Sanna1978 skrev 2020-03-10 16:05:27 följande:
Men snälla! Om du inte läst tråden, GÖR det innan du slänger ur dig ngt! Han har inte varit otrogen "bara" han har levt DUBBELLIV i 3-4 år med en annan kvinna! Det är något HELT annat än en "liten affär, ett litet snedsprång"!! TS har alltså delat sin man med en annan kvinna i flera ÅR!! SJUKT!!!
Jag har läst tillräckligt.
Och jag kan delvis hålla med dig i sak.
Trots detta kan du inte bestämma åt TS.
TS vet själv mycket bättre än vad du någonsin kan veta.
Det är inte mitt råd (jag vet för lite för att kunna ge råd), och jag påstår inte att det är vanligt, eller ens möjligt i just det här fallet.
Men för ordningens skull kan det vara värt påpeka att det finns goda exempel på förhållanden som har överlevt värre kriser och värre problem än dem du räknar upp här, trots ditt val av hårda ord.
T ex kan han ha egna personliga problem som går att komma tillrätta med. Problem går nästan alltid att lösa.
Det finns trots allt goda exempel på förhållanden som har klarat av att gå vidare, där kärleken har blivit både djup och livslång efter att man kommit tillrätta med sina problem.
Men du anser dig ha rätt att beröva TS den möjligheten, om den nu skulle finnas?
Mycket av det jag skriver är baserat på mina egna verkliga och upplevda erfarenheter.
PS: Det finns ju personer som frivilligt väljer att medvetet dela sin partner med en eller flera andra, i flera år. Det måste inte alls vara sjukt!
Du verkar väldigt inskränkt och fördömande i din syn på människor och deras olikheter.