• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-09 19:32:17 följande:

Jag vet påriktigt inte vad jag ska ta mig till! Imorrn är det två veckor sen jag konfrontera honom och han erkände direkt.

Jag älskar konstigt nog honom fortfarande och vill ha honom kvar, medans den andra delen av mig skriker att jag ska köpa flyttkartonger och kasta ut honom. Men vem ger mig rätten att behålla lägenheten och alla saker?

Jag gråter fortfarande dagligen! När nått minne dyker upp så bryter jag ihop. Jag som på riktigt trott vi haft det så jäkla bra tillsammans under alla dessa år! Alla semestra, utflykter, bus o lek med barnen, egentiden, ja men allt.

Scrollade igenom mina bilder på telefonen tidigare idag, och varenda bild ser han så lycklig och glad ut. Vi ser lyckliga och glada ut. Hur har jag kunna missat hans mörka hemlighet? I tre år?! Hur kan jag ha missat att min man bedragit mig i tre år? Levt dubbelliv i tre år?

Vad ska jag göra? Just nu så tickar våra sparpengar iväg på hotellnätter och det blir dyrt i längden. Men jag vet inte vad jag ska göra. Han bor på hotell och äter måltiderna ute.

Vad säger han i allt detta nu när några veckor passerat?
  • Dogloversunite

Några tankar.

Tycker att han borde skaffa temp-boende som inte dränerar er ekonomi så hårt.

Du har varit med om ett trauma så var beredd på svängar. Låt dig ta tid att fatta ett beslut. Vissa vet vägen fram efter ett halvår, för andra tar det längre tid. För många tar det 3-5 år innan någon form av normalitet återuppstår, även om er relation såklart aldrig kommer att vara sig lik igen. Förstår att du älskar honom men det räcker inte alltid för att komma över ett svek av den magnituden och gå vidare. 

Har han gett dig en skriftlig timeline över sin affär? Har han påbörjat terapi? Han behöver komma fram till hur han kan ha låtit detta ske. Hur kan du annars veta att det inte kommer att hända igen.

Att hon erbjudit andra sexuella akter är inte anledningen för frågan är inte vad som lockar. Frågan är varför han inte kan motstå lockelsen trots att han såklart vet att detta kan krossa dig, dina barn och familjen som enhet.

Om du ska fortsätta med honom bör både du och han veta hur mycket som ligger på hans axlar för att återupprätta förtroendet i er relation.

Här är länk till en bok som jag hört gott om i frågan
    https://www.amazon.com/Help-Your-Spouse-Heal-Affair/dp/145055332X

• Anonym (kapten)

Scrollade igenom mina bilder på telefonen tidigare idag, och varenda bild ser han så lycklig och glad ut. Vi ser lyckliga och glada ut. Hur har jag kunna missat hans mörka hemlighet? I tre år?! Hur kan jag ha missat att min man bedragit mig i tre år? Levt dubbelliv i tre år? .

Jag förstår att det känns som att allt var på låtsas, men bara för att han hade en affär betyder det inte att han inte älskar sin familj och var lycklig med er.

De fina stunderna blir inte plötsligt meningslösa för att det just nu pågår en mörk stund. 
  • molly50

Jag vet påriktigt inte vad jag ska ta mig till! Imorrn är det två veckor sen jag konfrontera honom och han erkände direkt.

Jag älskar konstigt nog honom fortfarande och vill ha honom kvar, medans den andra delen av mig skriker att jag ska köpa flyttkartonger och kasta ut honom. Men vem ger mig rätten att behålla lägenheten och alla saker?

Jag gråter fortfarande dagligen! När nått minne dyker upp så bryter jag ihop. Jag som på riktigt trott vi haft det så jäkla bra tillsammans under alla dessa år! Alla semestra, utflykter, bus o lek med barnen, egentiden, ja men allt.

Scrollade igenom mina bilder på telefonen tidigare idag, och varenda bild ser han så lycklig och glad ut. Vi ser lyckliga och glada ut. Hur har jag kunna missat hans mörka hemlighet? I tre år?! Hur kan jag ha missat att min man bedragit mig i tre år? Levt dubbelliv i tre år?

Vad ska jag göra? Just nu så tickar våra sparpengar iväg på hotellnätter och det blir dyrt i längden. Men jag vet inte vad jag ska göra. Han bor på hotell och äter måltiderna ute.

Du är fortfarande i chocktillstånd.
    Låt det gå ett tag innan du fattar några beslut,tycker jag.
    Och under tiden så kanske han ska skaffa sig en lägenhet han kan bo i så ni slipper slösa bort era pengar på hotell.
  • molly50
    Anonym (kapten) skrev 2020-03-09 23:07:49 följande:
    Jag förstår att det känns som att allt var på låtsas, men bara för att han hade en affär betyder det inte att han inte älskar sin familj och var lycklig med er.

De fina stunderna blir inte plötsligt meningslösa för att det just nu pågår en mörk stund. 
    Men en mörk stund?
    Det här handlar inte om en engångsgrej på fyllan.
    Det handlar om att han levt ett dubbelliv i 3 års tid.
    Det är en viss skillnad.
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

Dina reaktioner tycker jag är helt naturliga efter det du är med om. Vi flyttade bara isär efter att kärleken inte fanns där längre men känner ändå igen mig i din berättelse hur jag hade det.

Jag kan bara ge rådet att ge det tid för att ge dig själv chansen att känna efter vad som känns rätt och fel och det tror jag ni gör bäst i att inte bo under samma tak. Hur ni har möjlighet att lösa det vet jag inte men jag tycker det är upp till honom att lösa det han ställt till med. Ett tips/råd kan ju vara att ni redan nu delar upp era tillgångar så du inte är med och betalar. Tänker om du bestämmer att gå skilda vägar så står du inte där med tomma händer och är ni dessutom gifta så delar ni ju på ev. skulder också.

Tänker på dig och cyberhåller din hand när du behöver det som mest
  • Anonym (Spegeln)

Både han och jag har tittat på lägenheter i andrahand. Även kontaktat bostadsförmedlare men finns inget nu, med så kort varsel med i flytt med det samma. Därav hotell. Bor i en liten stad. Finns visserligen rum att hyra. Men eftersom han ändå vill kunna ha barnen så känns inte inneboende hos främmande människor så lockande för min del. Då får han hellre bo på hotell och pengarna skena iväg. Förstå mig rätt.. Men jag vill oxå att mina barn ska känna sig så trygga som möjligt, det är trots allt inte deras fel att vi står här vi står i dags läget.

Jag är tacksamma för alla era inlägg. Jag får lite tips och idéer, bolla mina tankar. Det känns bra. Därför fortsätter jag att skriva här.

Tack för att ni är så många som vill hjälpa mig i denna svåra stund.

• Anonym (Finns med dig som medmänniska)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-10 09:47:18 följande:

Både han och jag har tittat på lägenheter i andrahand. Även kontaktat bostadsförmedlare men finns inget nu, med så kort varsel med i flytt med det samma. Därav hotell. Bor i en liten stad. Finns visserligen rum att hyra. Men eftersom han ändå vill kunna ha barnen så känns inte inneboende hos främmande människor så lockande för min del. Då får han hellre bo på hotell och pengarna skena iväg. Förstå mig rätt.. Men jag vill oxå att mina barn ska känna sig så trygga som möjligt, det är trots allt inte deras fel att vi står här vi står i dags läget.

Jag är tacksamma för alla era inlägg. Jag får lite tips och idéer, bolla mina tankar. Det känns bra. Därför fortsätter jag att skriva här.

Tack för att ni är så många som vill hjälpa mig i denna svåra stund.

Ja känns det bra för dig så hjälper vi/jag så gärna. Skulle det kanske funka att hyra ett mindre rum och bo där vv och den andra hemma hos barnen. Tänker att barnen ivf har en fast plats till du känner vad som känns rätt att göra?
  • Anonym (man)

Om bilden av en person som du gillar och litar på bli krossad i småbitar när det visar sig att personen inte var den du trodde så kommer ALLT som är förknippat med personen kännas falskt och det inkluderar även alla fina stunder eftersom du vet att samtidigt som personen delade dessa fina stunder med dig så gick han/hon även bakom din rygg, ljög och manipulerade.

Faktum är att man bli bara kräkfärdig över hur jävla naiv man varit som trott att dessa fina stunder var på riktigt och att man delade något speciellt med sin partner när man samtidigt blev bara så jävla lurad och den falska jäveln kunde sitta där och hålla masken och låtsas.
  • Anonym (man)

Anonym (man) skrev 2020-03-10 11:16:46 följande:
    Om bilden av en person som du gillar och litar på bli krossad i småbitar när det visar sig att personen inte var den du trodde så kommer ALLT som är förknippat med personen kännas falskt och det inkluderar även alla fina stunder eftersom du vet att samtidigt som personen delade dessa fina stunder med dig så gick han/hon även bakom din rygg, ljög och manipulerade.

Faktum är att man bli bara kräkfärdig över hur jävla naiv man varit som trott att dessa fina stunder var på riktigt och att man delade något speciellt med sin partner när man samtidigt blev bara så jävla lurad och den falska jäveln kunde sitta där och hålla masken och låtsas.
    Så ja, faktiskt, en otrohet krossar även alla "fina stunder" den krossa precis allt.
    Synd att otrogna människor inte fattar exakt hur destruktivt en otrohet är utan tror att allt kommer lösa sig med lite BS och fina ord.

Svar på tråden Är MIN man otrogen?