• GlitterLina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Dhalia skrev 2020-09-01 08:12:49 följande:

För mig blir det sista dagen idag med lutinus vilket känns vääääldigt läskigt. Jag plussade ju förra onsdag precis och fick ta 6 dagar till efter plus. Sammanlagt är det 3x21 tabletter som gått åt. 3ggr per dag. Skulle inte trappa ner heller. Dem sa att nu har kroppens egen produktion kommit igång och det extra gör tydligen ingen mer nytta. Jag tänkte ta ett till grav test onsdag morogn bara för att se att det blir starkare. I söndags var det starkare än när jag plussade. Jag har fler paket hemma från förra IVF plus att jag fick ännu fler paket från en kollega som inte behövde mer.

Men vilken vecka är du i nu? Hade för mig jag fick utskrivet för längre men kanske minns fel.
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2020-09-02 08:56:29 följande:

Spännande! Ska du göra återföring i stimulerad cykel?

Ja jag tror det heter så :)

Blir med letrozol tabletter denna gång

Förra gången va det ju sprutor
  • GlitterLina

Pratade med Nordic ivf igår eftersom jag måste meddela att mensen kommit så de kan skriva in & planera mina besök. Tydligen så misstänker dem att det finns liiite graviditet kvar från min första ivf graviditet i mars :( så på torsdag måste de undersöka mig & spola äggledarna igen :(

• GlitterLina
    Grustradgarden skrev 2020-09-03 14:39:03 följande:

Stackare! Du har verkligen haft otur. Hoppas att allt går så smärtfritt som möjligt så att du snart kan få sätta igång!

Tack
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-09-03 18:56:36 följande:

Men ojj hur upptäckte dem detta nu?? Tänkte eftersom det gått så lång tid...att man inte såg tidigare eller..

När jag gjorde återkoll i maj så sa de att de va liiiite osäkra om allt va ute, de såg nåt som de ej visste va det va
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2020-09-03 20:01:00 följande:

Nämen vad konstigt! Innebär det att de avbryter återföring denna gång eller hinner se göra spolningen innan återföring?

De hinner göra spolningen innan

Men man får se vad de beslutar om ..
  • GlitterLina

När jag har mens så blöder jag oftast 3-4 dagar.

Men denna gång med ProveraMens så blöder jag fortfarande på dag 6 är mensdag 7 i morgon

Alltså klarrött blod fortfarande :( känns som nåt ej stämmer

Nån mer som haft så??

• GlitterLina

Ser nu på tablettkartan att jag missade ta dem 2 letrozol/ägglossningstabletterna jag skulle tagit igår :( :( jag satte larm men eftersom jag natta lillen igår den tiden så stängde jag av larmet för att ej störa nattningen. Tänk om jag förstört behandlingen nu :( snyft

Vad tror ni? Är det förstört?? Tog dem 2 jag skulle tagit idag. Ska ta fre-tis

Kanske jag även kan ta ons eftersom jag missade söndags...

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet