• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Alex1992 skrev 2020-06-29 20:27:46 följande:

Fick missfall i vecka 7 och hade mycket blod i början som minskat, jag klarar mig med trosskydd men kommer lite varje dag men allt ser bra ut vid kontroll. Så får väl bara vänta ut det men känns segt efter en månad med tanke på tidig missfall :/. Jag kommer köra på en ny fet när kliniken öppnar, börjar med provera mot slutet av juli :) hur ser det ut för dig?

Jag ska oxå börja med provera i slutet av juli :)

Hoppas det går bättre för oss denna gång
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-07-01 14:44:14 följande:

Yez, mikroarrayanalysen var också OK :D

Inga kromosomavvikelser. Nu längtar vi efter ultraljudet nästa vecka :D

Wow va härligt ! :)
  • GlitterLina

Hej en fråga. Avgörs könet på embryon innan den blivit blastocyst eller i ett senare skede? Bara nyfiken :)

• GlitterLina
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-06 12:52:00 följande:

Det avgörs av vilken spermie det blir! ;) så innan allt! :)

Kvinnans ägg alltid x kromosom och killens kan vara x eller y. Så vid hans y blir det kille och vid hans x blir det tjej :)

Ah så innan alltså :) tack
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-07-09 12:41:44 följande:

Lilltjejen visade upp sina bästa sidor idag på RUL så allt så normalt fint ut. En riktig sprattel-maja är det :D

I em ska vi berätta för familjen på min sida. Mamma ska få en liten försenad morsdagspresent. :)

På lördag ska vi till makens familj. Har beställt en rosa prinsesstårta som vi ska ha med:)

Nu äntligen kanske man kan få slappna av lite och

Åhh så underbart :) njut! Så gullig present mormor får :)

Kram
  • GlitterLina
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-14 15:04:25 följande:

Blev uppringd idag ang nipt. Inga avvikelser, Känns så skönt! Nu väntar vi på brevet där de står kön, inte bestämt hur/när vi ska öppna det :)

Hur går de för er andra? Andra sladdis, har du fått göra nytt nipt? När väntas svar?

Va skönt :) :)
  • GlitterLina
    Alex1992 skrev 2020-08-02 15:42:08 följande:

Då kör vi fet nummer 2, smygstartade med provera 2 dagar för tidigt när man längtat så mycket och jag brukar alltid få blödning dag 13-14 och för första gången kommer den på dag 10, så typiskt! Men det innebär förhoppningsvis tidigare återföring :). Imorgon öppnar kliniken upp så blir att meddela dom att vi är igång :D

Glitterlina är ni också på gång?

Åh va spännande för er :) har du börjat med letrozol nu?

Jag skulle ju börjat med provera tidigast 27 juli stod det i våra papper. Men jag valde själv att faktiskt skjuta fram det 2 veckor av lite olika anledningar.

Nervös e man såklart
  • GlitterLina
    AndraSladdis skrev 2020-08-05 18:28:02 följande:

Hej,

Fick veta svaret i kväll och tyvärr var det inte bra utan barnet har trisomi 18. Det är inte oväntat, men sorgligt. Jag gråter, men är ändå lugn. Vi kommer att göra abort så fort som möjligt, det blir i vecka 16-17. Då tar det säkert två månader innan man kan fortsätta försöka bli gravid. Jag vet inte i dagsläget om vi väljer IVF, ÄD eller en kombination av dessa. 

Men nej så ledsamt :( :( beklagar att du behöver gå igenom detta :(

Kram på dig
  • GlitterLina

Hej alla. Snart ska det bli våran 2andra insättning.

Jag började med Provera för några dagar sedan så väntar på att mensen ska komma igång så att jag kan ta Letrozol :)

Hur räknar man? Om embryot klarar upptiningen. Vilken vecka räknar man om man plussar med en 5 dagars blastocyst?

Kom ej ihåg

• GlitterLina

Ni som tagit Provera. Fick ni några biverkningar? Jag har tagit 7 tabletter av 10 & har sån huvudvärk var å varannan dag. Har problem me migrän då å då, så kanske har lättare för att få huvudvärk..

Är det nån som vart med om att mensen ej kommit igång alls med Provera?

Om mensen kommer igång innan man ätit 10 tabletter, ska man ändå fortsätta ta dem?

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet