• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Blomman2020 skrev 2020-06-07 21:14:50 följande:

Hej, jag hoppar in här då jag har lite information jag kan dela! När vi fick besked att vi skulle ställa oss i ivf kö som var ca 7 månader så frågade jag min läkare om insemination, jag skulle vilja testa medans vi väntade i kön! De hittade ingen orsak till vår barnlöshet och sa direkt att insemination är inget för oss då vi inte har problem vid samlag. Jag tänkte ändå att jag ringer till privat kliniker och kollar vad det kostar och får info medans vi väntar i landstingskön! ! Alla tre jag ringde sa Efter att pratat med läkare att det inte är något de rekommenderar när det inte är något problem med samlag! En sa att ni kan testa hos oss men det är stor risk att slänga pengar i sjön! Av fyra kliniker totalt Alltså, så sa att de att det är ingen skillnad på det eller ett vanligt samlag! Vart förvånad,, men också tacksam för deras ärlighet och omtanke att vi kanske behöver dem pengarna för privat ivf om inte landstinget räcker!

Känner igen lite av det du skriver.. för när vi gick på utredning så frågade jag om det skulle funka med insemination men det tyckte inte läkarn va nån idé då det nästan va som ?vanligt? samlag...& skulle inte göra nån skillnad då vi ändå inte blivit gravida på flera år. Så provrörsbefruktning va det bästa..
  • GlitterLina

Idag tog jag & sambon beslut att vi ska göra försök med ett av våra frysta 5 dagars embryo. Så han skrev på pappret idag som ska skickas in.

Vi börjar behandlingen isf i slutet av juli då kliniken har sommaruppehåll.

Jag kommer först ta Provera tabletter för att få igång mens & sen på mensdag 3 börja med Letrozol för att få igång ägglossning & även ta Lutinus

• GlitterLina
    Alex1992 skrev 2020-06-09 22:24:52 följande:

Vi kör också igång i slutet av juli med provera, sprutor (låg dos) för att få igång ägglossning och Litinus. Nu hoppas jag att det går bra hela vägen för oss denna gång!!!

Åh jaa håller tummarna för oss båda två :) :)
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-06-10 08:52:52 följande:

Vad skönt att ni tagit beslut att göra ett försök till :)

Vid FET finns det väl ingen risk för överstimulering? Håller tummarna att det lyckas för er!

Nä det hoppas jag verkligen inte att det är risk för ÖS då!

Hoppas såå det går hela vägen denna gång !
  • GlitterLina
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-17 13:05:50 följande:

Vi såg hjärtat!!! Så lycklig å lättad!!

Åhh härligt :)

Vilken v nu?
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-06-16 09:20:06 följande:

Nu är fostervattenprovet taget. Nervös väntan 1 vecka för snabbanalysen och 2 v för utvidgade.

Jäääättelång nål, hua. Ska ta det lugnt idag.

Enda positiva är att man fick se lilla pyret på skärmen :)

Ta det nu lugnt så håller vi allt vi har :)
  • GlitterLina
    Hunny B skrev 2020-06-18 09:15:34 följande:

Är det någon som gjort FET och fått extremt ont i livmodern och magen efter återföring? Gjorde FET i tisdags och igår började det plötsligt göra fruktansvärt ont. Trodde först att embryot stöttes ut men det gjorde så hemma ont och höll i sig så det verkade orimligt med tanke på att det inte ens borde ha hunnit bädda in sig i slemhinnan än. Fick sen rätt hög feber också. Sitter på gynakuten nu och väntar men tänkte om nån annan varit med om liknande?

Kan inte ge dig ett bra svar tyvär, men kanske nån infektion? Har du hunnit träffa läkarn än?

Hoppas allt kommer gå bra
  • GlitterLina
    Hunny B skrev 2020-06-18 13:03:13 följande:

Tack! Ja det är troligtvis en infektion enligt läkaren, finns tydligen liten risk för att bakterier kommer in vid alla ingrepp i livmodern. Fått antibiotika så förhoppningsvis blir det bättre snart.

Mm så e det ju, tycker sånt e jobbigt faktiskt för själv e jag rätt känslig för sånt me bakterier där inne. Men hoppas dettta går över för dig me medicin. Har du fortfarande ont?
  • GlitterLina
    Gosan28 skrev 2020-06-22 16:57:38 följande:

Fick en ganska rejäl blödning idag.... :( vecka 6+5... Ska kl ivf kliniken imorgon klockan 10.30 och göra ultraljud. Är så himla ledsen just ju! Kan inte förstå att det händer... orolig!

Men nej :( hoppas det är en ofarlig blödning! Lycka till i morgon!
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-06-23 13:54:50 följande:

Fick efter ett nervöst telefonsamtal reda på att resultatet på snabbtestet från fostervattenprovet var OK :D

Inga avvikelser, dvs ingen DS. Nu avvaktar vi en vecka till för den fördjupade kromosomanalysen, men en stooor lättnad såklart att allt är ok såhär långt. Har tid för ultraljud inbokad 9 juli. Fick också reda på att det är en liten tjej :D

Åh en liten flicka :) det va första barnet va?

Lite sorgsen e man ju då vi skulle vart i samma vecka.

Va skönt att höra att testet va ok :) :) då hoppas vi på att det sista svaret blir bra oxå så du kan slappna av lite :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet