• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Hej90)

Hej! 
    Hoppar in i tråden här (håller mig anonym ett tag till)

Är i v. 8 och det är min första graviditet.
    Tänkte bara höra hur det är för er andra med illamående?

Jag är konstant, molande illamående, från att jag vaknar till att jag stupar i sängen på kvällen. Det är som en blöt filt över allt jag gör, ingenting känns kul, blir äcklad av tanken på all sorts mat, alla sociala tillställningar känns bara jobbiga men värst av allt är på jobbet.

Jag blir inte fast anställd förrän om 2 månader och måste därför dölja min graviditet tills dess. Det tar på alla krafter jag har att försöka hålla uppe med samma energi och dölja mitt illamående. Varje gång jag går dit vill jag bara att arbetsdagen ska ta slut, det är verkligen så kämpigt :(

Någon som vet när illamåendet brukar gå över? Det kom som över en natt i vecka 7.

Kram på er alla

• flugsvamp
    Anonym (Hej90) skrev 2019-11-11 07:14:40 följande:

Hej! 

Jag är konstant, molande illamående, från att jag vaknar till att jag stupar i sängen på kvällen. Det är som en blöt filt över allt jag gör, ingenting känns kul, blir äcklad av tanken på all sorts mat, alla sociala tillställningar känns bara jobbiga men värst av allt är på jobbet.

Jag blir inte fast anställd förrän om 2 månader och måste därför dölja min graviditet tills dess. Det tar på alla krafter jag har att försöka hålla uppe med samma energi och dölja mitt illamående. Varje gång jag går dit vill jag bara att arbetsdagen ska ta slut, det är verkligen så kämpigt :(

Någon som vet när illamåendet brukar gå över? Det kom som över en natt i vecka 7.

Kram på er alla

Hej! Stackars dig. Lider med dig. Samma här. Mitt tredje barn och med de andra så mådde jag illa v 5-30 ungefär. Jag har fått primperan och lergigan aom jag kombinerar. Fråga din doktor. Livet blir lite lättare att uthärda. Sjukskriv dig ett par veckor och vila. Lycka till!
  • vår sommar
    Tjofsan01 skrev 2019-11-10 22:58:32 följande:

Hos oss får vem som helst göra kub. Vi har gjort det innan och ska även göra det denna gång. Jag har bf 18/6, när fick du tid? :)

Har varit och tagit blodprov idag så nu väntar jag på tid. Men skulle nog inte få tid förrens jag är i vecka 13+. Känns som en evighet dit (3veckor)
  • norrlänningen89

Känns som att det finns hopp om liv. Har ju haft problem med extrem magkatarr sen jag blev gravid, kom på att prova sluta med Omeprazolen och det har, tacka gudarna, hjälpt en del. :) även full dos med vitamin B6 har funkat bra. Men jag kan inte äta kött, eller mat med kryddor, varm mat, eller normala portioner. Lever just nu på mjölk, banan och Risifrutti, måste äta typ efter 2 timmar, men det är ju inget konstigt när jag inte kan äta normala portioner. XD har fortfarande ett litet lurande illamående, men det känns mer hanterbart, även om jag har väldigt svårt för just illamående.

Men gjorde illa mig igår vid axel/skuldra/nacke i sömnen(!) och har sååååå ont.. och så får jag inte ta några smärtlindrande tabletter.. :( varför ska det a l l t i d vara något när det kommer till mig? -_-

• Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2019-11-11 13:50:50 följande:

Känns som att det finns hopp om liv. Har ju haft problem med extrem magkatarr sen jag blev gravid, kom på att prova sluta med Omeprazolen och det har, tacka gudarna, hjälpt en del. :) även full dos med vitamin B6 har funkat bra. Men jag kan inte äta kött, eller mat med kryddor, varm mat, eller normala portioner. Lever just nu på mjölk, banan och Risifrutti, måste äta typ efter 2 timmar, men det är ju inget konstigt när jag inte kan äta mig? -_-

Men så bra å skönt att du hittat ett sätt som fungerar för dej! Låter positivt med hopp om livet! :) Vilket b6-preparat tar du? Har själv kikat runt lite på olika b-vit. Har läst att det kan hjälpa mot illamåendet. Men verkar som en inte ska ta för mkt heller.

Här varierar det från dag till dag vilken mat som funkar. Har varit mest syrligt å salt som gått hem typ tomatskivor, saltsyrlig dressing, mjukost + tomat, avokado m örtsalt, eko apelsinjuice.

Suktar efter en viss godissort, som verkar som spårlöst försvunnen på varenda affär. Typ hård hallonröd oval syrlig m lite svart inuti.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Hej90) skrev 2019-11-11 07:14:40 följande:

Hej! 

Jag är konstant, molande illamående, från att jag vaknar till att jag stupar i sängen på kvällen. Det är som en blöt filt över allt jag gör, ingenting känns kul, blir äcklad av tanken på all sorts mat, alla sociala tillställningar känns bara jobbiga men värst av allt är på jobbet.er? Det kom som över en natt i vecka 7.

a

Jag förstår känslan!! Såå jobbigt!! Samma här. Extra jobbigt. såklart att hålla upp fasaden på jobbet också.

Jag tror det är därför jag kraschar efter bara nå dagars jobb. Här blir det ingenting mer än nödvändigt hemma. Mannen får steppa upp.

Jag gjorde nåt förra veckan som jag aldrig gjort tidigare. Köpte en godispåse å snaskade på under dan för att stå ut. Tog också udden av värsta illamåendevågorna när de dök upp. Har tidigare graviditeter kört m körsbärstomater som ju kanske e lite nyttigare.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-11-11 18:13:29 följande:

Men så bra å skönt att du hittat ett sätt som fungerar för dej! Låter positivt med hopp om livet! :) Vilket b6-preparat tar du? Har själv kikat runt lite på olika b-vit. Har läst att det kan hjälpa mot illamåendet. Men verkar som en inte ska ta för mkt heller.

Här varierar det från dag till dag vilken mat som funkar. Har varit mest syrligt å salt som gått hem typ tomatskivor, saltsyrlig dressing, mjukost + tomat, avokado m örtsalt, eko apelsinjuice.

Suktar efter en viss godissort, som verkar som spårlöst försvunnen på varenda affär. Typ hård hallonröd oval syrlig m lite svart inuti.

Bara för att jag skrev inlägget så har jag mått dåligt efter lunch. XD Jag tar full dos, 3 om dagen, av "Beviplex forte", när jag läste omkring om det så verkar det viktigaste vara att man ser till att man får i sig olika sorter så man inte får obalans i dom olika typerna.
  • flugsvamp

Måste fråga er! Har haft växtvärk till och från hela tiden. Mått illa dygnet runt så jag behövt medicin, inte kunnat äta, samt haft toookont i brösten. Vaknat flera gånger per natt bara för smärtan. Inget speciellt kissnödig eller så. Igår försvann allt nästan. Ytterst lite ont i brösten, vagt illamående och fortfarande molvärk.

Vad är detta? Kan inte minnas att det var såhär med de andra barnen.

Är i v 7+5

• Anonym (Tomte)
    flugsvamp skrev 2019-11-12 07:38:43 följande:

Måste fråga er! Har haft växtvärk till och från hela tiden. Mått illa dygnet runt så jag behövt medicin, inte kunnat äta, samt haft toookont i brösten. Vaknat flera gånger per natt bara för smärtan. Inget speciellt kissnödig eller så. Igår försvann allt nästan. Ytterst lite ont i brösten, vagt illamående och fortfarande molvärk.

Vad är detta? Kan inte minnas att det var såhär med de andra barnen.

Är i v 7+5

Började uppleva precis samma för ett par dagar sedan, när jag var i vecka 7+4. Illamåendet var plötsligt som bortblåst. Nu har det dock sakta men säkert kommit tillbaka igen, även om jag än så länge inte mår lika dåligt som förra veckan. Jag antar att måendet kan gå fram och tillbaka, det verkar inte vara ovanligt :)
Svar på tråden BF Juni 2020