Dejta feminist-tjejer
Ni som testat, hur var de?
Min man började dejta en feminist-tjej för femton år sedan ungefär och eftersom vi fortfarande bor ihop, tillsammans med våra två barn, antar jag att han tyckte att det var trevliga dejter. :)
Jag svarade alltså bara på ett inlägg i tråden, ett inlägg som jag ansåg faktamässigt och till innehåll var fel.
Jag hade kunnat svara med på pricken motsvarande innehåll och på samma sätt som jag redan hade svarat i en annan tråd. Men eftersom svaren hade exakt samma innehåll, innebörd och slutsats så kunde jag lika gärna kopiera mitt tidigare inlägg.
Jag finner i sammanhanget ingen betydande skillnad mellan att skriva ett nytt lika inlägg eller att kopiera det tidigare.
Min slutsats är fortfarande att du inte gillade min åsikt och att du därför försökte tysta mig.
I övrigt kan jag bara konstatera att jag inte förstår dig.
Min man började dejta en feminist-tjej för femton år sedan ungefär och eftersom vi fortfarande bor ihop, tillsammans med våra två barn, antar jag att han tyckte att det var trevliga dejter. :)
Vad är definitionen av "feminist-tjej"?
Jag dejtade en tjej som var uttalat både feminist och vänsterpartist...inga problem.
Många kvinnor är nog feminister i någon grad, även män. Jag har fått höra att även jag är feminist...
Är ni feminister båda två?
Feminism handlar inte om att förvägra pojkar att leka med något, det handlar om att öppna upp för möjligheterna att leka med annat.
Man behöver väl inte tycka att feminism är fel, men när det går för långt med sk genus-utbildade som vill vägra pojkar att leka det dom vill så har det fasen mej gått för långt!
Personligen är jag för 100% jämlikhet med gillar inte feminism eftersom de bara kämpar för det ena könet, det finns orättvisor på bägge sidor!