• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?
  • washo
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-05 05:00:00 följande:

Varför ska man sitta och hålla en isbit mot ollonet över huvud taget? Verkar ju bara dumt.

Jag har haft en omskuren pojkvän. Han tyckte det var bra att han var mindre känslig, så att han blev mer uthållig. Något glidmedel behövdes aldrig, det gick så bra ändå.

Visst kan man tycka att män ska få bestämma själva, men det gäller väl i så fall allt? Namn, vilken kyrka man tillhör (eller om man över huvud taget ska tillhöra en kyrka), utbildning...

Haha sant

Du har så rätt
  • klyban
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-04 23:58:55 följande:
    Många i tråden argumenterar mot omskärelse med att barnet inte kan bestämma själv. Då kontrade jag med att det mycket ett barn inte kan bestämma själv - som att döpas, vilket dagis och vilken skola det ska gå i o.s.v. 

Jag vet att jag frog det hela till sin spets, och jag var inte helt seriös. Jag ville bara påpeka att vi gör väldigt mycket med/mot våra barn i många år innan de kan bestämma själva.

Det handlar om ren rasism. Omskärelse har inte diskuterats under många, många år trots att det praktiserats av judar. Nu har man upptäckt att muslimer gör dt. Och allt muslimer gör är ju suspekt och måste följaktligen förbjudas. SD rules! (Sagt med djup sarkasm, bara för att klargöra)

Fysiska skador, ger dop dig det?
    Försök häng med.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-05 00:52:25 följande:
    Och "de" är...?
    Omskärelse, eller har du glömt redan vad vi pratar om?(Det var snabbt)
  • klyban
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-05 04:55:28 följande:
    Det minskar risken för att drabbas av HIV...

Tre olika studier gjorda mellan 2005- 2007 i Sydafrika, Uganda och Kenya, som involverade mer än 10 000 män, (och som ligger till grund för bevismaterialet), visade tydligt att bland icke-omskurna män var förekomsten av hiv större än hos de män som var omskurna.
    sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omskärelse

Irrelevant, men då kan man ta detta beslut som vuxen själv, om man har en så patologisk rädsla för HIV.

Dock enda gången du haft en lite poäng och med omskärelse, synd bara den är så EXTREMT ovanligt och som går lösa med kondom så enkelt.

• klyban
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-05 05:00:00 följande:
    Varför ska man sitta och hålla en isbit mot ollonet över huvud taget? Verkar ju bara dumt.

Jag har haft en omskuren pojkvän. Han tyckte det var bra att han var mindre känslig, så att han blev mer uthållig. Något glidmedel behövdes aldrig, det gick så bra ändå.

Visst kan man tycka att män ska få bestämma själva, men det gäller väl i så fall allt? Namn, vilken kyrka man tillhör (eller om man över huvud taget ska tillhöra en kyrka), utbildning...

Så du förstod aldrig vad han sa där om nerver och förhud då?

Och om din omskurna pojkvän säger han det mindre känslig, vem skulle vilja bli av med bättre och skönare sex?
    Uthållig är enkelt att bli ändå, så???

Kyrka är helt ointressant, sluta stympa kön är det enda, vi bara antar du stympat ditt kön också?
    Om inte, varför?

• klyban
    AbbyTheTabby skrev 2019-10-05 05:05:23 följande:
    Jag bestämmer inget. Det är du som brukar härja om vad folk skrev och varför.

Jo, du dikterar och vi ska rätta in oss, dock fallerar de allra flesta poänger du har, då du glömmer så mycket sakfrågor.
  • washo
    klyban skrev 2019-10-05 09:55:48 följande:

Fysiska skador, ger dop dig det?
    Försök häng med.

som vanligt vill du trycka ner folk 
    dog en en ritual som ger psykiska skador som senare utvecklas till både psykiska och fysiska skador !

https://www.expressen.se/nyheter/bebis-otrostlig-under-dop-prastens-beteende-uppror-/
    d
    etta är rätt vanligt fast folk ser inte det.
    varför gråter de flesta barn när prästen dränker de med vatten?? har ni tänkt på det?? i många länder dränks barnen i vattnet och får en skräckupplevelse!
    allt för ett tradition som egentligen har aldrig funnits!
    varför inte bara ha namnfest? där barn inte hamnar i otrygga händer!
  • Sofiesolstråle
    washo skrev 2019-10-05 10:34:20 följande:

dog en en ritual som ger psykiska skador som senare utvecklas till både psykiska och fysiska skador !

www.expressen.se/nyheter/bebis-otrostlig-under-dop-prastens-beteende-uppror-/

detta är rätt vanligt fast folk ser inte det.

varför gråter de flesta barn när prästen dränker de med vatten?? har ni tänkt på det?? i många länder dränks barnen i vattnet och får en skräckupplevelse!

Så mycket skitsnack det kommer från dig!

Det finns inga barn som "dränks" vid ett dop. Prästen blöter sin hand och nuddar barnets huvud med sitt finger. Är det att dränka barnet?

För övrigt är det långt ifrån alla barn som skriker när prästen lägger ett blött finger på barnets huvud. Du har tittat på för mycket film.
  • klyban
    washo skrev 2019-10-05 10:34:20 följande:

www.expressen.se/nyheter/bebis-otrostlig-unde...-/
    detta är rätt vanligt fast folk ser inte det.

Du har aldrig haft barn ser jag.

Dock igen, berättat de fysiska skadorna genom ett dop.
    Men som poäng, ja, hoppa dop med, det går också göra som vuxen.

Men här i tråden pratas det omskärelse och vart man får den hybrisen att göra, som inte ens är nödvändig eller en missbildning som behövs tas bort.
    Detta tillhör de mest meningslösa och onödiga ingreppet som man kan hitta.

Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?