Anonym (B) skrev 2019-10-24 18:40:40 följande:
Varför skaffar ni ens barn med män som har barn sedan innan om ni inte är med på att inkludera dom i familjen? Finns det barn sedan innan så är det inte bara att släppa det och förvänta sig att biomamman ska ha barnet (om det nu är pappans tid som bebisen kommer på), hon har väl också ett liv och kanske inte kan anpassa sig efter er hur som helst? Egoistiskt tänk. Och kom ihåg, din man har redan barn, det här är ditt första. För honom kommer det inte vara lika speciellt, det första barnets födelse kommer alltid vara mest speciellt.
Vad jag garvar åt såna här människor. Egoistiskt att vilja ha tid själv med sin partner när man är nyförlöst, skör och det som hänt en är det största man är med om i livet? Då skulle inte biomamman kunna ta SINA EGNA barn två extra nätter? Utan då måste hon få spela Candycrush och se på tv som vanligt?
Man måste blivit grymt sviken av sitt ex om man inte kan tänka sig att ställa upp den enda gången i livet.
Och till alla biomammor som skriver att "barnens behov går först", jag utgår från att ni blev dumpade allihop. Om ni själva lämnat er partner, och frivilligt utsatt era barn för vv-livet (ALLA barn vill leva med BÅDA föräldrarna) för att ni inte kunde hitta sätt att lösa era problem med er partner - trots att ni ofta skaffat FLERA barn med honom - ni har verkligen ingen talan. Bonusmamman kommer in i en situation som ni valt att skapa åt era barn, se till att underlätta för henne för era barns skull. Behöver hon ett par dygn själv med sin man när de fått barn, ställ upp, för era barns nya familj skull. Era barn är fast i den här situationen, och då gäller det att ni också gör vad NI kan. Alla vuxna runt barnen måste välja att vara rimliga, särskilt de två som skapat situationen från början.
Ni som blivit dumpade kan jag bara beklaga, det är inte lätt. Men även där har man ett ansvar om man valt att skaffa flera barn med någon, att känna efter hur det fungerar. Det är sällan problemen i en relation till 100% beror på den ene.