers? Var kommer det ifrån? Låter som amerikansk engelska - nu blir jag väldigt nyfiken
Tänkte inte på det där med senap, fast den hade kanske blivit grillad av strömmen...jaja, katt överlevde.
Vad har du för en katt?
Okej, det där blev rejält fel, men jag ska försöka förklara hur jag menar:
När det där dokumentet från Socialstyrelsen läckte ut blev det milt sagt ett himla liv; det talades om utrensning av människor och att vissa inte skulle få vård.
Och även om man försökte förklara att det var inte tal om någon utrensning och att sådana här beslut tas inom vården varenda dag, så kvarstod faktum; en del människor väljs bort för vård.
Det är tungt att prata om, för i en del fall väljs patienter bort - i det här fallet för att de inte bedöms få tillräckligt mycket gott ut av behandling (de är enkelt uttryckt för gamla och/eller för sjuka för att det ska vara lönt). Och det är ansträngande för kroppen med livsuppehållande vård.
Det är en grym realitet som inte går att komma ifrån, och som tynger mitt hjärta att diskutera ibland.
Varsågod, finns jättemycket guld att hämta
Vet du, på ett sätt kan jag faktiskt förstå att de gör det; på sätt och vis var livet mycket enklare. Allting var avgjort, man hade bostad och sjukvård och skola och jobb, och hade man inget jobb fick man ett av staten. Man behövde inte göra så mycket själv, man kunde bara inrätta sig i ledet och ta det lugnt.
Och visst, de som levde gott längtar också tillbaka, en del av dem - det är bl a därför det är besvärligt att bli av med ryssvänliga partiet i parlamentet
Jag är väl lite av masochist kanske - men det håller som sagt hjärnan i trim. Fast ibland får man ta pauser, annars blir man tokig
Låter rimligt.
Jag såg en rolig graffiti igår förresten - "Smartphone but a dumbass"