LoveRain skrev 2019-11-27 00:12:58 följande:
Har du ringt domstolen och tagit reda på exakt vad som gäller? Om du inte gjort det har du ju inte gjort allt du kunnat! Får du svaret att du har rätt till barnomsorg under tiden en förhandling du är kallad till pågår så berätta du det för förskolechefen (tillsammans med hänvisning till relevanta lagrum eller så ber du domstolen att även maila sitt svar till dig). Du kan också ta det med förskolechefens chef.
Du kan ju inte ge upp! Pröva fler vägar! Du vill ju inte ha dina barn lvu:ade, då går du kämpa på!
Jag har tagit detta med min advokat tidigare ikväll och där förklarade jag läget med att vi inte har tillgång till barnvakt, att förskolechefen har sagt nej till att pojkarna får vistas på förskolan under tiden vi är där och att hon inte ändrar sig och att jag då kommer att vara hemma pga vård av barn då ingen kan se efter dom medans vi är på rättegången.
Hade vi varit tvungna att åka dit bägge två så hade advokaten talat om det men nu så ska hon föra min talan istället pga att jag måsta ta hand om barnen. Hade barnomsorgen haft en skyldighet att inte lägga hinder för en rättegång så hade hon väl inte gjort det, eller hur? Och då hade ju även advokaten sagt till oss att hon gör helt fel osv?
Nu har advokaten sagt att har vi inte barnvakt så måste jag vara hemma och då är det som det är med den saken men att hon ska göra sitt bästa för att föra min talan och min sambo kommer närvara under rättegången.
Vi kan ju inte fara ifrån och lämna våra barn eller ta med dom till rättegången utan att nån ser efter dom, eller hur?! Vi har redan försökt att ordna detta med förskolan hela dagen men vi får avslag och kan inget mer göra. Jag lyssnar på advokatens ord gällande detta och säger hon att hon ska sköta min talan på bästa sätt osv, så antar jag att det stämmer och att jag har ett giltigt skäl till att ta hand om mina barn när dom inte kan vara någon annanstans under denna tid.
Förskolechefen bestämmer och det kan inte förskolan påverka och gör hon nu vill så borde hon väl veta att hon är skyldig till att inte lägga hinder för en rättegång då hon jobbat inom detta i flera år? Sen vem hennes chef är har jag ingen aning om. Jag lyssnar på advokaten i nuläget då jag litar på henne!