• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?
  • klyban

washo skrev 2019-10-05 11:14:41 följande:
    psykiska skador är värre än fysiska.
    du har ingen aning om hur omskärda mår idag som vuxna men pratar för dem ändå! Skäms ni inte?
    dö? vem har dött? 
    vattnet gör så att barnen inte kan andas en stund och får drunkningsproblematik med ångest psykisk ohälsa mm som följd!

Att dränka folk är olagligt men bebisar får man dränka.
    the show must go on!

Att dö är den ultimata skadans omskärelse, och för vad?
    Ingenting.
    Hybris!

Men skoj att du ser skvätta vatten på en bäbbe i samma andetag som att bäbbar dör av omskärelse.

Och ett onödigt kirurgiskt ingrepp, bra du skriver så,d et blir så extremt tydligt då.

Verkar som du inte tänkt efter på ett enda argument du har.
    Men varför diskutera ett ämne du inte ens vet om att de dör av omskärelse?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    washo skrev 2019-10-05 11:17:36 följande:
    det är skillnad på vem som badar barnet 
    har du svårt att förstå det är det ett stort bekymmer att inte göra skillnad på vem och vem.
    dop är värre det ger psykiska bekymmer 
    kyrkan spelar ut sin roll mer och mer och inom en snar framtid kommer man läsa i historieböcker om dop och vilket barbari man höll på med 

Där säger du bara att dop inte alls behöver vara nått otrevligt.
    Och vad för roll kyrkan har är än mer irrelevant för omskärelse.
    Men sure, ska vi gå på dom, så ingen omskärelse.

• klyban
    banan123 skrev 2019-10-05 11:59:06 följande:
    Min son fick operera bort endel av sin förhud pga medicinska skäl. Det var den mest fruktansvärda veckan jag har varit med om. Han skrek var gång han behövde kissa. Han var 2 år då. Jag förstår inte hur man kan med vilja utsätta sina barn för detta.

De bryr sig inte, det är svaret.
    Utan handlar till mesta dels att få känna makt och tvinga.(och då om, man ska gå på dom här och vad de säger.)

• Deacon

Människans okränkbara rätt till sin egen oskadade kropp ska utan undantag gå före alla religiösa påbud oavsett vilken religion det handlar om. De mänskliga rättigheterna måste väga tyngre än religionsfriheten.... alltid.

Centern brukar ju vanligtvis komma med stollerier men för ovanlighetens skull överraskar de väldigt positivt med detta förslag.

• Furienna
    Deacon skrev 2019-10-05 12:32:18 följande:

Människans okränkbara rätt till sin egen oskadade kropp ska utan undantag gå före alla religiösa påbud oavsett vilken religion det handlar om. De mänskliga rättigheterna måste väga tyngre än religionsfriheten.... alltid.

Centern brukar ju vanligtvis komma med stollerier men för ovanlighetens skull överraskar de väldigt positivt med detta förslag.

Nu ska vi komma ihåg att religionsfriheten också är en mänsklig rättighet. Den får dock inte användas för att skada någon annan.
  • washo
    banan123 skrev 2019-10-05 11:59:06 följande:

Min son fick operera bort endel av sin förhud pga medicinska skäl. Det var den mest fruktansvärda veckan jag har varit med om. Han skrek var gång han behövde kissa. Han var 2 år då. Jag förstår inte hur man kan med vilja utsätta sina barn för detta.

din son var sjuk! därför fick han smärta. därför fick han av medicinska skäl operera för han var sjuk. trång förhud? trång kisskanal mm
    friska barn som omskär sig får ingen uttalat smärta
  • klyban
    washo skrev 2019-10-05 12:58:16 följande:
    vem har dött? du har som vanligt inte förmåga att svara.

vad pratar du om? är du förvirrad? 

vilka ska känna makt? 

Om du glömt, så är det omskärelse och bäbisar vi pratar om.
    Så vilka som dött får du ta reda på själv, och allt för ett ingrepp som är betydelselöst för allt.

Du pratar om dop, så jag kan aldrig vara förvirrad, då du nu insett att det inte fungerar.

Makt att skära i bäbisar och sam helt saknar funktion.

• klyban
    washo skrev 2019-10-05 13:01:03 följande:
    din son var sjuk! därför fick han smärta. därför fick han av medicinska skäl operera för han var sjuk. trång förhud? trång kisskanal mm
    friska barn som omskär sig får ingen uttalat smärta

Mindre än få liten vatten skvätt på pannan i ett dop?

• Liberté

Jag förstår inte varför ni ens orkar ödsla tid med att diskutera med ett troll.. personen byter namn var och varannan dag dessutom , men ni borde känna igen den stilen att skriva (som en unge med begränsad livserfarenhet).

Ignorera för personen kommer försöka byta ämne så fort den fastnat.

• Bunny on speed

Det är ju bara lite hud!

Det går lika bra att skära lite i inte blygdläpparna eller varför inte klitoriskappan?

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Är ni för eller emot ett FÖRBUD mot manlig omskärelse?