Dejta feminist-tjejer
Ni som testat, hur var de?
Ni som testat, hur var de?
Som att dejta vilken tjej som helst. Vad trodde du?
Enligt Nationalencyklopedin betyder feminist "social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män".
Kvinnor och män är inte jämställda idag. Kvinnor tjänar generellt cirka 85 procent av mannens lön, kvinnor är oftare sjuka, de är mycket dåligt representerade i bolagsstyrelser, deras stressnivå stiger när de kommer hem och förväntas utföra oavlönat hemarbete medan mannen vilar sig mer.
Men kvinnor är inte bara offer för det här, tycker jag. Kvinnor är med och bygger den här ordningen. De har saker att vinna på det, att slippa vissa ansvar, att slippa vissa arbetsuppgifter, att få mer närhet till sina barn med mera.
Jag anar under din fråga att du känner dig provocerad av kvinnor som tar för sig och ställer krav. Dina tankar och våra svar skulle bli klarare om du reder ut mer i detalj vad det är du känner.
Pallar inte läsa hela tråden.
Men feminister så som dom verkar och ser ut idag (inte via definitionen i nån ordbok) är såååååå bajsnödiga. Tråkiga att vara med. Agressiva utan anledning. Ingen empati ens gentemot det egna könet.
Välj en kvinna som är trygg i sig själv - inte någon nervös bjäbbande minihund som bara skakar och skäller.
Pallar inte läsa hela tråden.
Men feminister så som dom verkar och ser ut idag (inte via definitionen i nån ordbok) är såååååå bajsnödiga. Tråkiga att vara med. Agressiva utan anledning. Ingen empati ens gentemot det egna könet.
Välj en kvinna som är trygg i sig själv - inte någon nervös bjäbbande minihund som bara skakar och skäller.
Kvinnor och män är inte jämställda idag. Kvinnor tjänar generellt cirka 85 procent av mannens lön, kvinnor är oftare sjuka, de är mycket dåligt representerade i bolagsstyrelser, deras stressnivå stiger när de kommer hem och förväntas utföra oavlönat hemarbete medan mannen vilar sig mer.
Men kvinnor är inte bara offer för det här, tycker jag. Kvinnor är med och bygger den här ordningen. De har saker att vinna på det, att slippa vissa ansvar, att slippa vissa arbetsuppgifter, att få mer närhet till sina barn med mera.
I min erfarenhet är dom tjejerna ofta lite mer dirty girls än andra. Ofta analsex, dirty talk, suger, sväljer osv... Har haft Extremt bra sex med tjejer som är uttalade feminister. Och utöver att dom ofta har rätt vettiga värderingar har sexet varit grymt! Är man en rimlig, vettig person så är dom inte så läskiga/hemska att ha och göra med ^^
Eller ja, det finns ju skräckexempel, men det gäller ju alla kategorier av folk...
Håller verkligen inte med. Tror ni båda att den enda skillnaden består i att kvinnor utsätts oftare för sexualbrott? Vad tänker ni om det klassiska, att kvinnor på strukturell nivå missgynnas i arbetslivet med lön, oftare förväntas ta föräldraledigheter etc? Det borde vara lika men inte ens i Sverige är det det. Alla som tycker att män och kvinnor ska ha samma möjligheter, alltså även samma lön för samma jobb är ju feminister vare sig man kallar sig det eller inte. Eller? Annars får ni nog precisera er tolkning av vad en feminist är.
Enligt Nationalencyklopedin betyder feminist "social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män".
Jag anar under din fråga att du känner dig provocerad av kvinnor som tar för sig och ställer krav. Dina tankar och våra svar skulle bli klarare om du reder ut mer i detalj vad det är du känner.
Underlägsen och hårig.
Som att dejta vilken tjej som helst. Vad trodde du?