BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Oja, det kan man säga. Blev gravid trots skydd. Det är ju just det, jag fick som inga ordentliga chock-känslor. Jag började skaka lite när jag fick plus på stickan, men efter det tänder som att kroppen automatiskt stängde av.
Det ber jag absolut inte om, eller förväntar mig, det är min andra graviditet och var inte lycklig hela tiden då, grejen är just den att jag har inga känslor.
Värsta ät att må illa hela tiden och inte kunna äta, ät hellre ty9 döende på riktigt än att må illa, h a t a r verkligen att må illa, det är som inget som hjälper mot det. Enda oron jag har är att mående beror på tvillingar, annars är jag som bara avstängd. Vill inte hantera det här nu, det är så mycket med annat.
För att iallafall underlätta illamåendet, äter du postafen eller lergigan? För att om du redan är tveksam, så gör ju inte de dåliga måendet saken bättre säkert. Det ÄR ju skitjobbigt att må apa såhär i början och man undrar konstant va tusan man gett sig in på.
Har du tvillingar i släkten? Kan du inte be om ett vul nu i veckan, eller nästa vecka? Jag tänker att det kanske lugnar?
Oj, så nervöst med den väntan. Hoppas det sköter sig självt å att den kvarvarande hinnsäcken växer på som den ska. Har ni tvillingar i släkten?
Hjälper tyvärr inte. Och jag fick ju som inte bara en, eller två gravidsymtom och i så där snäll och måttlig skala. :/ plus så blev jag rejält förkyld för några dagar sen, och bl.a. reumatisk sjukdom och sensitisering sen tidigare.
Ja, jag har ju det.
Fick just jag ä n t l i g e n återkoppling av MVC och JAG BLEV BEVILJAD ett VUL på torsdag 7/11. :D nu mår jag istället dåligt över att kvinnan jag pratade med lät otrevlig.-_-
Aaaaaahhhh, kan inte tiden bara gå fortare?!? Jag väntar på att få gå till MVC och tjata till mig ett VUL. Har tid nu på måndag men det känns som om jag väntat JÄTTE länge :-/ Är så sönder stressad eftersom jag förväntar mig att få blödningar när som helst. Som med MAt jag fick förra gången Måste få se att allt är OK....
Usch. Allt på en och samma gång.
Va bra! Men det verkar som om varannan gravid har oturen att få en suring på telefonen. Helt utan anledning. Jag hoppas iallafall att ditt besök där blir positivt. <3
Är i v.6 5+6, och inatt vaknade jag och mådde illa ?? Vart vaken i 1h och kräktes lite :(
Någon mer som mått illa på nätterna? Det har inte hänt mig innan.
Vecka 6+2. Nu börjar illamåendet kännas lite mer, även om det går upp och ner. Idag har morgonen/förmiddagen varit värst. Både idag och igår morse har det varit svårt att komma upp ur sängen öht, har nästan känt mig sjuk. Men ännu så länge är det ju hanterligt iaf.
På tisdag (vecka 7+0) ska jag på mitt första möte med barnmorskan, vilket känns kul men inatt drömde jag mardrömmar om det. Jag kommer troligen inte göra ett tidigt VUL men i drömmen gjorde jag det och barnmorskan konstaterade kallt att jag skulle vara tvungen att avbryta graviditeten. Anledningen var att fostret satt 1 mm fel eller något sådant?? Fy vad ledsen jag blev. Drömmen speglar väl all den oro jag har, antar jag.
För övrigt kan ju jag också erkänna att jag efter att jag plussat också känt en hel del tveksamma och ångerfulla känslor, särskilt de första dagarna. När jag såg plusset på stickan blev jag glad, men kände inte alls lika starkt som jag trott att jag skulle göra. Kände faktiskt mer med när jag plussade med de två graviditeter som jag valde att göra abort med.
Sedan kom lite av en rädsla, dels för att jag inte känt så starkt som jag trott att jag skulle göra och dels en tvekan på om det verkligen var rätt tillfälle nu. De första två dagarna grät jag till och med stundtals och känslorna åkte mycket upp och ner. Men efter hand har det mer och mer lagt sig. Nu är det mest min oro för MF/MA som plågar mig, men det är ju tyvärr inget jag kan göra så mycket åt.
Min superkraft är att träffa av stolpskott, i alla typer av sammanhang.. -_- XD själv tycker man som att "jahaja, byt jobb!" Är ju inte som att man ringer för att bara vara jobbig och jävligt.. men det blir nog bra, vad än det visar, så kommer det lösa sig i slutändan.
Jag är också ganska känslig av mig. Mitt råd är att du tar med dig någon du litar på när du går till MVC. Jag brukar må ganska dåligt efter kontakt med vården. Jag kan få en känsla av att dom har fördomar eller bara en dålig attityd. På BB fick jag panik på många barnmorskor. Dom var präktiga och kom med råd man inte ville ha eller hetsade om amning vid fel tillfälle.
Jag tänkte även på det du sa om känslor över graviditet. Jag tänker att precis alla känslor är tillåtna och precis lika ?normala? som alla andra. Att inte känna känslor alls är ju en reaktion det med. Jag tror att det är viktigt att vara ödmjuk mot sig själv och ge sig själv tid. Sedan tror jag ju även att många ser det som tabu att inte uppleva en total kärlekschock i samma sekund som man plussar. Att känna mindre eller inget alls skrivs det inte så mycket om..
Hjälper tyvärr inte. Och jag fick ju som inte bara en, eller två gravidsymtom och i så där snäll och måttlig skala. :/ plus så blev jag rejält förkyld för några dagar sen, och bl.a. reumatisk sjukdom och sensitisering sen tidigare.
Ja, jag har ju det.
Fick just jag ä n t l i g e n återkoppling av MVC och JAG BLEV BEVILJAD ett VUL på torsdag 7/11. :D nu mår jag istället dåligt över att kvinnan jag pratade med lät otrevlig.-_-