• Anonym (Hej världen)

Dejta feminist-tjejer

Ni som testat, hur var de?

• Svar på tråden Dejta feminist-tjejer
  • Anonym (Hej världen)
    Ignoramus skrev 2019-10-13 08:26:29 följande:

Feminism handlar inte om att förvägra pojkar att leka med något, det handlar om att öppna upp för möjligheterna att leka med annat.

Frågan är hur man vet att dagispersonalen säkerställer det.
  • Anonym (Hej världen)
    Anonym (Lönsekillnad är myt) skrev 2019-10-13 18:45:38 följande:

Nej, då har du uppfattat mig fel.

Uppenbarligen.

Så vad menar du, konkret & kortfattat?
  • Anonym (Hej världen)
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-13 20:32:45 följande:

Hårigt... nej tack

Är inget jättefan av det heller men man får ju vara lite öppen samtidigt. Gäller även för tjejer och hårlösa killar.
  • Anonym (Lönsekillnad är myt)
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 00:08:03 följande:
    Uppenbarligen.

Så vad menar du, konkret & kortfattat?
    Att jag kan tänka mig dejta feminist-tjejer, åtminstone för sex, om de inte är alltför extrema i sina åsikter och att
    den som skrev inlägget i denna tråden om löneskillnader och annat, alltså inlägget som jag besvarade, har gått på en myt och har fel i det allra mesta.
  • Ignoramus

Nej jag håller med, det finns en del som har missuppfattat konceptet. Men det finns ännu fler som säger att killar inte kan leka med dockor/ha långt hår/vara klädd i kjol, och det är imho ett större problem.

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 00:06:04 följande:

Frågan är hur man vet att dagispersonalen säkerställer det.

• Anonym (Hej världen)
    Anonym (Lönsekillnad är myt) skrev 2019-10-14 08:17:26 följande:

Att jag kan tänka mig dejta feminist-tjejer, åtminstone för sex, om de inte är alltför extrema i sina åsikter och att

den som skrev inlägget i denna tråden om löneskillnader och annat, alltså inlägget som jag besvarade, har gått på en myt och har fel i det allra mesta.

Vad var det, konkret, hen hade fel om?
  • Anonym (Hej världen)
    Ignoramus skrev 2019-10-14 08:34:06 följande:

Nej jag håller med, det finns en del som har missuppfattat konceptet. Men det finns ännu fler som säger att killar inte kan leka med dockor/ha långt hår/vara klädd i kjol, och det är imho ett större problem.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag som opolitisk icke-feminist reagerar på allt som verkar skadligt, och avser göra mitt för att förbättra situationen.
  • Ignoramus

Hur ämnar du göra detta?

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 10:36:55 följande:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag som opolitisk icke-feminist reagerar på allt som verkar skadligt, och avser göra mitt för att förbättra situationen.

• Anonym (Hej världen)
    Ignoramus skrev 2019-10-14 10:49:31 följande:

Hur ämnar du göra detta?

Ja, det blir ju rent allmänt i attitydfrågorna då. Har inga barn eller något sådant så vet inte vad det är annars man kan göra - mer än att säga ifrån och sådant där.
Svar på tråden Dejta feminist-tjejer