• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Stephie91

Hej allihopa ! Tänkte kolla om det är okey att jag också skriver här i tråden ? Brukar inte vara så social i forumtrådar då detta är första gången jag blev medlem här på familjeliv :) plussade den 18de denna månad och det kommer att bli mitt andra barn :) har en 5 årig pojke ,har 2 missfall sedan innan så jag är ju lite nervös men det va mycket stress som orsakade dem så jag är mycket lugnare nu iallafall ? jag är i v. 8 (7+2) nu och har möte med BM på måndag nästa vecka ????

• Stephie91
    Stephie91 skrev 2019-10-30 07:31:44 följande:

Hej allihopa ! Tänkte kolla om det är okey att jag också skriver här i tråden ? Brukar inte vara så social i forumtrådar då detta är första gången jag blev medlem här på familjeliv :) plussade den 18de denna månad och det kommer att bli mitt andra barn :) har en 5 årig pojke ,har 2 missfall sedan innan så jag är ju lite nervös men det va mycket stress som orsakade dem så jag är mycket lugnare nu iallafall ? jag är i v. 8 (7+2) nu och har möte med BM på måndag nästa vecka ????

det ska inte stå massa frågetecken där haha Skrattande
  • Anonym (Plus)
    Lulea123 skrev 2019-10-27 14:56:33 följande:

Ja eller eg bor jag utanför Luleå, men jobbar där och i bland tänker jag att det är där jag bor eftersom jag är där hela tiden Går på MVC i Luleå på Norra hamn. Något jag blev besviken på förra gången jag var gravid är att man måste åka till ett annat län för att göra KUB-test. Jag är ju 36 så man vet aldrig...

Ja, visst är det dumt?! Dock tror jag att du ändå ska erbjudas just utifrån ålder! Så kolla upp det!
  • Enniie

Idag lyckades jag fånga hjärtljuden med dopplern hemma. Helt otrolig känsla med bekräftelse att allt är bra.

• Glabanda
    norrlänningen89 skrev 2019-10-28 07:36:17 följande:

Förlåt för att jag stavar typ sämst. XD har ny mobil och kommer inte överens med tangentbordet än. XD för min man är såklart väldigt stöttande, inte stötande. :P XD

Haha, ingen fara! Men vad härligt att du har så bra stöttning. Håller tummarna för du ska känna dig bättre.
  • Glabanda
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-28 19:22:19 följande:

Ja, tänk så olika det kan vara :o Får jag starka symptom kommer jag antagligen ångra att jag önskade mig dom. Medan jag nu åtminstone skulle vilja få liiite mer, haha...

Usch stackare. Skönt att inte oroa sig så mycket, men inte alls skönt att må sådär pyton ;( Skulle gärna ta lite från dig om jag kunde ;) Hoppas du mår bättre snart :)

Det här med graviditetssymptom :) upptäckte det där med luktsinnet igår. Fy fasen vad min sambo luktade illa!! Har aldrig känt så innan
  • Undrandee

Hoppar in jag med!

Är gravid i vecka 6+0 ( femte graviditeten men fjärde barnet)

Mina andra barn är 9, 7 och 5 :)

BF 22 juni

visst räknas 6+0 som vecka 7? Haha, har glömt det där hur man räknar ;)

• Anonym (Tomte)
    Undrandee skrev 2019-10-30 14:18:09 följande:

Hoppar in jag med!

Är gravid i vecka 6+0 ( femte graviditeten men fjärde barnet)

Mina andra barn är 9, 7 och 5 :)

BF 22 juni

visst räknas 6+0 som vecka 7? Haha, har glömt det där hur man räknar ;)

Grattis! :) Yes, vecka 6+0 = Vecka 7 första dagen ;)
  • Anonym (Tomte)
    Stephie91 skrev 2019-10-30 07:31:44 följande:

Grattis och välkommen! :)
  • Undrandee
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-30 14:23:31 följande:

Grattis! :) Yes, vecka 6+0 = Vecka 7 första dagen ;)

Tack snälla! :)

haha vart förvirrad då läkaren på VUL idag sa vecka 6.

har ett utomkveds i tidigare kejsarsnittsärr i bagaget i mars i år, så jag har inte smält att jag är gravid igen :)

oron finns kvar men idag på VUL så pulserade det 5,7 mm stora fostret. jag har hört missfallsrisken minskar om hjärtat börjat slå, stämmer detta?
Svar på tråden BF Juni 2020