• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • norrlänningen89
    Hejsanhoppsanlillebror1 skrev 2019-10-31 16:33:27 följande:

Är i v.6 5+6, och inatt vaknade jag och mådde illa ?? Vart vaken i 1h och kräktes lite :(

Någon mer som mått illa på nätterna? Det har inte hänt mig innan.

JAG! #handuppräckning

Fast jag mår illa alla dygnets timmar XD
  • norrlänningen89
    Renesme skrev 2019-10-31 21:41:19 följande:

Jag är också ganska känslig av mig. Mitt råd är att du tar med dig någon du litar på när du går till MVC. Jag brukar må ganska dåligt efter kontakt med vården. Jag kan få en känsla av att dom har fördomar eller bara en dålig attityd. På BB fick jag panik på många barnmorskor. Dom var präktiga och kom med råd man inte ville ha eller hetsade om amning vid fel tillfälle.

Jag tänkte även på det du sa om känslor över graviditet. Jag tänker att precis alla känslor är tillåtna och precis lika ?normala? som alla andra. Att inte känna känslor alls är ju en reaktion det med. Jag tror att det är viktigt att vara ödmjuk mot sig själv och ge sig själv tid. Sedan tror jag ju även att många ser det som tabu att inte uppleva en total kärlekschock i samma sekund som man plussar. Att känna mindre eller inget alls skrivs det inte så mycket om..

Jag far näst intill aldrig till vården utan att mannen följer med, har lite olika anledningar varför det är så, bl.a. det du nämner. Bästa dagen jag typ upplevt inom vården är min förlossning, om man ska se rent medicinskt, men man har ju hört om många som hade en väldigt dålig upplevelse påderas förlossning, och så ska det inte vara. :/ för min del så var ingen ifrågesättning om varför jag inte skulle amma, eller annat. Okej, en tittade lite snett på mig, men hon var bara in i mitt rum en gång, så henne brydde jag mig inte om. :P Fast, kanske hade att göra lite med att det stod redan i mitt förlossningsbrev att jag förmodligen inte kan amma pga sensitiseringen? Och väl på förlossningen, dom vill ju gärna att man ska "mjölka ur" den där första mjölken, det är den som är viktig, så visade det sig att jag hade ingen mjölk, inte ens en droppe. XD förmodligen pga att jag mådde så dåligt psykiskt, vilket jag hade gjort sen v 15.

Många gör det, många tror även att man ska känna total förälskelse direkt man ser bebisen vid förlossningen också. Min upplevelse när min första föddes var att jag hade problem med att knyta an med bebisen, min psykolog sa att det var inga problem med min anknytning till bebisen, problemet ligger i omvärldens uppmålning i hur man s k a må och känna. Hen sa att hens jobb skulle vara mycket lättare ifall folk var med öppna och ärliga med sina känslor, som mig, då dom flesta klarar inte av att säga hur som faktiskt känner. Medan jag istället trodde det var fel på mig, och bad om hjälp. XD
  • trueme

Hej

Plussade i onsdags 30/10

Var på inskrivning idag och då sa barnmorskan bf 17 juni

Är vårat första och vi har försökt i över 3.5 år

• Anonym (Fjärde barnet)
    trueme skrev 2019-11-01 13:11:13 följande:

Hej

Plussade i onsdags 30/10

Var på inskrivning idag och då sa barnmorskan bf 17 juni

Är vårat första och vi har försökt i över 3.5 år

Grattis! Så efterlängtat!
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Lulea123 skrev 2019-10-31 14:26:07 följande:

Aaaaaahhhh, kan inte tiden bara gå fortare?!? Jag väntar på att få gå till MVC och tjata till mig ett VUL. Har tid nu på måndag men det känns som om jag väntat JÄTTE länge :-/ Är så sönder stressad eftersom jag förväntar mig att få blödningar när som helst. Som med MAt jag fick förra gången Måste få se att allt är OK....

Åh stackare! Lider med dej. Jag har också det där i mig.

Har några dagar denna vecka mått såå himla dåligt. Svårt å förklara. Jättekonstig känsla i kroppen. Vet ärligt inte om det var graviditeten eller typ magsjuka/annan sjuka eller vad.

Känner igen känslan från när jag fick mitt första MA. Visade sig att fostret sluta växa just den dagen jag mådde så konstigt så nu undrar jag om samma kan ha hänt igen. Men hur ofta är det egentligen rimligt att kolla om graviditeten fortskrider?

Har nog aldrig någonsin känt mig så lurad av kroppen som när graviditeten avstannat å jag ej fick vetskap om det förrän flera veckor efteråt. Vill heller inte uppleva det igen.
  • trueme
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-01 13:57:44 följande:

Grattis! Så efterlängtat!

Tack satt på toan och grinade som en galning :D
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-31 16:39:18 följande:

Vecka 6+2. Nu börjar illamåendet kännas lite mer, även om det går upp och ner. Ioch igår morse har det varit svårt att komma upp ur sängen öht, har nästan känt mig sjuk.

Drömmen speglar väl all den oro jag har, antar jag.

För övrigt kan ju jag också erkänna att jag efter att jag plussat också känt en hel del tveksamma och ångerfulla känslor

Nu är det mest min oro för MF/MA som plågar mig, men det är ju tyvärr inget jag kan göra så mycket åt.

Jag tror det är helt normalt med blandade känslor. Det kommer nog över oss alla emellanåt! Att man undrar vad det en gett sig in på å förstår att graviditeten kommer att förändra livet. Det är stort och omvälvande och gör ju att många tankar och känslor väcks!

Mycket bearbetar man ju när man sover så det kommer nog fram en del ?knasigt? i ens drömmar.

Mitt mående har oxå pendlat nu en del. Svårt att avgöra om det är graviditeten eller om en är sjuk. Känner igen att d t.o.m. kan va svårt ta sig upp.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    trueme skrev 2019-11-01 14:07:36 följande:

Tack satt på toan och grinade som en galning :D

De må jag tro! Grattis igen!!
  • Anonym (Anonym)

Hej! Kan man joina er? Jag är i vecka 8 (7+6) och är beräknad 15 juni 2020! Första barnet

• EmeliaKarolina

Hejsan skulle med vilja joina FBgruppen. Är gravid vecka 8 (7+4) och beräknat BF är 15 juni. Detta blir tredje knodden om allt går vägen. Har en dotter född juni 2014 och en son född maj 2015.

Svar på tråden BF Juni 2020