• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Småstadstjej
    Anonym (Tomte) skrev 2019-11-10 12:27:49 följande:

Ja precis! 7+5 idag :)

Mmm, man börjar ju tänka en massa med tanke på allt man läst om att det kan vara ett dåligt tecken. Samtidigt som man ändå läser att det också kan vara helt normalt. Mina symptom har också gått upp och ner väldigt mycket sen jag plussade, men igår kändes det extra "ogravidiskt" i kroppen på något sätt. Sedan imorse har det dock börjat smyga sig på igen så jag får väl hoppas det bara var en spökkänsla som kan komma då och då :)

Oron är jobbig. Men oftast går det ju bra men man är ju aldrig säker. Jag har bokat ett privat kub då jag inte får göra det i mitt landsting då jag är under 36.. jag tar en dag i daget tills efter det ultraljudet.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    kristina27 skrev 2019-11-10 16:20:24 följande:

Jag har fått missfall nu i vecka 11. Är helt förstörd så jag säger tack för mig och lycka till alla ni andra<3

Åh, stackars dej! Lider med dej. Stor kram! Ta hand om dej nu. Det blir bättre. En dag blir det er tur igen.
  • Anonym (Tomte)

Jag har fått missfall nu i vecka 11. Är helt förstörd så jag säger tack för mig och lycka till alla ni andra<3

Finner inte mycket ord mer än att jag verkligen beklagar :( Tillåt dig själv sörja ordentligt och få stöd genom de fruktansvärda känslorna. Kram och ta hand om dig, som ovan skrev blir det bättre även om det känns mörkt nu <3 <3
  • Anonym (Tomte)
    Småstadstjej skrev 2019-11-10 17:10:44 följande:

Oron är jobbig. Men oftast går det ju bra men man är ju aldrig säker. Jag har bokat ett privat kub då jag inte får göra det i mitt landsting då jag är under 36.. jag tar en dag i daget tills efter det ultraljudet.

Ja, den är en plåga. Jag ska få ett ultraljud i vecka 12 eller 13, har ännu inte bestämt hur jag ska göra med kub (erbjuds inte heller det i mitt landsting men man kan få remiss till annan stad om man önskar det). Vill verkligen spola fram tiden till ultraljudet men försöker också att ta en dag i taget. Skriver en slags "graviddagbok" och är tacksam för varje komplikationsfri dag. Det finns ju inte så mycket mer att göra :)
  • Enniie

Jag beklagar verkligen. Kram!
  • Lulea123

Så fruktansvärt tråkigt, lider med dig/er! Ta hand om dig!
  • vår sommar

Nej, beklagar verkligen. Är du helt säker? Man kan ju blöda under en normal graviditet om det nu är det som hänt. Ta hand om dig och skickar mängder med styrkekramar.
  • Tjofsan01

Jag fick missfall i somras så jag kan tänka mig hur du mår. Stor kram<3
  • Tjofsan01
    vår sommar skrev 2019-11-07 21:35:10 följande:

Jag är 31, väntar vår tredje, vi har bestämmt oss för att göra kub. För sambon känns det jätte viktigt. Ska till bm på måndag och ta blodprov för det och får då förhoppningsvis tid för ul då. Är i 9+5 idag och här måste man tydligen va över 10+ innan blodprovet tas

Hos oss får vem som helst göra kub. Vi har gjort det innan och ska även göra det denna gång. Jag har bf 18/6, när fick du tid? :)
  • kristina27

[quote=80024832][quote-nick]vår sommar skrev 2019-11-10 20:18:26 följande:[/quote-nick]

Nej, beklagar verkligen. Är du helt säker? Man kan ju blöda under en normal graviditet om det nu är det som hänt. Ta hand om dig och skickar mängder med styrkekramar.

[/

Helt säker tyvärr.. VUL visade att lilla ärtan precis dött när vi kom in. Spenderade sedan dagen på gynakuten igår för att hjälpa kroppen på traven o skynda på utdrivningsprocessen.. kram

Svar på tråden BF Juni 2020