• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?
  • klyban
    Sofiesolstråle skrev 2019-10-05 10:37:57 följande:
    Så mycket skitsnack det kommer från dig!
    Det finns inga barn som "dränks" vid ett dop. Prästen blöter sin hand och nuddar barnets huvud med sitt finger. Är det att dränka barnet?
    För övrigt är det långt ifrån alla barn som skriker när prästen lägger ett blött finger på barnets huvud. Du har tittat på för mycket film.

Jag dränkte då mina barn flera ggr i veckan., då de inte alltid ville bada/tvätta sig.

Men jag antar man det är för de tittar på, som man tror det är skillnad från att bada hemma i baljan.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • washo
    klyban skrev 2019-10-05 10:40:25 följande:

Du har aldrig haft barn ser jag.

Dock igen, berättat de fysiska skadorna genom ett dop.
    Men som poäng, ja, hoppa dop med, det går också göra som vuxen.

Men här i tråden pratas det omskärelse och vart man får den hybrisen att göra, som inte ens är nödvändig eller en missbildning som behövs tas bort.
    Detta tillhör de mest meningslösa och onödiga ingreppet som man kan hitta.

nu gör du ännu ett antagande!
    Du har ingen susning om jag har barn eller inte!

ingen ide att jag berättar för dig om de fysiska skadorna för du kommer vifta bort de och marginalisera de som allt annat i dina inlägg genomsyrar detta förfarande!

vi lever i en globaliserad värld och då kan man inte prata om en viss specifik sak.
    Här handlar det om vad föräldrar får/emot och inte får göra för sitt barn och omskärelse är en faktor i den stora diskussionen .
    Men många hänger tyvärr inte med vad det egentligen handlar om för förmågan saknas pga reptilhjärnan! 
    Fiskens grav är gäddans mun, gäddans grav är grytan.
    där är folk(gäddan) idag tyvärr 
  • klyban
    washo skrev 2019-10-05 10:51:06 följande:
    nu gör du ännu ett antagande!
    Du har ingen susning om jag har barn eller inte!

ingen ide att jag berättar för dig om de fysiska skadorna för du kommer vifta bort de och marginalisera de som allt annat i dina inlägg genomsyrar detta förfarande!

vi lever i en globaliserad värld och då kan man inte prata om en viss specifik sak.
    Här handlar det om vad föräldrar får/emot och inte får göra för sitt barn och omskärelse är en faktor i den stora diskussionen .
    Men många hänger tyvärr inte med vad det egentligen handlar om för förmågan saknas pga reptilhjärnan! 
    Fiskens grav är gäddans mun, gäddans grav är grytan.
    där är folk(gäddan) idag tyvärr 

Jo, för den exakta situationen uppstår ofta då.

Fysiska skadorna är klara på omskärelse, man kan dö på ett ingrepp saknar fördelar.

Att omskära sina barn, går likna med en våldtäkt med våld.

Ch du pratar om det psykiska skadorna, hur står de sig till skvätta vatten på en bäbis, mot ett kirurgiskt ingrepp  och efterföljande smärta.
    Vad var det i det vattnet menar du, saltsyra?

• klyban
    Sofiesolstråle skrev 2019-10-05 10:59:34 följande:
    Ska du säga som diskuterar off topic och drar upp dop som inte har med omskärelse som tråden handlar om att göra överhuvudtaget!

Tydligen orsakar skvätta vatten mer obehag än skära sönder deras kön.
    Och detta är sagt med att vi som haft barn, vi badar/badade våra bäbbar ett par ggr och det blev samma resultat i baljan.

Saken är de har inga argument som fungerar, så då måste man söka sig till andra områden.
    Men de andra områden vi sett här, bara styrker hur förkastligt det är med omskärelse.

• washo
    Sofiesolstråle skrev 2019-10-05 10:37:57 följande:
    Så mycket skitsnack det kommer från dig!

Det finns inga barn som "dränks" vid ett dop. Prästen blöter sin hand och nuddar barnets huvud med sitt finger. Är det att dränka barnet?

För övrigt är det långt ifrån alla barn som skriker när prästen lägger ett blött finger på barnets huvud. Du har tittat på för mycket film.
    alla lever inte i världens ände 
    världen är större och dop utövas olika 
    Jag var på dop förra helgen och prästen fyllde handen med vatten och slängde det i huvudet på barnet  och hela ansiktet blev dränkt och barnet fick vatten i ögonen, näsan och munnen och barnet skrek och prästen fortsatte prata om gud och föräldrarna såg bekymrade ut men höll falsk leende och gästerna tyckte det var gulligt att barnet storgrät av skräck!

Föräldrarna är swingers. (sådana som har sex med andra på  klubbar)
    Fattar inte vad de ville ha ut av dopet!

sedan fick barnet bäras av 2 faddrar som barnet aldrig hade sett!
    Farfar och mormor som ses bara vid släktträffar en gång per år. 
    Barnet storgrät och gästerna tycket det var gulligt!

vattnet stod framme en bra stund och det var kallt i kyrkan så jag antar att vattnet var rätt kallt med , stackars barnet.

Sedan fick vi äta en smörgåstårta och kaffe där många blev magsjuka.
    Vet dock ej varför.

Välkommen till show! 
  • washo
    klyban skrev 2019-10-05 11:01:44 följande:

Jo, för den exakta situationen uppstår ofta då.

Fysiska skadorna är klara på omskärelse, man kan dö på ett ingrepp saknar fördelar.

Att omskära sina barn, går likna med en våldtäkt med våld.

Ch du pratar om det psykiska skadorna, hur står de sig till skvätta vatten på en bäbis, mot ett kirurgiskt ingrepp  och efterföljande smärta.
    Vad var det i det vattnet menar du, saltsyra?

psykiska skador är värre än fysiska.
    du har ingen aning om hur omskärda mår idag som vuxna men pratar för dem ändå! Skäms ni inte?
    dö? vem har dött? 
    vattnet gör så att barnen inte kan andas en stund och får drunkningsproblematik med ångest psykisk ohälsa mm som följd!

Att dränka folk är olagligt men bebisar får man dränka.
    the show must go on!
  • washo
    klyban skrev 2019-10-05 11:04:04 följande:

Tydligen orsakar skvätta vatten mer obehag än skära sönder deras kön.
    Och detta är sagt med att vi som haft barn, vi badar/badade våra bäbbar ett par ggr och det blev samma resultat i baljan.

Saken är de har inga argument som fungerar, så då måste man söka sig till andra områden.
    Men de andra områden vi sett här, bara styrker hur förkastligt det är med omskärelse.

det är skillnad på vem som badar barnet 
    har du svårt att förstå det är det ett stort bekymmer att inte göra skillnad på vem och vem.
    dop är värre det ger psykiska bekymmer 
    kyrkan spelar ut sin roll mer och mer och inom en snar framtid kommer man läsa i historieböcker om dop och vilket barbari man höll på med 
  • banan123

Min son fick operera bort endel av sin förhud pga medicinska skäl. Det var den mest fruktansvärda veckan jag har varit med om. Han skrek var gång han behövde kissa. Han var 2 år då. Jag förstår inte hur man kan med vilja utsätta sina barn för detta.

Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?