• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Anonym (Funderare) skrev 2020-10-17 23:27:48 följande:

Hej! Jag tittar in här då och då och läser å följer er. Håller alltid tummarna. Usch va tråkigt att de inte gick nu senast för er..förstår att de är så jobbigt å känslomässigt :(

Jag är snart i vecka 26, de går bara bra här å vi väntar en flicka :)

Tiden går fort :) härligt :)
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-10-18 08:30:05 följande:

Jag kikar in här emellanåt. Tråkigt att blastisen inte fäste. Ni har två fina blastisförsök till i frysen, så håller tummarna att guldägget finns där!

Jag går in i v 34 imorgon måndag (33+0). Haft sammandragningar hela fre-lör så åkte in till förlossningen lör em (igår )för undersökning. Lilla Bönan mådde tack och lov bra men jag får absolut inte stressa. Erbjöds 50% sjukskrivning men tackade nej i nuläget. Bönan ligger med huvudet nedåt men inte fixerad ännu. De mätte längden på livmodertappen och den var länge än 25 mm vilket tydligen är bra. Lite nojjig nu ändå. Vill ju att hon ska växa till sig lite innan hon kommer ut Bönan för att slippa neo. Va på extra tillväxtultraljud tidigare i veckan ( iom jag är över 40) och där såg allt fint ut. Hon väger 1839 gram. Sammandragningar något bättre nu men jag måste vara observant sa de.

Tack :) håll hårt!

Så underbart att det går bra för dig :) tänket ibland på att jag kunde vart i samma vecka som du men men :) hoppas flickan vill vänta ett litet tag ut innan hon vill träffa dig :)
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-10-18 10:56:14 följande:

Skönt att allt kommit ut, GlitterLina. Var själv förra veckan för kontroll och var samma här att allt kommit ut som de ska. Tog grav test idag som kan mäta väldigt tidigt och det var negativt så tror allt är bra. Jag hade efter cytotec nästan varje dag i en vecka fick jag plötsligt jätteont i magen och därefter kom någon klump men allt emellan hade jag typ ingen blödning. De var lite jobbigare med ett MA så här tidigt jämfört när jag fick senare för då kom allt ut ordentligt med cytoec kuren, hade inte alls ont efteråt. Nu blev de ganska långdraget av någon anledning, men nu blöder ja inte alls mer vilket är skönt.

Nästa blir IVF på Sahlgrenska men det kommer bli efter nyår för vi hinner inte innan jul eftersom ja ska få göra en kavusundersökning mensen kommer. Ska prata med dem om ja kan få trombyl och progesteron till v12 eftersom Livio går med på de vid FET (hoppas att det blir får bli ett syskon då).

Jobbigt att det blev så långdraget denna gång för dig :(

Ja fråga om du kan få trombyl
  • GlitterLina

Idag började jag på ny behandling inför återförande av fryst blastis

Första dagen med Provera för att få mens

• GlitterLina

Ska göra mitt andra frysåterförande så har tagit Provera för att få igång mens. Det funkade ej denna gången. Va på ultraljud idag & slemhinna va supertunn & ingen mens alls på g. Så läkarn tyckte jag skulle börja med Progynon i morgon.

Vill höra era erfarenheter av dem. Några biverkningar ni fick? Blev det nån graviditet med dem?

• GlitterLina
    Alex1992 skrev 2020-11-07 17:45:05 följande:

Åh vad kul att få börja imorgon :). Jag fick progynon vid mina frysåterföring, för mig funka det kanon! Blev ju gravid första Återföringen men fick tidigt missfall och andra försök blev jag gravid igen och är fortfarande gravid! Precis gått in i vecka 15 :D super viktigt att ta dom varje dag fram tills du får ett slut datum, tror jag skulle sluta i vecka 9 men jag fortsatte faktiskt på egen hand 2 veckor till men minskade med en tablett :) Lycka till!

Härligt att höra att du är i v 15 nu :) :)

Hur mådde du med tabletterna? Jag började i morse & har redan känt av huvudvärk
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-11-12 19:32:07 följande:

Idag var jag på Sahlgrenska för undersökning av livmoder en annan läkare gjorde istället för en som jag brukar ha. Men hon kändes som en surkärrning jag berättade att jag gjorde privat IVF så frågar hon först varför jag gjorde de?! Corona för fan ni stängde ju.. sen berättade jag att jag blev gravid men fick ett MA och om jag vid nästa IVF kunde få extra progesteron att fortsätta att ta om ja blir gravid. Så säger hon "man överdoserar så mycket med det redan de ska man bara ta i början inte fortsätta med". Men kollegorna märker att jag blev lite paff och de frågade snällt om jag testat sköldkörteln men de va ju så länge sen jag gjorde de så de satte dem att de kan dem testa igen. Blir trött att dem inte tänker lite längre fan utan bara kör på utan att förändra. Men ja skulle få prata med den läkaren jag brukar så ska ta upp de igen. Stor skillnad när de privat alltså!!

Så trist när man blir bemött på det sättet. Som om man inte redan är känslig i allt detta fy!
  • GlitterLina
    pixie78 skrev 2020-11-14 18:15:38 följande:

Jag ska också göra frysinsättning och började med Progynon i tisdags (på min första mensdag). Ska göra första ultraljudet på fredag (dag 11). Har gjort fem insättningar tidigare men bara i naturlig/halvnaturlig cykel. 

Fick fruktansvärd huvudvärk första dagarna och mådde lite illa, men nu känns det ok. Så spänd på vad ultraljudet kommer visa. Vi ska till Finland för att göra själva insättningen så kan ju bli snabba bud om det ser bra ut gissar jag. Lite oroad i och med coronasituationen och stängda gränser, flygbolag i konkurs, bli smittad och nekas komma in i landet etc etc. Men, men.. det är som det är!

Jag ska på ultraljud nu på tisdag, så då e jag på dag 10 med Progynon. Spännande å se om det har hjälpt & om vi kan planera dag för insättning.

Förstår att det e jobbigt nu med Corona som kan ställa till det om ni ska åka.
  • GlitterLina

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

• GlitterLina
    pixie78 skrev 2020-11-17 10:57:02 följande:

Åh va spännande! Hur tjock var din slemhinna? Fick du börja med Lutinus idag då också?

Tyckte hon sa nåt om 7.. din då?

I övermorgon ska jag börja med Lutinus
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet