• Ignoramus

Dejta feminist-tjejer

Feminism handlar inte om att förvägra pojkar att leka med något, det handlar om att öppna upp för möjligheterna att leka med annat.

Kverulant67 skrev 2019-10-13 02:14:53 följande:

Man behöver väl inte tycka att feminism är fel, men när det går för långt med sk genus-utbildade som vill vägra pojkar att leka det dom vill så har det fasen mej gått för långt!

Personligen är jag för 100% jämlikhet med gillar inte feminism eftersom de bara kämpar för det ena könet, det finns orättvisor på bägge sidor!

• Ignoramus

Nej jag håller med, det finns en del som har missuppfattat konceptet. Men det finns ännu fler som säger att killar inte kan leka med dockor/ha långt hår/vara klädd i kjol, och det är imho ett större problem.

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 00:06:04 följande:

Frågan är hur man vet att dagispersonalen säkerställer det.

• Ignoramus

Hur ämnar du göra detta?

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 10:36:55 följande:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag som opolitisk icke-feminist reagerar på allt som verkar skadligt, och avser göra mitt för att förbättra situationen.

• Ignoramus

Tja som sagt, i egenskap av feminist har jag redan sagt var jag står. Var precis med mitt barn på öppna förskolan, och bjöd in till lek med dockor, bilar, dinosaurier och hästar. Och tro det eller ej, barnet lekte lika glatt med samtliga!

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 15:47:32 följande:

Hur jobbar du själv med de här frågorna?

• Ignoramus

Exakt. Och det är den feministiska synen på saken ;)

Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-16 12:19:17 följande:

Jag är inte förvånad, är du? Små barn är generellt öppna för det mesta, därför är det bara synd att beröva dem den friheten.

Svar på tråden Dejta feminist-tjejer