• Anonym (Hej världen)

Dejta feminist-tjejer

Ni som testat, hur var de?

• Svar på tråden Dejta feminist-tjejer
  • Xzx
    KimLinnefeldt skrev 2019-10-03 09:39:41 följande:

Enligt Nationalencyklopedin betyder feminist "social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män".

Kvinnor och män är inte jämställda idag. Kvinnor tjänar generellt cirka 85 procent av mannens lön, kvinnor är oftare sjuka, de är mycket dåligt representerade i bolagsstyrelser, deras stressnivå stiger när de kommer hem och förväntas utföra oavlönat hemarbete medan mannen vilar sig mer.

Men kvinnor är inte bara offer för det här, tycker jag. Kvinnor är med och bygger den här ordningen. De har saker att vinna på det, att slippa vissa ansvar, att slippa vissa arbetsuppgifter, att få mer närhet till sina barn med mera. 

Jag anar under din fråga att du känner dig provocerad av kvinnor som tar för sig och ställer krav. Dina tankar och våra svar skulle bli klarare om du reder ut mer i detalj vad det är du känner.

Som jag sade så finns det andra anledningar än könsskillnader till att kvinnor tjänar mindre än män...
  • RK man

Pallar inte läsa hela tråden. 

Men feminister så som dom verkar och ser ut idag (inte via definitionen i nån ordbok) är såååååå bajsnödiga. Tråkiga att vara med. Agressiva utan anledning. Ingen empati ens gentemot det egna könet. 

Välj en kvinna som är trygg i sig själv - inte någon nervös bjäbbande minihund som bara skakar och skäller.

• Mimosa86
    RK man skrev 2019-10-03 16:29:00 följande:

Pallar inte läsa hela tråden. 

Men feminister så som dom verkar och ser ut idag (inte via definitionen i nån ordbok) är såååååå bajsnödiga. Tråkiga att vara med. Agressiva utan anledning. Ingen empati ens gentemot det egna könet. 

Välj en kvinna som är trygg i sig själv - inte någon nervös bjäbbande minihund som bara skakar och skäller.

Fast vet du vad (berätta inte detta för någon) men vi tjejer är inte änglar med glorior. Vi är faktiskt bajsnödiga och ibland skittråkiga och vi kan vara aggressiva. Vi kan också vara fula, och vi kan vara vackra. Vi är allt och alla variationer. Tyvärr men även vi är människor
  • Anonym (Lönsekillnad är myt)

Kvinnor och män är inte jämställda idag. Kvinnor tjänar generellt cirka 85 procent av mannens lön, kvinnor är oftare sjuka, de är mycket dåligt representerade i bolagsstyrelser, deras stressnivå stiger när de kommer hem och förväntas utföra oavlönat hemarbete medan mannen vilar sig mer.

Men kvinnor är inte bara offer för det här, tycker jag. Kvinnor är med och bygger den här ordningen. De har saker att vinna på det, att slippa vissa ansvar, att slippa vissa arbetsuppgifter, att få mer närhet till sina barn med mera. 

Jag anser att du åtminstone delvis har fel i flera av dina påståenden. Så här skrev jag nyss i en annan tråd:
    Kvinnor som själva väljer att bygga bo, som av egen fri vilja hellre väljer att skaffa barn och bygga en familj i stället för att jobba för att väljas in i en bolags-styrelse, ska man kalla det för att flickor/kvinnor missgynnas?
    Undersökningar visar att många kvinnor som har möjlighet göra ett eget val hellre väljer jobba mindre och hellre prioriterar att lägga mera tid med barnen och i familjen, alltså rent biologiskt betraktat av eget val föredrar prioritera "att bygga bo".
    Medan många män hellre väljer att jobba mera, jobbar mera övertid, är mera benägna att ha extraknäck, är mer benägna anstränga sig i jobbet för göra karriär och att få höjd lön, alltså att rent biologiskt prioritera att "jaga byte" för att släpa hem till honan och familjen.

Detta är ju den enskilt största förklaringen till inkomstskillnader mellan kvinnor och män. Män väljer hellre att jobba mera, fler timmar, och prioriterar att öka bytet, alltså ökad inkomst.
    Deras främsta motivation är att släpa hem så bra byte som möjligt till honan och familjen.

Det största felet som jag tycker präglar samhället, och som särskilt präglar högljudda feminister, är att man generellt KLANDRAR kvinnor, alltså sina egna medsystrar, som gör dessa ytterst viktiga prioriteringar!

Samhället är i praktiken mycket mer beroende av att kvinnor föder och ammar barn än att de sitter i styrelser. Man borde verkligen höja statusen för kvinnornas egna val som är så extremt viktiga för samhällets fortsatta utveckling och överlevnad.

Observera att männen har faktiskt inte förmåga eller någon möjlighet tillfredsställa dessa grundläggande och extremt viktiga behov i samhället!!

Med det inte sagt att faktiska problem med jämställdheten självfallet också ska åtgärdas, så som ju Sverige redan är världsledande på. Jag efterfrågar bara lite sans, öppenhet och verklighetsanknytning i debatten.
  • Anonym (Hej världen)
    Xzx skrev 2019-10-03 02:26:57 följande:

I min erfarenhet är dom tjejerna ofta lite mer dirty girls än andra. Ofta analsex, dirty talk, suger, sväljer osv... Har haft Extremt bra sex med tjejer som är uttalade feminister. Och utöver att dom ofta har rätt vettiga värderingar har sexet varit grymt! Är man en rimlig, vettig person så är dom inte så läskiga/hemska att ha och göra med ^^ 

Eller ja, det finns ju skräckexempel, men det gäller ju alla kategorier av folk...

Jag har också haft sådant sex med en, helt klart liggvärt.
  • Anonym (Hej världen)
    Tomelilla15 skrev 2019-10-03 02:48:36 följande:

Håller verkligen inte med. Tror ni båda att den enda skillnaden består i att kvinnor utsätts oftare för sexualbrott? Vad tänker ni om det klassiska, att kvinnor på strukturell nivå missgynnas i arbetslivet med lön, oftare förväntas ta föräldraledigheter etc? Det borde vara lika men inte ens i Sverige är det det. Alla som tycker att män och kvinnor ska ha samma möjligheter, alltså även samma lön för samma jobb är ju feminister vare sig man kallar sig det eller inte. Eller? Annars får ni nog precisera er tolkning av vad en feminist är.

Går alldeles utmärkt att slåss för de sakerna utan att kalla sig feminist.
  • Anonym (Hej världen)

Enligt Nationalencyklopedin betyder feminist "social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män".

Jag anar under din fråga att du känner dig provocerad av kvinnor som tar för sig och ställer krav. Dina tankar och våra svar skulle bli klarare om du reder ut mer i detalj vad det är du känner.

Varför då? Jag umgås med / dejtar / ligger med tjejer som passar mig bra, alldeles oavsett om de är feminister eller ej. Bara undrade vad folks erfarenheter av dem var, det är inte detsamma som den vanliga feminist eller ej-diskussionen.
  • Anonym (Hej världen)
    Anonym (Xz) skrev 2019-10-03 09:59:38 följande:

Underlägsen och hårig.

Den jag låg med var rakad och överlägsen. Föredrar rakat men är ingen dealbreaker. Under- och övergiven, alltså öppen för bådadera, är också att föredra.
  • Anonym (Hej världen)
    Överste Senap skrev 2019-10-03 10:04:07 följande:

Som att dejta vilken tjej som helst. Vad trodde du?

Med de icke-feministiska fanns ett större krav att jag skulle vara dominant, så det var inte alls samma. Generellt.
Svar på tråden Dejta feminist-tjejer