Inlägg från: Anonym (Lönsekillnad är myt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lönsekillnad är myt)

Dejta feminist-tjejer

KimLinnefeldt skrev 2019-10-03 09:39:41 följande:

Kvinnor och män är inte jämställda idag. Kvinnor tjänar generellt cirka 85 procent av mannens lön, kvinnor är oftare sjuka, de är mycket dåligt representerade i bolagsstyrelser, deras stressnivå stiger när de kommer hem och förväntas utföra oavlönat hemarbete medan mannen vilar sig mer.

Men kvinnor är inte bara offer för det här, tycker jag. Kvinnor är med och bygger den här ordningen. De har saker att vinna på det, att slippa vissa ansvar, att slippa vissa arbetsuppgifter, att få mer närhet till sina barn med mera. 

Jag anser att du åtminstone delvis har fel i flera av dina påståenden. Så här skrev jag nyss i en annan tråd:
    Kvinnor som själva väljer att bygga bo, som av egen fri vilja hellre väljer att skaffa barn och bygga en familj i stället för att jobba för att väljas in i en bolags-styrelse, ska man kalla det för att flickor/kvinnor missgynnas?
    Undersökningar visar att många kvinnor som har möjlighet göra ett eget val hellre väljer jobba mindre och hellre prioriterar att lägga mera tid med barnen och i familjen, alltså rent biologiskt betraktat av eget val föredrar prioritera "att bygga bo".
    Medan många män hellre väljer att jobba mera, jobbar mera övertid, är mera benägna att ha extraknäck, är mer benägna anstränga sig i jobbet för göra karriär och att få höjd lön, alltså att rent biologiskt prioritera att "jaga byte" för att släpa hem till honan och familjen.

Detta är ju den enskilt största förklaringen till inkomstskillnader mellan kvinnor och män. Män väljer hellre att jobba mera, fler timmar, och prioriterar att öka bytet, alltså ökad inkomst.
    Deras främsta motivation är att släpa hem så bra byte som möjligt till honan och familjen.

Det största felet som jag tycker präglar samhället, och som särskilt präglar högljudda feminister, är att man generellt KLANDRAR kvinnor, alltså sina egna medsystrar, som gör dessa ytterst viktiga prioriteringar!

Samhället är i praktiken mycket mer beroende av att kvinnor föder och ammar barn än att de sitter i styrelser. Man borde verkligen höja statusen för kvinnornas egna val som är så extremt viktiga för samhällets fortsatta utveckling och överlevnad.

Observera att männen har faktiskt inte förmåga eller någon möjlighet tillfredsställa dessa grundläggande och extremt viktiga behov i samhället!!

Med det inte sagt att faktiska problem med jämställdheten självfallet också ska åtgärdas, så som ju Sverige redan är världsledande på. Jag efterfrågar bara lite sans, öppenhet och verklighetsanknytning i debatten.
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-04 01:17:04 följande:
    Varför kopierar du in ett inlägg från en annan tråd som inte har med denna att göra?
    Därför att det var ett helt relevant svar på det inlägget i denna tråden, vilket jag citerade.
    Läs gärna båda inläggen en gång till så tror jag att även du klarar att förstå?
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-04 11:38:23 följande:
    Det handlar inte om förståelse, utan om relevans för trådämnet. Du drar alltså likhetstecken i sak mellan löner och hur bra folks sexliv är. Jag håller inte med om jämförelsen.
    Men snälla, läs en gång till inlägget som jag citerade och som jag besvarade.

Om det inlägget (och mitt svar) var så fel så att det förstörde ditt liv så var då snäll och vänd dig till den som skrev inlägget vilket jag besvarade.
    Släpp det där nu och gå vidare, tack.
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-04 18:16:00 följande:
    Eftersom admin inte adresserade det som off topic fick ju jag som trådskapare gå in och styra upp det hela.
    Så du "styrde upp" inlägget som jag citerade och besvarade?
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-06 14:43:20 följande:
    Nä, jag markerade hur off topic ditt inlägg var för själva trådämnet.
    Men jag gjorde ju inte ett eget inlägg utan jag besvarade och citerade bara ett annat inlägg i tråden. Om det inlägget, alltså det som jag citerade, var off topic enligt dig så bör du väl då markera mot det inlägget?
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-07 11:32:54 följande:
    Det var inte tillnärmelsevis lika far out som ditt.
    Ok, då tror jag att du har klarlagt så att jag kan förstå.
    Det var min åsikt du inte gillade och som du därför ville tysta?
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-08 12:08:36 följande:
    Nej, själva åsikten hade jag inga problem med, bara tyckte det var märkligt att du klistrade in texten i olika trådar - ungefär som en nationell lystring, á la Martin Luther.
    Jag svarade alltså bara på ett inlägg i tråden, ett inlägg som jag ansåg faktamässigt och till innehåll var fel.

Jag hade kunnat svara med på pricken motsvarande innehåll och på samma sätt som jag redan hade svarat i en annan tråd. Men eftersom svaren hade exakt samma innehåll, innebörd och slutsats så kunde jag lika gärna kopiera mitt tidigare inlägg. 
    Jag finner i sammanhanget ingen betydande skillnad mellan att skriva ett nytt lika inlägg eller att kopiera det tidigare.
    Min slutsats är fortfarande att du inte gillade min åsikt och att du därför försökte tysta mig.

I övrigt kan jag bara konstatera att jag inte förstår dig.
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-12 16:24:37 följande:
    Du menar att feminism är fel och därför vill du inte dejta feminister?
    Nej, då har du uppfattat mig fel.
    Anonym (Hej världen) skrev 2019-10-14 00:08:03 följande:
    Uppenbarligen.

Så vad menar du, konkret & kortfattat?
    Att jag kan tänka mig dejta feminist-tjejer, åtminstone för sex, om de inte är alltför extrema i sina åsikter och att
    den som skrev inlägget i denna tråden om löneskillnader och annat, alltså inlägget som jag besvarade, har gått på en myt och har fel i det allra mesta.
Svar på tråden Dejta feminist-tjejer