Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?
förhud behövs inte längre för samhället i allmänhet men händerna behöver vi
Det är väldigt lätt att lära barnen att sköta hygienen så att dom inte får problem med förhuden. Jag har aldrig haft problem ingen jag känner har det. Har svårt att tro att man skulle ha svårare att lära sig att tvätta underlivet bara för att ens föräldrar tillhör en religion. Barnen ska ha rätt att välja själva vill dom som vuxna då är det deras val men då ska dom också informeras om nackdelarna också som mindre känslighet vilket försämrar sexet.
Varför ska man sitta och hålla en isbit mot ollonet över huvud taget? Verkar ju bara dumt.
Jag har haft en omskuren pojkvän. Han tyckte det var bra att han var mindre känslig, så att han blev mer uthållig. Något glidmedel behövdes aldrig, det gick så bra ändå.
Visst kan man tycka att män ska få bestämma själva, men det gäller väl i så fall allt? Namn, vilken kyrka man tillhör (eller om man över huvud taget ska tillhöra en kyrka), utbildning...
Fysiska skador, ger dop dig det?
Försök häng med.
Dop är en ritual skall det stå
Du har aldrig haft barn ser jag.
Dock igen, berättat de fysiska skadorna genom ett dop.
Men som poäng, ja, hoppa dop med, det går också göra som vuxen.
Men här i tråden pratas det omskärelse och vart man får den hybrisen att göra, som inte ens är nödvändig eller en missbildning som behövs tas bort.
Detta tillhör de mest meningslösa och onödiga ingreppet som man kan hitta.
Jo, för den exakta situationen uppstår ofta då.
Fysiska skadorna är klara på omskärelse, man kan dö på ett ingrepp saknar fördelar.
Att omskära sina barn, går likna med en våldtäkt med våld.
Ch du pratar om det psykiska skadorna, hur står de sig till skvätta vatten på en bäbis, mot ett kirurgiskt ingrepp och efterföljande smärta.
Vad var det i det vattnet menar du, saltsyra?
Tydligen orsakar skvätta vatten mer obehag än skära sönder deras kön.
Och detta är sagt med att vi som haft barn, vi badar/badade våra bäbbar ett par ggr och det blev samma resultat i baljan.
Saken är de har inga argument som fungerar, så då måste man söka sig till andra områden.
Men de andra områden vi sett här, bara styrker hur förkastligt det är med omskärelse.
Min son fick operera bort endel av sin förhud pga medicinska skäl. Det var den mest fruktansvärda veckan jag har varit med om. Han skrek var gång han behövde kissa. Han var 2 år då. Jag förstår inte hur man kan med vilja utsätta sina barn för detta.
Förbjud, man ska inte skära i andras kroppar utan anledning utan att fråga...
Men varför msåte man ta bort det, när det helt saknar funktion.
Varför ska vi stycka våra bäbisar kroppar för och om det saknar funktion och man dör av ingreppet?