BF Juni 2020
Hej
Plussade i onsdags 30/10
Var på inskrivning idag och då sa barnmorskan bf 17 juni
Är vårat första och vi har försökt i över 3.5 år
Hej
Plussade i onsdags 30/10
Var på inskrivning idag och då sa barnmorskan bf 17 juni
Är vårat första och vi har försökt i över 3.5 år
Grattis! Så efterlängtat!
Självklart är du välkommen till fbgrubben.
Jennie Lilja heter jag, och har 4 av mina barn som omslagsbild. Skicka en vänförfrågan så kan jag bjuda in dig till gruppen.
Dagens ilsndsproblem
Är så "sur" min gravid app (libro klubben) har lugit nere i ca 2 veckor och vill ju titta minst 34 gånger om dagen :(
(Vet att jag kan ladda ner en anan men det är inte sak)
Laddade ner appen för att kolla, för mig funkar den..
Har sådana rikliga flytningar så jag bli galen,
Ibland käns det som det riner och det är i prinsip mer eller mindre konstant fuktigt där nere.
Det är inga illa lucktande eller missfärgade flytningar men endå jobbigt.
Vet och har fåt höra att det är fult normalt eftersom blodflödet ökar under graviditeten osv men har aldrig hört om någon med samma problem ( men det kanske är pinsamt)
Är van nu men i början var jag livrädd att det skulle visa sig vara blod när jag kände det rinna och var tvungen att springa in på toa och kolla.
Hej jag hoppar in här! :) Var hos barnmorskan på inskrivning idag och fick se en liten sprattlande bebis i magen! Häftigt! Är beräknad till den 27/6. Ska bli kul att följa er! Jag har varit illamående från vecka 7 men annars mått ganska OK.
Barnmorskan frågade om vi ville se den lille haha :) och det ville vi såklart! Är i vecka 11 nu. KUB om 2 veckor!
Jaha trist! Sån lång väntan - men det går fort :) Ska ni inte göra KUB?
Dock har jag blivit sååååå fruktansvärt sugen på saltlakritsgodis, men lakrits ska man ju tydligen inte äta när man är gravid. Kan ge samma skador som alkohol. Gränsen gick vid 80g med 0,2% lakrits... :'( Älskar lakrits!!! Antar att det är blodsockret som vill ha energi som talar... :-/ Trodde illamåendet skulle försvinna snart men jag spyr mer nu än tidigare. Men mår inte illa hela tiden istället. Konstigt... Nån annan som råkat ut för samma?
Hur står det till med RUL för er? Har ni fått någon bokad tid än?
Jag fick själv boka efter KUB, och har en tid den 9 januari. Nedräkning.
Berättade för två av mina vänner igår och dom blev såklart glada.
När jag sa att jag hade RUL 21/1 och att vi inte gjort kub så tycker det ska bli spännande att se liten.
Utbrister den ena men: va ! Du vet väll att man kan göra privat ultraljud men vill ju veta att den är livsduglig !
Har mixade känslor blev lite ledsen när hon sa så men förstår att hon antagligen menade väl.
(Hon vet att det tog 4 år och hur jobbigt det varit för mig, känns då lite sårande att hon föreslår att något skulle vara fel)