Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

BF Juni 2020

Hoppar in jag med!

Är gravid i vecka 6+0 ( femte graviditeten men fjärde barnet)

Mina andra barn är 9, 7 och 5 :)

BF 22 juni

visst räknas 6+0 som vecka 7? Haha, har glömt det där hur man räknar ;)

• Undrandee
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-30 14:23:31 följande:

Grattis! :) Yes, vecka 6+0 = Vecka 7 första dagen ;)

Tack snälla! :)

haha vart förvirrad då läkaren på VUL idag sa vecka 6.

har ett utomkveds i tidigare kejsarsnittsärr i bagaget i mars i år, så jag har inte smält att jag är gravid igen :)

oron finns kvar men idag på VUL så pulserade det 5,7 mm stora fostret. jag har hört missfallsrisken minskar om hjärtat börjat slå, stämmer detta?
  • Undrandee
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-10-30 20:24:03 följande:

Här har du en till som också väntar 4:e. Våra barn är 9,6 och 2,5år. Har också haft svårt att ta till mig det hela då jag hade ett för mig otäckt mf i april å även hade två ma mellan tvåan å trean. Men nu har jag mått så dåligt i en vecka att det inte gått att blunda för att jag faktiskt är gravid. Men känns så tröstlöst om en ska må så dåligt nu å det kanske ändå inte går vägen. Så meningslöst liksom. Vill bara tiden ska susa iväg nu, men dagarna sniglar sig fram.

Ingen fler som har svårt för att spy? Jag vet inte vad det är med mig, men jag kan inte kräkas. Jag spottar spottar å sen när spyan kommer, liksom fastnar den i halsen å kommer inte ut. Såå jobbigt. Ursäkta detaljerna.

Så här har det varit för mig under många år så det är inget nytt.

ja herregud! tiden står still verkligen! har gjort 3 VUL redan ( pgr utomkvedsen) och alla VUL har dom knappt sett fostret och haft svårt att bedöma graviditeten. kanske drf jag känner mig typ rädd att våga hoppas denna gång att det ska gå bra.. hade sista mens 26/8 så trodde jag var längre gången än V.6+0. väntan till V.12 är hemsk!!
  • Undrandee
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-10-31 00:14:10 följande:

Åh.. lider med dej!! Har gjort två vul. Fick också besked vid första att det ej såg normalt ut.. syntes ens ingen graviditet, men något annat obestämbart. Sista mens 6/9, men vet jag har långa cykler och kände mig rätt säker på äl pga tempning osv. Andra vul?et såg d bra ut å kunde i vart fall konstatera inget utomkveds.. + hjärta som slog. Men den där mystiska uppklarningen fanns dock där då med. Kanske ett myom?

Har du fler vul inplanerade eller nöjde dom sig med senaste?

ja det blir nytt VUL om 2 veckor pgr jag har 2 hinnsäckar i livmodern. dock bara en innehåller ett foster med hjärtaktivitet och gulesäck. men om 2 veckor vet vi säkert om tvillingen tillbakabildats. Allt på en gång liksom :P
  • Undrandee
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-10-31 09:20:50 följande:

Oj, så nervöst med den väntan. Hoppas det sköter sig självt å att den kvarvarande hinnsäcken växer på som den ska. Har ni tvillingar i släkten?

ja enligt gyn så kommer den ev. tomma hinnsäcken att absorberas i takt med att det kvarvarande fostret växer. Japp både på min och på pappans sida finns flera tvillingar ;)
Svar på tråden BF Juni 2020