BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Det har varit väldigt tungt dom senaste dagarna. Min ena katt fick blodproppar onsdag afton. En syn jag inte önskar någon, klarar inte av dagarna utan att ta ångestdämpande, sitter bara och gråter utan dom. Kan inte få bilderna ur mitt huvudet. :(
Igår, torsdag, hade jag mitt VUL. Det är, tack och lov, bara en i magen, den är där den ska och äggstockarna ser fina ut, hjärtat slog fint, 18,8 mm stor. BM trodde inte att all smärta jag upplever i/vid magen beror på graviditeten då jag inte är tillräckligt långt gången för det. Är 8+4 idag.
Jag tycker personligen att det är svårt att förhålla sig till en sannolikhetsbedömning som kub innebär. Det blir NIPT för oss. Men vi kommer att erbjudas KUB så kommer ändå inte att tacka nej till det. Har ännu inte varit i kontakt med mvc, men behöver nog ta kontakt rätt snart. Är i v.8+0 nu.
Norrlänningen: Så tråkigt med din katt :(
Skönt att vul:et visade att det inte var fler än en.
Det har varit väldigt tungt dom senaste dagarna. Min ena katt fick blodproppar onsdag afton. En syn jag inte önskar någon, klarar inte av dagarna utan att ta ångestdämpande, sitter bara och gråter utan dom. Kan inte få bilderna ur mitt huvudet. :(
Igår, torsdag, hade jag mitt VUL. Det är, tack och lov, bara en i magen, den är där den ska och äggstockarna ser fina ut, hjärtat slog fint, 18,8 mm stor. BM trodde inte att all smärta jag upplever i/vid magen beror på graviditeten då jag inte är tillräckligt långt gången för det. Är 8+4 idag.
Beräknad omkring den 25e juni med tredje barnet. Är 32 år gammal! Ni mammor över 30, har ni fått gjort KUB ? Eller tidigt UL?
Men stackare! Verkar som det är lite väl mkt motgång.
Vad skönt ändå att få lugnande besked vid ditt VUL. Hur tänker du nu? Känns det bättre eller fortfarande lika hopplöst att vara gravid?
Styrka till dig!
Åhej åhå, nu har jag mått illa till och från i över en vecka, kan komma sådana attacker att det krävs fokus för att inte spy. Kommer ofta på morgonen, förmiddagen och på kvällen när jag ska sova. Ofta om jag är hungrig och om jag är mätt... Men vet inte om det är graviditeten i sig eller min IBS som fått frispel IBS:en brukar bli sämre av hormonellpåverkan vid typ mens osv. Men så här illa brukar jag inte må
Nån annan med IBS som är gravid?
Nån annan med IBS som är gravid?
Hur är det med spa när man är gravid? Tycker jag läser så mycket olika om det. Skulle vilja åka på spa vid min och killens 10-årsdag i feb, kommer vara i v. 25-26 då ungefär. Någon som kan ge lite klarhet? :)
Hur är det med spa när man är gravid? Tycker jag läser så mycket olika om det. Skulle vilja åka på spa vid min och killens 10-årsdag i feb, kommer vara i v. 25-26 då ungefär. Någon som kan ge lite klarhet? :)
Jag var på spa för två veckor sedan och ska igen om två veckor :) Om jag fattat det rätt är det man ska tänka på att vara noga med hygienen och undvika att sitta i exempelvis bubbelpool mer än 10 min åt gången. Hur "farligt" det är att gå emot det vet jag inte, men jag försöker väl att hålla mig till det ändå :)