• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Ledsen)

Alltså förlåt men du måste LÄMNA!!!! Detta är oförlåtligt och oacceptabelt!

Jag hade kunnat förlåta och bygga vidare om det var ett snedsteg på fyllan som hände 1 gång men hallå, ett dubbelliv i T R E J Ä V L A Å R??!?!?! i 3 år????

Hur skicklig är inte han?! Har han kunnat göra det så kommer han kunna göra det ännu en gång!

Han är inte ledsen för hans otrohet, vet du vad han är ledsen över? Att det kom och att du fick veta.

Hade du inte konfronterat honom så hade det bara pågått så långt så att hon slutligen skulle kanske bli gravid eller att han en dag skulle komma hem "älskling vi måste prata. Det är så att jag träffat en annan. Bla bla. Jag lämnar barnen och dig. Jag älskar henne".

Sanna mina ord!

Lämna för din egen skull! Detta var över gränsen! Han har noll respekt för dig och barnen. Han är självisk och ett svin!

När han knullade henne så sket han blanka fan i dig och era barn. I 3 år? Hans terapi han ska gå nu och hans skitsnack han kör med är en del av hans spel! Allt för att du ska vara kvar. När du jobbar upp förtroendet igen så kommer han äta ute igen. Tyvärr.

Snälla rara du! Du kommer gå in i väggen! Du kommer tänka på detta hela tiden. Du kommer ha svårt att lita på honom. Varje gång han kanske jobbar över kommer du få upp tanken om att han kanske är otrogen igen? När ni ska ha sex, så kommer du inte slappna av och njuta för du kommer tänka på de gånger han hade sex med henne.

Lämna snälla för din egen skull!!!!!

Jag lider så med dig! Fick rysningar och tårar när jag läser detta. Det är så fruktansvärt!

Sånt här förstör tilliten, självförtroendet och självkänslan.

Bättre du går vidare och hittar dig en stabilare man så småningom. Hellre ta smällen nu och må skit för att senare må ännu bättre än att leva med honom och tänka en massa, vara sårad och känna sig vilsen.

• molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-10 09:47:18 följande:

Både han och jag har tittat på lägenheter i andrahand. Även kontaktat bostadsförmedlare men finns inget nu, med så kort varsel med i flytt med det samma. Därav hotell. Bor i en liten stad. Finns visserligen rum att hyra. Men eftersom han ändå vill kunna ha barnen så känns inte inneboende hos främmande människor så lockande för min del. Då får han hellre bo på hotell och pengarna skena iväg. Förstå mig rätt.. Men jag vill oxå att mina barn ska känna sig så trygga som möjligt, det är trots allt inte deras fel att vi står här vi står i dags läget.

Jag är tacksamma för alla era inlägg. Jag får lite tips och idéer, bolla mina tankar. Det känns bra. Därför fortsätter jag att skriva här.

Tack för att ni är så många som vill hjälpa mig i denna svåra stund.

Vi finns alltid här om du behöver skriva av dig.
    Så om du tycker det känns bra så fortsätt med det.

Kram.
  • lazlo09
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-10 11:49:34 följande:

Alltså förlåt men du måste LÄMNA!!!! Detta är oförlåtligt och oacceptabelt!

Jag hade kunnat förlåta och bygga vidare om det var ett snedsteg på fyllan som hände 1 gång men hallå, ett dubbelliv i T R E J Ä V L A Å R??!?!?! i 3 år????

Hur skicklig är inte han?! Har han kunnat göra det så kommer han kunna göra det ännu en gång!

Han är inte ledsen för hans otrohet, vet du vad han är ledsen över? Att det kom och att du fick veta.

Hade du inte konfronterat honom så hade det bara pågått så långt så att hon slutligen skulle kanske bli gravid eller att han en dag skulle komma hem "älskling vi måste prata. Det är så att jag träffat en annan. Bla bla. Jag lämnar barnen och dig. Jag älskar henne".

Sanna mina ord!

Lämna för din egen skull! Detta var över gränsen! Han har noll respekt för dig och barnen. Han är självisk och ett svin!

När han knullade henne så sket han blanka fan i dig och era barn. I 3 år? Hans terapi han ska gå nu och hans skitsnack han kör med är en del av hans spel! Allt för att du ska vara kvar. När du jobbar upp förtroendet igen så kommer han äta ute igen. Tyvärr.

Snälla rara du! Du kommer gå in i väggen! Du kommer tänka på detta hela tiden. Du kommer ha svårt att lita på honom. Varje gång han kanske jobbar över kommer du få upp tanken om att han kanske är otrogen igen? När ni ska ha sex, så kommer du inte slappna av och njuta för du kommer tänka på de gånger han hade sex med henne.

Lämna snälla för din egen skull!!!!!

Jag lider så med dig! Fick rysningar och tårar när jag läser detta. Det är så fruktansvärt!

Sånt här förstör tilliten, självförtroendet och självkänslan.

Bättre du går vidare och hittar dig en stabilare man så småningom. Hellre ta smällen nu och må skit för att senare må ännu bättre än att leva med honom och tänka en massa, vara sårad och känna sig vilsen.

Jag instämmer med detta. Det är bättre att ta smärtan och smällen nu när du redan har ont än att spendera månader och kanske år på att få något som liknar en vardag (men som aldrig blir riktigt bra) med denna mannen och först då säger han att han vill skiljas, eller gör samma sak igen.

Och även om han inte gör det så tror jag att du aldrig fullt ut kan få inre frid förrän du bryter med honom och när du läkt hittar en bra man.
    Han sköt dig medvetet i hjärtat och han är den skyldige. Nu behöver du läka ditt skadade hjärta och det görs inte med den som sköt sönder det.
  • Anonym (Eget val)

TS: Kom ihåg att du bäst känner dig själv, du vet själv mera om ditt liv och om vad som är bäst för dig själv och för dina nära.
    Du vet alltid så mycket mera och så mycket bättre än vad några människor här på FL inbillar sig att de vet!

Jag har inte läst hela tråden, jag känner dig inte, jag känner inte till alla omständigheter och jag känner inte till din kärlek till din man och er ömsesidiga kärlek till varandra.
    När jag skummar bara ett par sidor i tråden så ser jag att många kommer med rådet till dig att du måste lämna.
    Flera verkar inbilla sig att de vet mera och bättre än du själv.

Men för att nyansera det hela vill jag också påminna om att de flesta förhållanden klarar av att gå vidare efter otrohet. En hel del par klarar av att övervinna och gå vidare även efter mycket stora problem i förhållandet.

En av de saker jag har lärt mig är att den otrogne ofta har egna personliga problem.
    Om hon eller han kan komma tillrätta med dessa problem, och man tillsammans ömsesidigt komma till rätta med problemen i förhållandet, så kan man gå vidare, vissa kan gå vidare stärkta och mer kära än någonsin tidigare.
    Jag påstår absolut inte att det är enkelt men jag tycker det är påkallat i denna tråden att någon nyanserar lite och också kommer med lite andra infallsvinklar.

Många har senare bittert ångrat att de lämnade alltför snart och alltför lättvindigt i stället för att försöka komma tillrätta med problemen.
    Jag tror att det kan finnas några sådana bittra exempel här i tråden?
    Och först om detta misslyckats, om man verkligen uttömt alla möjligheter, sedan bestämma sig för att lämna.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-02-26 14:01:43 följande:

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

Här ska du få höra ett och annat!

Det är inte synd om älskarinnan NÅGONSTANS ska jag säga dig! Den ENDA personen det är synd om, är personen som blir bedragen. Inte synd om horan mannen knullat i 3 år. Inte synd om mannen heller.

Ni kvinnor som går och är hungriga på upptagna män och tvunget måste ha dem. Ni saknar moral, heder och självrespekt och ni är de största hororna som finns. Ni är så fruktansvärt smutsiga!

Och JA i mina ögon är ni horor. En som står på gatan och säljer sig är prostituerad, hon har inget val och gör det för att ha mat på bordet, hjälpa sin sjuka mamma etc. Men ni??? Ni har ingen skam i kroppen! Er fitta hoppar efter upptagna män och ni kan inte ens behärska er! Tvi på såna som er.

Och det var bara sex lilla vän, du betyder inget för mannen. För var det mer än sex, då hade han lämnat familjen och rubbet för din skull men det gjorde han inte. Så tro inte du var så speciell, du var bara en madrass. En hora som uppfyllde hans sexuella begär. Och älskar man en person då älskar man EN, blanda inte ihop älska med lust och attraktion.

Gå jobba på dig själv ditt vider! Jävla homewrecker. Hade det inte funnits såna billiga horor som er så hade inte massa förhållanden och äktenskap saboterats
  • Sanna1978
    Anonym (Eget val) skrev 2020-03-10 14:16:00 följande:

TS: Kom ihåg att du bäst känner dig själv, du vet själv mera om ditt liv och om vad som är bäst för dig själv och för dina nära.
    Du vet alltid så mycket mera och så mycket bättre än vad några människor här på FL inbillar sig att de vet!

Jag har inte läst hela tråden, jag känner dig inte, jag känner inte till alla omständigheter och jag känner inte till din kärlek till din man och er ömsesidiga kärlek till varandra.
    När jag skummar bara ett par sidor i tråden så ser jag att många kommer med rådet till dig att du måste lämna.

Men för att nyansera det hela vill jag också påminna om att de flesta förhållanden klarar av att gå vidare efter otrohet. En hel del par klarar av att övervinna och gå vidare även efter mycket stora problem i förhållandet.

En av de saker jag har lärt mig är att den otrogne ofta har egna personliga problem.
    Om hon eller han kan komma tillrätta med dessa problem, och man tillsammans ömsesidigt komma till rätta med problemen i förhållandet, så kan man gå vidare, vissa kan gå vidare stärkta och mer kära än någonsin tidigare.
    Jag påstår absolut inte att det är enkelt men jag tycker det är påkallat i denna tråden att någon nyanserar lite och också kommer med lite andra infallsvinklar.

Många har senare bittert ångrat att de lämnade alltför snart och alltför lättvindigt i stället för att försöka komma tillrätta med problemen.
    Och först om detta misslyckats, om man verkligen uttömt alla möjligheter, sedan bestämma sig för att lämna.

Men snälla! Om du inte läst tråden, GÖR det innan du slänger ur dig ngt! Han har inte varit otrogen "bara" han har levt DUBBELLIV i 3-4 år med en annan kvinna! Det är något HELT annat än en "liten affär, ett litet snedsprång"!! TS har alltså delat sin man med en annan kvinna i flera ÅR!! SJUKT!!!
  • Anonym (Mackenzie)

Dubbelliv.... 3-4 år läs tråden *suck*
  • molly50

Men det här handlar inte om ett litet misstag. Det handlar om att TS man har levt ett dubbelliv med en annan kvinna i 3 års tid.
    Det kan vara lite svårare att förlåta än om det varit en litet snedsteg på fyllan.
  • molly50
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-02-26 14:01:43 följande:

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

Jag måste säga att jag tycker det är rätt respektlöst av dig att skriva det här till TS.
    På vilket sätt hjälper det TS att skriva att du tycker synd om hennes mans älskarinna? Har hon det inte tillräckligt jobbigt ändå,tror du?
    Om älskarinnan visste om TS så är det inte det minsta synd om henne för då visste hon vad hon gav sig in på.
    Men det största ansvaret ligger såklart hos TS man.
    Men det är inte synd om någon som medverkar till någon annans otrohet.
  • Anonym (Eget val)
    Sanna1978 skrev 2020-03-10 16:05:27 följande:
    Men snälla! Om du inte läst tråden, GÖR det innan du slänger ur dig ngt! Han har inte varit otrogen "bara" han har levt DUBBELLIV i 3-4 år med en annan kvinna! Det är något HELT annat än en "liten affär, ett litet snedsprång"!! TS har alltså delat sin man med en annan kvinna i flera ÅR!! SJUKT!!!
    Jag har läst tillräckligt.
    Och jag kan delvis hålla med dig i sak.
    Trots detta kan du inte bestämma åt TS.
    TS vet själv mycket bättre än vad du någonsin kan veta.

Det är inte mitt råd (jag vet för lite för att kunna ge råd), och jag påstår inte att det är vanligt, eller ens möjligt i just det här fallet.
    Men för ordningens skull kan det vara värt påpeka att det finns goda exempel på förhållanden som har överlevt värre kriser och värre problem än dem du räknar upp här, trots ditt val av hårda ord.

T ex kan han ha egna personliga problem som går att komma tillrätta med. Problem går nästan alltid att lösa.
    Det finns trots allt goda exempel på förhållanden som har klarat av att gå vidare, där kärleken har blivit både djup och livslång efter att man kommit tillrätta med sina problem.
    Men du anser dig ha rätt att beröva TS den möjligheten, om den nu skulle finnas?

Mycket av det jag skriver är baserat på mina egna verkliga och upplevda erfarenheter.

PS: Det finns ju personer som frivilligt väljer att medvetet dela sin partner med en eller flera andra, i flera år. Det måste inte alls vara sjukt!
    Du verkar väldigt inskränkt och fördömande i din syn på människor och deras olikheter.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?