• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Dhalia skrev 2020-09-15 19:15:00 följande:

Håller tummarna att allt går vägen :) har ni flera i frysen eller bara en?

Tack :) jag har för mig det är 3 st med den jag ska få på måndag :)
  • GlitterLina
    thymewater skrev 2020-09-15 23:33:46 följande:

Spännande! Jag håller tummarna att det går bra! :)

Tack tack :)
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-09-16 10:02:00 följande:

Åh, hoppas det går bra denna gång! :)

Tack :) det hoppas vi verkligen:)
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron

Spännande :) är det v 8 nu?
  • GlitterLina

Hur funkar det? Man får väl inte ha sex precis innan en insättning runt ägglossningstiden..

• GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-09-16 14:17:15 följande:

Gick inget bra idag den mätte för lite och inget hjärtljud, är så himla ledsen försökte inte hoppas för mycket men ändå så gjorde man ju det :(

Men nej :( förstår precis din känsla :( men de ska kolla en gång till va? Kram
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-09-16 16:20:05 följande:

Grustradgarden, GlitterLina, ja dem ska kolla en gång till nästa vecka men den mätte 4-5mm bara, tror de motsvara något i v5+ och nu borde den varit runt 1 cm något.

Känner bara kan de inte få gå vägen nu i 4 år kämpar man och så ett till MA :(

Hur stor är chansen att det ska gå vägen med det vi har i frysen? Någon som lyckats få barn med ett FET. Denna såg ju bättre ut än den vi har i frysen om man kollar på fragmentering, den hade betyg 1 ändå på dag 3. Man känner hoppet försvinna...

Min va oxå så liten fast den skulle vara nån cm :( känns förjävligt jag vet. Ska göra ett FET nu på måndag, me. Vet ju inte om den klarar upptiningen osv..
  • GlitterLina

Förlåt för alla frågor men jag e så nervös att nåt ska gå fel & jag e inte så insatt i detta me ivf även om jag gjort en färsk återföring i mars

Denna gång är det i en cykel jag stimulerat med letrozol & fick positivt på ältest igår. & ska göra återföring av fryst embryo på måndag!

Men tänk om det inte sker nån ägglossning? Vad händer då? Kan man göra återföring ändå? Jag brukar alltid känna de få ggr jag har ägglossning. Jag får fruktansvärda smärtor när ägget lossar, men än så länge har det ej skett! Vissa har fått en spruta för att ägget ska lossa, men inte jag..

• GlitterLina

Jo igår va äggblåsan 24 cm & dagen innan va den 19. Slemhinnan såg fin ut oxå. Hur många timmar efter fast gubbe kan ägglossning ske?

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet